החל גיוס כוח אדם לוועדת ערר נוספות במחוז מרכז ומחוז ת"א

לאחר שלפני כמה שבועות הכריז שר האוצר על הקמת וועדות ערר חדשות, כעת פורסם קול קורא להגשת מועמדות ■ "וועדות ערר הן צוואר בקבוק בהליכי אישור תוכניות. חיזוק הוועדות בכוח אדם נוסף הוא צעד חשוב"

משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
משה כחלון / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

שר האוצר משה כחלון מעלה הילוך בנושא תגבור ועדות הערר המחוזיות. לאחר שהודיע לפני מספר שבועות על הקמת 3 ועדות ערר נוספות במחוזות מרכז ותל אביב, ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים החלו ההליכים לגיוס כוח אדם לועדות החדשות. כך, מינהל התכנון פנה ללשכת המהנדסים והאדריכלים ולאיגוד המהנדסים בבקשה לפרסם קול קורא לאיתור מהנדסים לוועדות. 

בהמשך לפנייה, פרסם איגוד המהנדסים בימים האחרונים קול קורא לצורך גיוס מועמדים לשרת בוועדת ערר, הדנה בנושאי תכנון ובנייה, תוכניות מתאר ועוד. על המועמדים לתפקיד לעמוד בדרישות הסף, כלומר מהנדסים רשומים, בעלי 20 שנות ניסיון, בקיאות מוכחת בתחום התכנון והבנייה ושיקול דעת ומזג שיפוטי. באיגוד מציינים עוד כי במסגרת השיקולים לבחינת המועמדים ישקלו גם שיקולים של ניגוד עניינים פוטנציאלי שעלולים להיווצר, שיקולים שיבדקו גם על ידי מנהל התכנון. 

נכון להיום קיימת ועדת ערר אחת למחוז תל אביב, וועדה אחת נוספת למחוז המרכז. המחסור בכוח אדם וועדות יוצר עיכובים ארוכים בדיונים לעררים שהוגשו, ונחשב לאחד מגורמי הבירוקרטיה הקשים המונעים את הגדלת היצע הדירות במרכז. 

לדברי עו"ד צבי שוב, מומחה לתכנון ובנייה מייסד משרד עוה"ד צבי שוב, "וועדות הערר הן צוואר בקבוק בהליך אישורי תכניות מסוימות וקידום פרויקטי נדל"ן בישראל, וזאת מסיבות רבות, ובראשן היכולת של הוועדות לטפל במספר גדול של תיקים, במיוחד באזורי הביקוש. התקנות מחייבות את הוועדות בלוח זמנים של מספר חודשים לסיום דיונים בערר, ובפועל כבר נתקלנו שזה יכול להגיע לשנים, והדבר רלוונטי גם לוועדות הדנות בנושאי פיצויים והיטלי השבחה בהן לדוגמא כל תביעות הפיצויים והיטלי ההשבחה של תכנית השימור בתל-אביב מעוכבות שנים רבות. חשוב לציין כי הגשת ערר מעכבת הוצאת היתרים ואת התכניות באופן אוטומטי לתקופת הערר, לכן לזמן יש חשיבות גבוהה, כך שחיזוק הוועדות בכוח אדם נוסף הוא צעד חשוב לטיפול בנושא".