וועידת עכו לאתר הוועידה לאתר הוועידה
לכתבה הקודמתשכונת בת גלים בחיפה: פסטיבל תרבות בשיתוף תושבי השכונה

אמנות אורבנית: מי מכיר את העיר שבקיר

רצף ציורים המתעדים סצנות עירוניות יומיומיות, של האמנית המוערכת זויה צ'רקסקי, יוצג על קיר בניין עיריית ת"א החל מיום חמישי הקרוב
חגית פלג-רותם - 02.11.2015, 21:08

נושאים הקשורים לכתבה

עבודתה של זויה צ'רקסקי "תחנות בתל-אביב-יפו" תוצג על קיר בניין עיריית תל-אביב מיום חמישי הקרוב. היא תיחנך במסגרת אירועי "רגע אחד", מקבץ אירועי תרבות חתרניים, המתקיימים סביב בנין העירייה ומרכז האמנים "גבירול", לא רחוק משם.

זויה, בסגנונה מהזמן האחרון, דבקה בציור הכאילו-נאיבי, על גבול האילוסטרציה, והיא מנציחה סצנות עירוניות יומיומיות, בצבעוניות עליזה. רצף הציורים מתעד פעילות אנושית במקומות שונים בעיר: מיפו בדרום עד בן-יהודה בצפון, שכונת עג'מי, שדרות ירושלים, התחנה המרכזית הישנה, רחוב סלמה, אלנבי, רוטשילד, כיכר רבין, בן-יהודה וחוף הים.

זויה היא האמנית החמישית המציגה את עבודתה בחלל הלא שגרתי שמתחת למרפסת העירייה, על שפת הכביש המחבר בין שדרות בן-גוריון לאבן גבירול. קדמו לה יאיר גרבוז, גל ויינשטיין, ליהי תורג'מן ונורית דויד. כל אחד מהם יצר עבודה שונה באופיה ומפתיעה. כעת בתורה, זויה מצליחה להפוך את הקיר לתמונת מצב - מעין "מהנעשה בעירנו" מצויר.

לאורך הקריירה האמנותית שלה, זויה לובשת ופושטת סגנונות בווירטואוזיות מרשימה. היא ציירת מחוננת ובשנים האחרונות חזרה לציור נוף מהתבוננות, באופן המתחקה אחר ציירים קלאסיים. בין היתר היא הקימה עם אמניות נוספות את קבוצת "הברביזון החדש" המתמקדת בציור מהתבוננות במרחב האורבני.

כפרקטיקה יומיומית, ב-4 השנים האחרונות, היא "יוצאת לשטח" ומתעדת רגעים בנוף העירוני. מבעד למבט הממוקד והרחב שלה, עולים המרקם האנושי והחברתי של תל-אביב. בדרכה הכנה היא מסבה את תשומת-הלב אל אנשי השוליים ונותנת נוכחות למה שבדרך כלל זוכה להתעלמות, ככתם עיוור בשדה הראייה. כך היא מצליחה לשלב ראייה פתוחה ובלתי שיפוטית עם ביקורת חברתית מתריסה, בעטיפה של סוכריות ציור צבעוניות.

הפתיחה: יום חמישי 5.11, 19:30, בניין עיריית תל-אביב, קיר חיצוני דרומי.

מופע

מופע

"שיר אחד לשני עמים" מופע מקור של קהילת הג'אם בעכו מועדון הג'אם 17.11.15, 21:00

לפרטים ולהרשמה >>
מפגש

מפגש

"אמונה במרחב הציבורי", עם מנהיגי קהילות דתיות מסגד אל ג'זאר, עכו 19.11.15 ,13:00-14:30

לפרטים ולהרשמה >>
הכנס השנתי

הכנס השנתי

ועידת עכו לעירוניות, לקידום גישה בין מקצועית ובין-מגזרית לעירוניות 17-19.11.2015

לפרטים ולהרשמה >>
סיור בשוק

סיור בשוק

סיור בוקר בשוק עכו עם השף המקומי דלאל. בכניסה לגנים הקסומים
19.11.15 10:00-13:00

לפרטים ולהרשמה >>
תערוכה

חקלאות בעיר תערוכה

“המציאות הרב תרבותית בעכו” המרכז הבינלאומי לשימור על שם העיר רומא, עכו העתיקה

לפרטים ולהרשמה >>
סדנה

סדנה

סדנת "נגיעות בשימור" המרכז הבינלאומי לשימור על שם העיר רומא, רח' צלאח ובצרי, עכו העתיקה

לפרטים ולהרשמה >>