בעלי המניות של סודהסטרים אישרו את התגמולים למנכ"ל

התגמולים המעודכנים כוללים הקצאת אופציות במקרה של השקעה אסטרטגית בחברה, בונוס במזומן ואופציות נוספות לא תלויות השקעה

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

בעלי המניות של סודהסטרים  אישרו את התגמולים שביקשה החברה לתת למנכ"ל, דניאל בירנבאום. באסיפת בעלי המניות שהתכנסה אתמול (ג') אושרו כל ההצעות שהיו על הפרק, למעט החלטה אחת הנוגעת למנגנון הדירקטוריון המדורג.

סודהסטרים, יצרנית מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, נסחרת בשווי 361 מיליון דולר בנאסד"ק ובבורסה בת"א, אליה הצטרפה לאחרונה. לאחר שהחברה פרסמה את הזימון לאסיפה לפני כחודש, פנו אליה בעלי מניות והעלו טענות בנוגע לתגמולים למנכ"ל. זאת, על רקע ביצועיה החלשים של החברה בשנה האחרונה והחולשה הנלווית במנייתה. מאז השיא שנרשם במניה ב-2011, סודהסטרים איבדה כ-77% מערכה, ומתחילת 2015 המניה רושמת תשואה שלילית של 14.7%. עם זאת, בשבועות האחרונים המניה נסחרה בעליות, על רקע רכישת החברה המתחרה גרין מאונטיין ורישומה של סודהסטרים לבורסה בת"א.

לאור פניות בעלי המניות, ולאחר דיונים איתם, סודהסטרים ביצעה מספר עדכונים בתגמולים שביקשה לאשר למנכ"ל, והוסיפה גם סעיף הנוגע לביטול מנגנון הדירקטוריון המדורג, כך שכל חברי הדירקטוריון יועמדו מדי שנה לבחירה מחודשת - סעיף שלא זכה אתמול לרוב הנדרש.

בונוס של 1% מהשקעת 25 מ' ד'

בהתאם לאישור האסיפה, במקרה שבו תהיה השקעה אסטרטגית בסודהסטרים שהיקפה לפחות 25 מיליון דולר, המנכ"ל בירנבאום יהיה זכאי להקצאה של 100 אלף אופציות שיבשילו בהדרגה במשך שנתיים. נוסף על כך הוא יהיה זכאי גם לבונוס במזומן בשיעור של 1% מסך ההשקעה האסטרטגית, ועד לסכום מקסימלי של 500 אלף דולר.

בלי קשר להשקעה אסטרטגית בחברה, בירנבאום יקבל הקצאה של 600 אלף אופציות במחיר מימוש של 15 דולר (מחיר המניה הוא כ-17.2 דולר כך שהן כרגע בתוך הכסף). חצי מהאופציות יבשילו מיידית; 150 אלף מהן יבשילו אחרי שנה, או קודם לכן אם המניה תגיע ל-22 דולר; ו-150 אלף יבשילו אחרי שנתיים או קודם, אם המניה תגיע ל-27 דולר.

סודהסטרים מתמקדת בשנה האחרונה בשוק המים המוגזים, בשל החולשה בתוצאותיה בשוק המשקאות הממותקים. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות החברה התכווצו ב-22.1% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014, לרמה של כ-300 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה הגיע ל-9.2 מיליון דולר, ירידה של 55.1%.

לאחר הרישום הכפול שביצעה החברה, מניית סודהסטרים אמורה להצטרף ב-3 בינואר למדדי הבורסה - ת"א 100 ות"א 75. סודהסטרים הצהירה עם רישומה למסחר בת"א שאין בכוונתה לגייס הון בשלב זה. עם זאת, הצירוף של המניה למדדים אמור להזרים ביקושים מצד תעודות הסל, בהיקף של כ-33 מיליון דולר.