תאגיד Tyco פותח עוד מחזור של תוכנית מסחור לחברות ישראליות

תשע חברות ישראליות התקבלו למחזור הראשון של מסחור הטכנולוגיה שלהן על-ידי החברה העולמית ■ בעקבות ההצלחה היא הודיעה על פתיחת מחזור נוסף כבר במאי הקרוב

בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות ותאגידי ענק מחו"ל מביעים עניין בחברות הישראליות ובטכנולוגיה שיש להן להציע. לעתים מדובר בהקמה של מרכזי מו"פ גדולים, או בפתיחה של אקסלרטורים למיזמים בתחילת הדרך, ולפעמים בפתיחת תוכניות מסחור עבור חברות בשלות יותר.

בין תוכניות המסחור הראשונות מסוגן בישראל נמצאות The Bridge של קוקה קולה, עבור חברות תוכנה בתחומי הצרכנות והשיווק, ו-Tyco Innovation, שהושקה בחודשים האחרונים על=ידי חברת טייקו (Tyco) העולמית.

כעת, בעקבות הצלחת המחזור הראשון של התוכנית, שאליה התקבלו תשע חברות ישראליות, מודיע תאגיד הענק על המשך פעילותו בישראל ועל פתיחת מחזור נוסף, כבר במאי הקרוב.

"בישראל ישנן כיום תוכניות אקסלרציה למכביר, וחממות טכנולוגיות אשר נועדו לסייע לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן להפוך את הרעיון והחזון שלהן למיזם מצליח וישים. מה שחסר בישראל זה גופים שמסייעים למיזמים הללו בשלב הצמיחה, ובמיוחד צמיחה גלובלית בשוקי העולם", מסביר אור שינהרץ, מנהל תוכנית המסחור של Tyco.

"כמענה לכך, הוקמו תכניות 'מסחור' על-ידי תאגידים בינלאומיים, אשר באמצעות התוכנית מחברים בין היזמים לשווקים ברחבי העולם. נוסף על היותם ערוץ יעיל לקהלי היעד, התאגידים נותנים ערך מוסף משמעותי שנובע מהיחסים העסקיים הצמודים שיש להם עם הלקוחות, ומביאים את הסטארט-אפים להבין את הצרכים האמיתיים של השוק ולבצע את ההתאמות הנדרשות למוצר", הוא מוסיף.

מוצריה ושירותיה של טייקו נמצאים כיום כמעט בכל בית, חנות, מבנה עסקי ואפילו אסדת קידוח, איצטדיון או כבאית, בקרוב ל-200 מדינות. התאגיד, שהנו הגדול בעולם לפתרונות בתחום הביטחון והאש, מגלגל מחזור מכירות שנתי של יותר מ-10 מיליארד דולר, ונסחר בבורסה בניו יורק לפי שווי של כ-14 מיליארד דולר (NYSE:TYC). עבור חברות ישראליות מדובר בהזדמנות להכנס ללב לבה של התעשייה, בסדרי גודל שקשה מאוד להגיע אליהם כסטארט-אפ אחד מבין רבים שדופקים על דלתות של גופים בינלאומיים מדי יום.

אז מה בעצם אתם מחפשים בישראל?

"המטרה שלנו היא לא רק להיחשף לטכנולוגיה, אלא ממש להביא אותה לשוק ולהפוך לשותפים של הסטארט-אפ, למרות שאנחנו לא לוקחים אקוויטי או זכויות על הקניין הרוחני" אומר שינהרץ. "החברות הנבחרות מבצעות פיילוט להטמעה של הטכנולוגיה שלהן בערים חכמות, בניינים חכמים, בתים חכמים, חנויות ומבנים מסחריים אצל לקוחות של Tyco ברחבי העולם. מימוש מוצלח של הטכנולוגיה צפוי להוביל להצעה מסחרית מהתאגיד - החל מהפצה, הסכם שימוש או שותפות, ועד השקעה או רכישה. לאחרונה הקמנו גם זרוע השקעות שתאפשר צמיחה מהותית של החברות בתוכנית".

בין הפעילויות של החברה הגלובלית אפשר למצוא מוצרים ושירותים הכוללים אמצעי זיהוי ואיתור אנשים, ציוד מעקב וניטור, טכנולוגיות וידיאו, מערכות בית חכם, מניעת גניבות או ניהול מלאי ברשתות קמעונות וחנויות, פתרונות גילוי וכיבוי אש ומכשור להגנה והצלת חיים. החל מהזמזם על הבגד בחנות, דרך רדארים משוכללים לזיהוי פריצות או מסיכות לכבאים ועד לטכנולוגיות לרחפנים - כמעט אין תחום שבו לא תמצאו את מוצריה.

למדוד דופק מרחוק

באופן טבעי, החברות הישראליות שמתאימות לקחת חלק בתוכנית המסחור, משיקות לתחומי הפעילות של הענקית. "תשע חברות התקבלו למחזור הראשון, חלקן איתנו בתהליך פיתוח משותף וחלקן מבצעות פיילוטים אצל לקוחות שלנו בחו"ל. ביניהן אפשר למצוא למשל את ContinUse מפתחת חיישן (סנסור) המסוגל במדידה אחת לספק מגוון מדדים ביומטריים במקביל, מרחוק ללא מגע, ודרך בגדים. המשמעות היא שבאמצעות הטכנולוגיה הזו, אם תכוונו את הסנסור אל עבר אדם, גם אם הוא נמצא בצד השני של החדר, תוכלו לגלות את קצב הלב שלו, לחץ דם, קצב נשימה, רמות גלוקוז, רוויון חמצן ואלכוהול בדם, גם אם הוא לבוש לחלוטין. השימושים בפתרון כזה הם אינסופיים, לרבות אימות זהות (תחום העניין העיקרי עבור טייקו) בדיקות בריאותיות וטיפול רפואי", מדגים שינהרץ את אופי המיזמים שאליהם מכוונת החברה.]

מיזם נוסף שהתקבל לתוכנית הוא Vayyar, שפיתח חיישן להדמיה תלת-ממדית המאפשר לראות דרך חומרים ולחדור קירות. הוא פועל גם בחושך, בעשן ואדים, ובכוונת Tyco לבחון את השימוש בו בתחום הבנייה החכמה והצלת חיים, כמו איתור תנועת אנשים בחדר, מעקב אחר קצב נשימה, וזיהוי של אנשים דרך עשן וגז במקרה שריפה.

חברות נוספות הן ArtSys360, שבנתה מערכת חדשנית מבוססת מיקרו-רדאר לניטור תלת-ממדי, ותוכל בעתיד לשמש לבקרת רמזורים לרחפנים (שבערים החכמות העתידיות יבצעו מגוון מטלות בשמי העיר) או להכוונת רכבים אוטונומיים; Safer Place שפיתחה מערכת-וידיאו לאכיפה אוטומטית של עבירות תנועה וחניה; Trekeye שמפתחת מערכת לניתוח התנהגות צרכנים בחנויות, שתציע תובנות מתקדמות לקמעונאים ועוד.

אז בין אם מדובר בפיתוח שיאפשר לקמעונאים להבין מדוע לקוח עבר ליד חלון הראווה שלהם אך לא קנה דבר, או במערכת מצילת חיים שתדע למנוע שריפות, בחברה מקווים שהטכנולוגיה פורצת הדרך הבאה, תגיע מישראל. "למרות ש-Tyco היא חברה עם היקף פעילות עצום, מרכז החדשנות הראשון שלה בעולם נפתח דווקא כאן, בתל אביב, מתוך הכרה בפוטנציאל ובחדשנות של החברות הישראליות. מאחר שאנו רואים בסטארט-אפים שנכנסים לתוכנית שותפים לדרך, אני מאמין שכבר בשנה הקרובה נבצע השקעות בחלק מהחברות, נחתום על הסכמי הפצה, ונסייע לצמיחה משמעותית של כולם".