חמי פרס פוגש חבר מהעבר, שטייניץ מגלה שורשים יהודיים בטקסס

וגם: דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, מתוודה: "מעולם לא התיימרתי להיות אמא מצטיינת"

חמי פרס משה צבירן יובל קליש / צילום: קובי קנטור
חמי פרס משה צבירן יובל קליש / צילום: קובי קנטור

כשפרס פגש את שמיר

חמי פרס ממליץ לבוגרי מינהל עסקים לא להתמקד רק באקזיט ובכסף

השבוע ערכה הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב אירוע הענקת תואר מוסמך במינהל עסקים לבוגרי תוכנית MBA למנהלים. באירוע, שהתקיים בבית התפוצות, התארח חמי פרס, שותף מנהל ומייסד קרן ההון סיכון פיטנגו, אשר נשא הרצאה בנושא "מגמות והתפתחויות באקו-סיסטם של תעשיית ההיי-טק הישראלי".

לדבריו של פרס, אנו עדים לצונמי דיגיטלי, לפיו שאין כבר הבחנה בין חברות עתירות ידע לחברות המסורתיות, מאחר שהיום רוב החברות עוסקות במחשוב ובדיגיטל. פרס אף המליץ לבוגרים להיצמד לציר הטכנולוגי ולהיות יזמים; הוא הסביר כי יש לחפש משמעות במה שעושים, ולא רק כסף ואקזיט.

בין הבוגרים זיהה פרס חבר מוכר מהעבר. מתברר כי אחד הבוגרים המצטיינים הטריים של המחזור, רון שמיר, למד עם פרס לתואר ראשון בהנדסה, והנה היום הוא בוגר מחזור מספר 30 בתכנית ה-MBA, כאשר פרס בוגר המחזור הראשון.

עוד השתתפו באירוע פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור באוניברסיטת תל-אביב; פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול; וד"ר יובל קליש, המנהל האקדמי של תוכניות ה-MBA למנהלים. 

חמי פרס משה צבירן יובל קליש / צילום: קובי קנטור
 חמי פרס משה צבירן יובל קליש / צילום: קובי קנטור

אנרגיה יהודית

שטייניץ מגלה שורשים יהודיים בטקסס

שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, יצא לפני כשבוע ליוסטון שבטקסס על-מנת להיפגש עם נציגי מספר חברות אנרגיה, בהן וודסייד ו-BT, אך בעיקר כדי לקחת חלק בכנס האנרגיה הבינלאומי IHS.

בכנס השתתף שטייניץ בפאנל שרי אנרגיה, כאשר במהלכו התברר כי שלושה מתוך הארבעה הם יהודים - שר האנרגיה האוסטרלי, ג'וש פריידנברג; שר האנרגיה הקנדי, ג'ים קאר; וכמובן שטייניץ עצמו.

לאחר הגילוי המרעיש שוחחו השלושה, ואף נשמעה באוויר הזמנה ספונטנית "לעשות שבת" בארץ הקודש, תוך תהייה מי יביא את החלה.

מהטנק אל הסייבר

ירון לבנת מונה למנכ"ל טקמר מקבוצת ח. מר

תא"ל (במיל') ירון לבנת מונה בימים האחרונים לתפקיד מנכ"ל טקמר מקבוצת ח. מר תעשיות. בתפקידו הקודם שימש לבנת כמנכ"ל משותף בחברה הביטחונית פלסן שמקיבוץ סאסא שבאצבע הגליל. בעברו שימש לבנת במשך כ-5 שנים בתפקיד ראש מינהלת הטנק של משרד הביטחון, שאמונה על פיתוח וייצור טנקי המרכבה של צה"ל והנגמ"שים החדישים נמ"ר.

לבנת מחליף בטקמר את איציק בן-טולילה, שכיהן בתפקיד מנכ"ל החברה במשך כמעט עשור.

טקמר עוסקת בתחום האינטגרציה של פתרונות תקשורת טקטית ותקשורת חירום לגופים צבאיים וביטחוניים. קבוצת ח.מר תעשיות שבשליטת חיים מר, קרן פימי ויצחק בן-בסט, עוסקת בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר, מערכות התקשורת ושירותי החירום.

האמנות של דוידי

מייסד ומנכ"ל פימי התחדש בפסלים

בית המכירות תירוש, בשיתוף יבואנית האלכוהול ספירטים סחר, ערך השבוע תצוגה מוקדמת לקראת יריד האמנות ARTi שייפתח לקהל מחר בהשתתפות מגוון גלריות.

את האירוע המוקדם אירחו אורנה ודב חזן, גליה חזן תירוש ואמיתי חזן, מבעלי בית המכירות; דן שקל ורותם נרדי בוטל, בעלים ספיריטים סחר; ואחרים.

בין האורחים חובבי האמנות ניתן היה לפגוש גם את ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן ההשקעות הפרטיות פימי, אשר לא הסתפק בביקור בלבד, ורכש שני פסלים של האמנית אורלי מונטג.

סלינגר: "לא התיימרתי להיות אמא מצטיינת"

הממונה על שוק ההון מתוודה על הקשיים של הנשים בהנהלה הבכירה באוצר

אתמול (ג') ערכה לשכת סוכני הביטוח כנס ייעודי לנשים תחת הכותרת "נשים מובילות לוקחות אחריות", במרכז הכנסים שפיים.

בין המשתתפות שאכן לקחו אחריות והגיעו, נצפו: דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון; ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני); ח"כ נורית קורן (ליכוד); יוליה מרוז, מנכ"לית איגוד בתי ההשקעות; שוש כהן גנון, סגנית נשיא לשכת סוכני ביטוח; כוכבית ארנון, סמנכ"ל בכירה בהראל ביטוח; ואחרות.

כצפוי מכנס המתקיים ביום האישה הבינלאומי, שיתפה סלינגר את המשתתפות בחייה הפרטיים והתוודתה: "יש לי שתי בנות, אך מעולם לא התיימרתי להיות האמא המצטיינת. כאישה שמנהלת קריירה אינטנסיבית לצד האימהות, תמיד היה לי חשוב שבן הזוג שלי יהיה שותף מלא לניהול הבית וגידול הילדים, אחרת אי-אפשר להצליח".

סלינגר הוסיפה ואמרה: "כיום יש נשים בעמדות מפתח, אך אין מספיק נשים. פעמים רבות אנחנו מוצאות את עצמנו בודדות בחדרי הישיבות של משרד האוצר. לנשים יש ערך מוסף גדול, אם זה מבחינת ההתייחסות שלנו לעולם, במתן הפרשנות והניתוח שלנו וביכולת לפתור בעיות. ארגונים הבוחרים לשלב יותר נשים בכוח-האדם שלהן, נהנים ממצרף חזק וגדול יותר של כישורים ויכולות".

 כהן גנון ודורית סלינגר / צילום: אייל גליה
  כהן גנון ודורית סלינגר / צילום: אייל גליה

כצמן מגייס את זהבית כהן

הדירקטורים שאינם חיצוניים יועמדו לבחירה מדי שנה

ענקית הנדל"ן גזית גלוב הודיעה היום (ד') על מנויה של זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס ישראל, לדירקטורית בחברה.

במקביל הודיעה החברה על עזיבתו של הדירקטור שי פלפל.

מגזית גלוב נמסר כי "לכהן ניסיון רב במיזוגים ורכישות, תחום בו תוכל לתרום ליישום האסטרטגיה של החברה".

כהן שימשה בעבר כיו"רית הדירקטוריונים של תנובה ופסגות, ובטרם הצטרפה לאייפקס, כיהנה כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"לית כספים בקבוצת אי.די.בי תחת נוחי דנקנר.

בתוך כך, דירקטוריון גזית גלוב אישר תיקון לתקנון ההתאגדות של החברה, לפיו יועמדו כל הדירקטורים שאינם חיצוניים לבחירה מדי שנה.

לדברי חיים כצמן, בעל השליטה ויו"ר גזית גלוב, "העמדת הדירקטורים לבחירה מדי שנה מעניקה לחברה גמישות ניהולית ומאפשרת לכלל בעלי המניות מן הציבור להשפיע באמצעות האסיפה הכללית על מינוי דירקטורים".