מכתב בהול לבנק ישראל!

בנק יקר, הכול בסדר אתך? אתה בריא? אולי בחופש או שהצטרפת לתוכנית ריאליטי?

בנק ישראל היקר,

קצת קשה לי לכתוב לך בשם "בנק", כי הרי זה שם די מוזר לאישיות כה חשובה בכלכלה הישראלית. ובכלל, אני מעדיף לתקשר באופן אישי.

אז בנק יקירי, אני שולח מכתב בהול זה על מנת לבדוק אם הכול בסדר אתך, לבדוק אם אתה בריא וכל הילדים בריאים ומתפקדים? אולי נסעו לחו"ל? אולי בחופש?

דאגתי נובעת מזה שאתה לא מגיע לעבודה, כפי שמשתקף מהגרפים כאן למטה. פשוט אם אתה לא מגיע לעבודה, אנחנו ממש סובלים כאן. ממש! 

השקל מתחזק בכ-6% מול הדולר בשנה האחרונה

דולר-שקל בשנה האחרונה
 דולר-שקל בשנה האחרונה

השקל מתחזק גם מול סל המטבעות בכ-6% בשנה האחרונה

השקל מול סל המטבעות בשנה האחרונה
 השקל מול סל המטבעות בשנה האחרונה

אולי אתה שובת? אולי הצטרפת לאיזה תוכנית ריאליטי? "הישרדות"? אולי "כוכב לא נולד"? כי אני דווקא רואה את כל הדודים מ"משפחת בנק" בעולם, מזיעים ממש כדי להחליש את המטבע שלהם. 

התחזקות המטבע הישראלי, "אוכלת" את כל הרווח בתעשייה שלמה: פחות תעסוקה, פחות השקעות, פחות מס, פחות צמיחה, ובעיקר שחיקה ביכולת התחרותית. כל אלו הם גלולת רעל איטית של הכלכלה הישראלית. קשה ליצוא הישראלי גם ככה. לא ממש מתים עלינו בעולם, וכל התחזקות של השקל גורמת לנו נזקים עצומים.

הייצוא יורד ויורד, והשקל חזק - וואוו, גאווה לאומית, אולי ידליק משואה ביום העצמאות?

יצוא סחורות
 יצוא סחורות

בכלל נראה לי שמשהו רע עובר עלייך, בנק, כבר תקופה ארוכה שהשקל מתחזק מול כל המטבעות בעולם, ואני חשבתי שזה אמור להיות הפוך! גם לא ברור לי מה בעצם אתה רוצה לעשות, מה אתה מתכנן לעשות, ואם בכלל מתחשק לך לעשות.

נכון, הבעיה ממש קטנה ביחס לפרשת ענבל אור שתופסת את כל תשומת הלב של המדינה והתקשורת. בדרך יש כבר סוג של "חוק הגנת ענבל אור", ויש המון המון כנסים חשובים שאתה חייב להכין להם חומר, ותוכניות עבודה וגיוס עובדים, אהה, ותחזיות אינפלציה שתמיד תמיד תמיד גבוהות פי כמה מהמציאות... ונכון יש גם מאבק על הפיקוח - וואוו באמת נושא חשוב.

אז אם אתה עסוק כל כך או בחופש, אז אולי רק תגיד לנו מה היית עושה אם היה לך זמן?

ובמסגרת המאבק במחירי הנדל"ן, אני מציע לגבות 100 שקל מס על מי שכותב או אומר "ענבל אור", או "ערן זהבי" ( להבדיל ), או "טילטיל"? או "גז"? זה בטוח יכול לעזור, לא?

טוב יקירי, אני מקווה שתקבל את המכתב עד פסח, יש חופש לצבור אנרגיות.

שלך, תמיר 

הכותב הוא בעל השליטה ומנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, העוסק, בין היתר, בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות, קרן גידור ומוצרים נוספים, ועשוי להחזיק או לסחור, בעבור עצמו או בעבור לקוחות, בניירות הערך ונכסים פיננסים שונים, אשר ערכם עשוי להשתנות כתוצאה משינויים בשערי חליפין של מטבעות חוץ. אין לראות באמור לעיל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי כלשהם.