שופרסל השלימה החלפת אג"ח בהיקף של 510 מיליון שקל

לדברי החברה, נרשמו ביקושי יתר בהצעתה להחלפת אג"ח סדרה ב', שהונפקה ב-2005 וזכתה לדירוג A, באג"ח סדרה ו', לפי יחס של 1:1.175

רשת קמעונאות המזון שופרסל עדכנה הבוקר על ביקושי יתר שנרשמו להצעת רכש חליפין שפרסמה להחלפת אג"ח סדרה ב' של החברה באג"ח סדרה ו', לפי יחס החלפה של 1.175 שקל עבור כל 1 שקל. בסך הכול שופרסל צפויה לרכוש כ-510 מיליון שקל אג"ח ב' ותמורתה להנפיק למחזיקים אג"ח ו' בהיקף של כ-600 מיליון שקל - סכום המשקף רכישה של כ-67% מהיקף האג"ח של כל מחזיק.

סדרת אג"ח ב' של שופרסל, שהונפקה ב-2005 והיקפה הכולל כ-1 מיליארד שקל, נושאת ריבית שנתית של 5.2%, במח"מ של 1.7 שנים, ומועד הפידיון הסופי שלה הוא חודש מארס 2019. תמורתה הציעה שופרסל למחזיקים את אג"ח ו', שהונפקה בשנה שעברה בהיקף של כ-320 מיליון שקל, בריבית שנתית של 4.3% ובמח"מ של 7.2 שנים, אשר מועד הפידיון הסופי שלה הוא חודש אוקטובר 2028. בסך הכול לשופרסל חמש סדרות אג"ח בהיקף כולל של 2.25 מיליארד שקל.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר היום כי "אנו שמחים מאוד על השלמה מוצלחת של החלפת סדרות האג"ח, שתוצאתה הארכת מח"מ החוב והקטנת עלויות המימון של החברה. הצלחת המהלך משקפת יותר מכל את אמון המשקיעים בחברה ובאסטרטגיה העסקית שלה ואנו מודים לציבור המשקיעים על האמון בחברה".

הדירוג עלה ל-A

האג"ח של שופרסל מדורגות על-ידי S&P מעלות בדירוג A. לפני פחות מחודשיים שינתה מעלות את תחזית הדירוג שלהן לחיובית, "בשל שיפור ביחסים הפיננסיים", וציינה כי "בשנה החולפת הציגה שופרסל שיפור מהותי במיצובה הפיננסי כתוצאה מיישום מוצלח של תוכנית התייעלות אסטרטגית, לצד שיפור אשר להערכתנו מקורו במשבר מגה שנחלשה כשחקן מוביל ומעבר לקוחותיה לשופרסל".

במעלות מעריכים כי "בשנתיים הקרובות תמשיך החברה לשפר את יעילותה התפעולית במידה כזו שתעזור לה להתמודד עם התחרות והשינויים הצפויים בענף רשתות המזון, לצד המשך צמיחה של המותג הפרטי ושל מכירות האונליין".

במעלות מניחים כי "צעדי ההתייעלות של החברה יספיקו כדי לשמור על רווחיותה, גם בהינתן שחקן משמעותי חדש בשוק והמשך התחרות החזקה בענף רשתות המזון".

שופרסל היא רשת המזון הגדולה בישראל. בסוף הרבעון הראשון של השנה הפעילה 273 סניפים בשטח כולל של כ-508 אלף מ"ר והעסיקה כ-12,300 עובדים. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה שופרסל עם עלייה של 1% בהכנסותיה, שהגיעו ל-2.9 מיליארד שקל.

בתמיכת תהליך ההתייעלות שעברה, שיפור בתנאי הסחר, שינוי בתמהיל הזכיינים וצמיחת נתח המותג הפרטי, קפץ הרווח הגולמי שלה ב-18% ל-744 מיליון שקל, הרווח התפעולי זינק ב-240% ל-95 מיליון שקל ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה זינק פי 4 ל-53 מיליון שקל.