אחרי רוזנגרן: האם עוד בכירה בפד תתבטא בעד העלאת ריבית?

חברת הפד לאל בריינארד תישא דברים בשיקגו היום ■ האם בריינארד, אשר תומכת באופן מסורתי בהשארת הריבית נמוכה, תרמוז אף היא כי הגיעה העת להעלות את הריבית

ג'נט ילן / צילום: בלומברג
ג'נט ילן / צילום: בלומברג

חברי הפדרל ריזרב מספקים טלטלות וסערות בעת האחרונה, בצל ירידות השערים בבורסות העולם וסימני השאלה בנוגע להעלאת הריבית העתידית.

בראש הרשימה ניצבת חברת הפד לאל בריינארד, אשר תישא דברים בשיקגו היום. לאחר הביקורת הצוננת שנשמעה מפיו של אריק רוזנגרן, נשיא הפד של בוסטון, אשר הזהיר מפני השתהות בתהליך העלאת הריבית, נותר לחכות ולראות האם בריינארד, אשר תומכת באופן מסורתי בהשארת הריבית נמוכה, תרמוז אף היא כי הגיעה העת להעלות את הריבית.

ביחד עם דברי בריינארד, נתון המכירות הקמעונאיות ביום ה' יהיו הנתונים האחרונים שיפורסמו לפני פגישת הפד בשבוע הבא.

כלכלנים רבים מצפים כי הפגישה שתתקיים בספטמבר לא תניב תוצאות דרסטיות, בזמן שחודש דצמבר הוא הצפוי יותר להניב את ההעלאה המדוברת, השנייה בעשור האחרון.

בריינארד נתפסת כמישהי מהמעגל הקרוב של נגידת הפד ג'נט ילן, אשר מזוהה עם הגישה המצדדת בהמתנה. "יהיה זה מעניין לראות עד כמה היא מתנהלת בזהירות", כך דיאן סוונק מ-DS Economics.

ירידות השערים החדות שנרשמו ביום ו', אחד מימי המסחר הגרועים בחודשים האחרונים, אולי יכולות להיות מיוחסות לדבריו של רוזנגרן. אולם סוונק גורסת כי השוק התעלם מדבריו של עמית נוסף במועצת הנגידים, דניאל טרולו, אשר הופיע ברשת CNBC בשישי האחרון. "רוזנגרן לא חידש דבר" הוסיפה סוונק. "טרולו מצדד בהעלאת הריבית החל מדצמבר ולא לפני. ויש לציין כי לו ולבריינארד קיים משקל גדול יותר במעגל הפנימי של ילן".

ג'ק אבלין, בכיר בבנק הפרטי BMO אמר כי ציפיותיו מהשוק הינם כי מן הנמנע כי יישאר בלתי יציב. "להערכתי כך נראית גמילה למכורים. הייתי לוקח זאת כהזדמנות לרכישה במקום פרישה מהשוק. קשה להעריך האם אכן תהיה החלטה להעלאת הריבית כבר בספטמבר".