פלאזה סנטרס בניסיון נוסף למכירת קניון סובאלקי בפולין

חתמה על מכתב כוונות למכירת הקניון לקרן השקעות תמורת 42.3 מיליון אירו

קניון סובאלקי בפולין / צילום: אתר הקניון
קניון סובאלקי בפולין / צילום: אתר הקניון

חברת הקניונים פלאזה סנטרס מנסה פעם נוספת להשלים את מכירת קניון סובאלקי פלאזה שבבעלותה. אתמול (ג') דיווחה החברה כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב חדש למכירת הקניון לקרן השקעות גלובלית תמורת 42.3 מיליון אירו. התמורה משקפת תזרים נטו של 15 מיליון אירו, לאחר פירעון החוב הבנקאי על הקניון. שמה של המתעניינת ברכישה לא נמסר.

קניון סובאלקי פלאזה ממוקם בעיר סובאלקי (בעברית: סובאלק) שבצפון מזרח פולין, וכולל שטחים מסחריים להשכרה בהיקף של כ-20 אלף מ"ר. לדברי החברה, כולל מכתב הכוונות החדש מסד זמנים נוקשה, וזאת במטרה להשלים את העסקה עוד במהלך הרבעון הרביעי של 2016. מלבד קניון פלאזה סובאלקי, מחזיקה פלאזה סנטרס בקניון פעיל נוסף, טורון פלאזה, שגם הוא בפולין, וזאת לאחר שהשלימה בחודש שעבר את מימוש החזקותיה בקניונים שהקימה בעבר בערים ריגה וזגרוז'לץ.

בתחילת אוגוסט חתמה פלאזה סנטרס על מכתב כוונות לא מחייב למכירת הקניונים בטורון ובסובאלקי לקרן השקעות גלובלית אחרת, תמורת 121 מיליון אירו. עם זאת, לדברי פלאזה הקרן לא עמדה בתנאים שנקבעו, ועקב כך איבדה את הבלעדיות על רכישת הקניונים. בהנהלת פלאזה סנטרס הוסיפו, כי במקביל לחתימה על מזכר כוונות חדש למכירת הקניון בסובאלקי, היא ממשיכה לבחון אפשרויות גם בנוגע למכירה של הקניון השני, טורון פלאזה.

פלאזה סנטרס עוסקת כיום גם בהקמת קניון בעיר בלגרד שבסרביה, ובייזום קניון נוסף בטימישוארה שברומניה. הקניון בבלגרד יכלול שטחי מסחר להשכרה בהיקף של כ-32 אלף מ"ר ומתוכנן להיפתח במחצית הראשונה של 2017. בחודש שעבר דיווחה החברה כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב למכירת הקניון תמורת כ-50 מיליון אירו שישולמו לה בשני תשלומים (35 מיליון אירו במועד ההשלמה ועוד 15 מיליון אירו במועד פתיחתו).

פלאזה סנטרס , שנסחרת בשווי של כ-70 מיליון שקל, נשלטת על-ידי אלביט הדמיה  (45%) וקרן DK פרטנרס (26%). לחברה חוב פיננסי נטו של כ-273 מיליון אירו לבנקים ולמחזיקי האג"ח, לאחר שהסדר החוב שעליו חתמה עם מחזיקי האג"ח, העניק לה דחייה בלבד במועדי הפירעון. איגרות החוב שלה מסדרות א' וב', שייפרעו בין 2017 ל-2020, נסחרות לפי תשואה שנתית לפדיון של כ-17%.