גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מהו אחד המרכיבים המרכזיים להצלחת העסק שלכם?

כל עסק חייב לעצמו כיום נוכחות דיגיטלית לשיווק ומכירות ■ מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים משרד המתמחה בדיגיטל, ואיך עושים זאת נכון?

בחירת משרד הדיגיטל המתאים לחברה שלכם / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בחירת משרד הדיגיטל המתאים לחברה שלכם / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף TAG MEDIA GROUP

"אנחנו משלמים 30 אלף שקל בחודש למשרד הדיגיטל שלנו, ולא מקבלים כלום!"; "למה אנחנו לא מקבלים יותר לידים מהקמפיין בפייסבוק?"; "איך זה שאנחנו לא ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל אחרי כל-כך הרבה השקעה של זמן וכסף?".

מנהלים? מכירים את התחושה המתסכלת הזו, שמשרד הדיגיטל שעובדים איתו לא עושה את העבודה שאתם מצפים ממנו?

"כמו בכל מערכת יחסים, זה מתחיל מתיאום הציפיות, וכשתיאום הציפיות לא מספיק טוב, אז במקרים רבים זה הופך לזוגיות לא טובה", אומר שי לביא, מייסד ומנכ"ל TAG MEDIA GROUP, משרד דיגיטל הפועל מתל-אביב ובעל שלוחה אירופית במינכן שבגרמניה.

"ברור לגמרי שהצפייה הבסיסית ביותר של הלקוח הוא שמשרד הדיגיטל יהיה מקצועי ומעודכן בכל הפלטפורמות החדשות שהמדיה הדיגיטלית מציעה. ברור שעם מגוון ערוצי השיווק הקיימים צריך משרד שיודע לעבוד בסינרגיה עם כל הערוצים - התוכן, ה-PPC, אתר האינטרנט והרשתות החברתיות", מוסיף לביא.

אבל כדי שזה באמת יעבוד עבור שני הצדדים, יש מספר צעדים הכרחיים בעזרתם ניתן לבחון את משרד הדיגיטל שלכם ולבחור במתאים לכם ביותר. לפניכם 9 השלבים לבחירת משרד הדיגיטל לעסק שלכם:

1. הגדירו במדויק את הצרכים והציפיות שלכם: ההחלטה עם איזה משרד דיגיטל לעבוד לא אמורה להיות החלטה אימפולסיבית. לכן בטרם תתחילו לחפש משרדים רלוונטיים, אתם צריכים לחשוב לעומק ולהגדיר מה התפקיד שאותו אתם מייעדים למשרד הדיגיטל:
* כיצד הוא משתלב עם הצוות הקיים שלכם?
* מה היעדים השיווקיים שלכם? (חדירה לשוק חדש, תהליך מיתוג, הגדלת לידים)
* מה היקף התקציב השיווקי שלכם לחודש?
* מהם הציפיות לניהול הקשר השוטף ביניכם? (כמה שיחות, פגישות וכדומה)
* אילו דוחות אתם רוצים לקבל מהמשרד ומתי?

 

2. רישמו את הדרישות השיווקיות שלכם: לאחר שהגדרתם את הציפיות שלכם מהמשרד, הגדירו מה אתם רוצים שמשרד הדיגיטל יעשה עבורכם?

* בניית אסטרטגיה שיווקית.
* איפיון ותכנון אתר חדש לעסק.
* SEO - קידום במנועי החיפוש של גוגל.
* רשתות חברתיות - פייסבוק, לינקדאין, יו-טיוב, טוויטר (תלוי באופי פעילות העסק).
* SEM - ניהול קמפיינים ברשת.
* אוטומציה של תהליכי השיווק.
* רכישת מדיה.
* ניהול בלוגים.
* בניית אפליקציות ועוד.

3. הגדירו יעדים לכל דרישה שרשמתם: אם החלטתם מהן המשימות של משרד הדיגיטל שלכם, עכשיו הגדירו יעדים לכל משימה.
* העלאת מודעות/חשיפה - מדד של כמות חשיפות למותג למשל.
* תנועה באתר - כמות כניסות, זמן שהייה ממוצע ועוד.
* כמות לידים מכל ערוץ שיווק.
* עלייה במכירות מתוך הפעילות החדשה.
* מעורבות חברים בפייסבוק ועוד.

4. החליטו איזה סוג של משרד מתאים לכם: משרדי פרסום דיגיטלי מגיעים בכל הצורות והצבעים. התפקיד שלכם הוא לבחור את המשרד המתאים ביותר למותג שלכם, לסגנון העבודה שלכם וליעדים האסטרטגיים שלכם.

* משרד גדול או משרד בוטיק.
* משרד עם התמחות ספיציפית (תוכן, ניהול רשתות חברתיות, קמעונאות דיגיטלית).
* משרדים עם פעילות רוחבית בכל הערוצים.
* משרדים שעובדים רק בארץ.
* משרדים עם פעילות גלובלית.
* משרד חדש או משרד ותיק ועוד.

5. הכינו את עצמכם למערכת יחסים ארוכה: התייחסו למשרד הפרסום שאתם רוצים לבחור כאל שותף שלכם ולא כאל ספק. אתם תצרכו לשתף איתו פעולה זמן רב ולעודד שקיפות ומערכת יחסים פתוחה וגלויה. המשרד שאתה בוחר בו צריך להבין את הצרכים שלך, לתת לך משובים כנים, להבין את הענף שבו אתה פועל ואת האתגרים שהעסק הספציפי שלך עומד בפניהם. צריך להבין כי היחסים שלכם עם משרד הפרסום הם מורכבים, יהיו בהם עליות ומורדות, ריגושים ואכזבות, הצלחות וכנראה גם כישלונות. ההבדל הוא במחויבות - אתם צריכים לחפש את המשרד שמחויב אליכם, נלחם עבורכם, יוזם ומשתף אתכם ופועל מולכם בגלוי. רק ביחד תוכלו לבנות מערכת שיווקית שצומחת וצומחת. 

6. בחנו את המועמדים הרלוונטיים: יש לכם מספיק כלים לבחון את המקצועיות, השירותיות והאיכות של משרד הדיגיטל שלכם, אז תשקיעו זמן ותחקרו לעומק:

* הסתכלו באתר האינטרנט של המשרדים המועמדים ובחנו את תיק העבודות שלהם.
* אתרו את רשימת הלקוחות באתר, או בקשו מהם רשימה מעודכנת.
* בקשו לדבר עם ממליצים - או שפשוט תפנו לאחד מהלקוחות שמופיעים באתר שלהם.
* עשו חיפוש על הבעלים והמנהלים בחברה דרך גוגל, לינקדאין או מכרים וקולגות משותפים.

7. תנו להם משימה: מה הדבר הכי חשוב למשרד דיגיטל? אתם! אז כדי להעריך באמת עד כמה הוא יהיה מחויב אליכם, איך הראש שלו עובד, איך המוצרים המוגמרים נראים ועד כמה הם מתאימים לדרישות שלכם - פשוט תנו לו משימה לביצוע.

המשימה הרצינית ביותר שאתם יכולים וצריכים לבקש היא תוכנית אסטרטגית עבור המותג שלכם. בהתחשב ביעדים השיווקיים שלכם, בקשו מאנשי המשרד להכין תוכנית אסטרטגית שתביא את החברה שלכם לעמידה ביעדים שהגדרתם. בקשו מהם להתייחס לנקודות הבאות:

* מדוע הם חושבים שהאסטרטגיה שלהם תומכת ביעדים שלכם.
* האם היא תומכת ביעדים לטווח ארוך ולא רק לטווח הקצר.
* מתי אתם אמורים להתחיל ולראות תוצאות.
* אילו משאבים הם צריכים מכם כדי לעמוד ביעדים הללו.
* מה הציפיות שלהם מהנהלת החברה.

8. פגשו את הצוות: אם אתם מרוצים מביצוע המשימה, זה הזמן לפגוש את הצוות של משרד הדיגיטל:

* איך אתם מתרשמים מהרמה האישית של המנהלים ואנשי הצוות.
* מהי האווירה במשרד.
* האם הם סובלניים וידידותיים אליכם.
* מי ינהל את הקשר מולכם - עובד זוטר או אחד מהמנהלים.

9. בקשו הצעת מחיר: אם הגעתם עד כה, סימן שעשיתם בחינה טובה של המשרד המתאים ביותר עבורכם. זה הזמן לבקש הצעת מחיר. דאגו להצעת מחיר מפורטת לפי כל אחד מהסעיפים שהגדרתם מתחילת התהליך המתואר. בכל הקשור לניהול קמפיינים, נהוג שמשרדי הדיגיטל גובים אחוז מסויים מתוך תקציב הפרסום הכללי. הגדירו זמנים לכל סעיף בהצעת המחיר וכמובן את תנאי התשלום.

"בשורה תחתונה", מסכם לביא, "משרדי דיגיטל הם שותפים מרכזיים של בהצלחתה של החברה, משום שהם האחראיים על ההוצאה לפועל ולעתים אף על התכנון של האסטרטגיה השיווקית שלה. לכן, משרד דיגיטל הוא קודם כל שותף שלך בעסק. ככל שתבנו את השותפות הזו בצורה מקצועית יותר ותתאימו את אופי המשרד לצרכים שלכם - כך תצליחו להגשים את הפוטנציאל הגלום בעסק".

רוצים לבחון את משרד הדיגיטל שלכם? לחצו כאן

עוד כתבות

רמי שבירו / צילום: אביב חופי

הפרקליטות הגישה כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד חברת רמי שבירו בחשד לגרימת מותו ברשלנות של פועל

זאת בגין מותו של פועל הבניין יונג קסו ז"ל באתר בניה בגליל ים בהרצליה, ב-4 בספטמבר אשתקד ● התאונה אירעה בשעה שהפועל טיפס לקומה 9 לצורך פירוק תבניות ליציקת בטון ● בפרקליטות מציינים כי הוא היה ללא קסדה ולא קשר את עצמו לרתמת בטיחות

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ככנרים ללא מנצח: דוח המבקר הביא את הנחת הסלב לאבסורד

בדוח שכותרתו היא "התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה" נראה שנעלמו שרי הממשלה ורה"מ ● לבחון את המערכת הממשלתית מבלי לבדוק את תפקוד ראש הממשלה, חורג ממידת הסבירות ●  עולה ממנו שמערכות הבריאות, החינוך, השב"כ, הביטוח הלאומי - כולן פועלות עצמאית

מירי רגב / צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

רגב: "אתנגד לתוכנית המטרו. עדיף להשקיע את הכסף בחיבור רכבות בין הפריפריה למרכז"

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס כי בגוש דן יש כבר שלוש תוכניות רכבת קלה ותוכנית שבילי אופניים ו"אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן" ● בהתייחסה לתחרות חברות התעופה מול האמירויות אמרה רגב: "יצטרכו ללכת למיזוג"

תחנה לבדיקת קורונה בישראל / צילום: Oded Balilty, Associated Press

משרד הבריאות רכש בדיקות ב-98 מיליון שקל, אך לא גיבש תוכנית לשימושן

לפי ממצאי ביניים של דוח מבקר המדינה, משרד הבריאות טרם גיבש תוכנית לשימוש ב-2.1 מיליון ערכות בדיקה - הרוב הגורף של הבדיקות הסרולוגיות שנרכשו

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press

פייסבוק מתכוננת למקרה של תסיסה אזרחית אחרי הבחירות בארה"ב

הרשת החברתית הכינה כלים להתמודד עם התסיסה שכוללים האטת ההפצה של פוסטים מסוימים, ושינוי הזנת החדשות למשתמשים

דלית זילבר, עדיאל שמרון ומרדכי כהן ועידת ישראל לנדל"ן של גלובס / צילום: איל יצהר, גלובס

דלית זילבר: "לא נחזור לתמ"א 38. ב-15 שנה חוזקו אלף מבנים, זו בדיחה"

בפאנל "הרפורמות הגדולות שבדרך" בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" אמר מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן כי הסכמי הגג מעמידים בסכנה חלק מהרשויות המקומיות ● מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר: "ברור שבלי מטרו אין לנו מה לעשות במטרופולין תל אביב"

הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקור במפקדת "אלון" של פיקוד העורף / צילום: דובר צה"ל

למשרד הבריאות עדיין אין כלי לניהול יעיל של מערך החקירות האפידמיולוגיות

שמונה חודשים לאחר תחילת התפשטות הקורונה מצביע מבקר המדינה על שורה של כשלים בהקמת המערכת לקטיעת שרשראות ההדבקה ● בין הכשלים: מספר חוקרים נמוך ביחס לאוכלוסייה, שיטות עבודה מיושנות ומערכת ממוחשבת מסורבלת

דובאי ממעוף הציפור / צילום: 	Aijaz Rahi, AP

שכירות של אפס דירהאם לחצי שנה: כך מנסה דובאי לפתות עסקים זרים

אחד מאזורי הסחר החופשי הגדולים באמירויות (ויש 42 אזורים כאלה שם), דובאי מולטי קומודיטיז סנטר, מציע לחברות ועסקים זרים לפתוח את העסק שלהם אצלו ● המרכז שוכן בבניין אלמס במרכז דובאי, ומשרת אלפי חברות מכל העולם בתחומים שונים ● ומי השכנים? בורסת היהלומים של דובאי

האחים שלומי ויוסי אמיר, בעלי פרשמרקט / צילום: יח"צ

יינות ביתן ממשיכה להצטמק, פרשמרקט ממשיכה להתרחב: תרכוש מביתן 3 סניפים ב-47 מיליון שקל

מדובר בשני סניפים בעיר אשדוד וסניף אחד בפתח תקווה בשטח מסחרי כולל של כ-3,000 מ"ר ● פרשמרקט מציינת כי במסגרת ההסכם, התחייבה המוכרת, יינות ביתן-מגה, לאי תחרות בתחום הפעילות הנרכשת

בצלאל סמוטריץ’ / צילום: רפי קוץ

מירי רגב חשפה בועידת "גלובס" כי תתנגד לתוכנית המטרו ועוררה את זעמו של בצלאל סמוטריץ': "כבר לא יכול לשתוק"

במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס", הכריזה שרת התחבורה במפתיע כי היא מתנגדת לתוכנית המטרו בגוש דן ● דבריה הובילו את השר הקודם לשבור שתיקה: "מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת" ● עקב דבריו, השניים החלו להתקוטט בטוויטר

אורי רוזן/ צילום: שלומי יוסף

דרמה בענף: קשת מפרידה כוחות מארטימדיה ומחזירה הביתה את השליטה בשיווק הפרסום הדיגיטלי

ל"גלובס" נודע כי קבוצת קשת הודיעה לרשת הפרסום הפרוגרמטית ששיווקה עבורה בחמש השנים האחרונות את תוכן הווידיאו באינטרנט של האתרים מאקו ו-N12 על רצונה לצאת מהעסקה ● בחברה לא מוכנים לוותר על המאחז החשוב, ובשבועות האחרונים מתנהלת בין הצדדים התכתבות משפטית

טראמפ בעצרת בחירות באוהיו ביום שבת / צילום: Tom Brenner, רויטרס

השבוע האחרון: כולם מחפשים את המט על לוח השחמט

שבעה ימים עד סוף עונת ההצבעה בארה"ב, ולפחות מועמד אחד, דונלד טראמפ, מתרוצץ לאורכה של ארה"ב בחיפוש אחר ניצחון בחירות דחוק, אולי דחוק מאוד ● הסקרים ונתוני הקורונה מוסיפים שלא להאיר לו פנים, אבל הוא מוסיף להאמין שיכה אותם

מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל  / צילום: איל יצהר, גלובס

מנכ"ל הרכבת: "נקים מרכזים נדל"ניים סביב התחנות ונחשמל עוד ועוד קווים"

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הבטיח בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" לקצר בחצי את זמן הנסיעה בין המטרופולינים ● עוד חשף כי מתגבש הסכם שבמסגרת חוק ההסדרים יאפשר לרכבת להכניס שותפים עסקיים מעולם הנדל"ן: "התחנות הופכות להיות 'האב' שלם"

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות חדות בצל העלייה בתחלואה לשיא יומי

מדד הנאסד"ק איבד 1.6%, מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.3%, ומדד S&P 500 נפל ב-1.9% ● מדד הפחד זינק ב-20%; הנפט צנח ב-3.6% ● מניות התעופה והקרוזים בלטו בירידות ● אנט גרופ, זרוע הפינטק של עליבאבא הסינית, תגייס 34.5 מיליארד דולר (מחוץ לארה"ב) בהנפקה הגדולה בהיסטוריה

פרופ' איתמר גרוטו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סערה בוועדת הכלכלה על סוגיית פתיחת הצימרים: פרופ' גרוטו נטש את הישיבה

חבר הכנסת כעס שהצימרים נשארים סגורים ואיתמר גרוטו נטש את הישיבה אחרי שהטיח בו כי הוא "חוצפן" ● הצימרים שבעליהם חיכו לדיון שיכריע את גורלם יישארו סגורים

ארדואן נואם בכנס מפלגתי כאשר מאחוריו תמונת ענק של אטאטורק / צילום: רויטרס, Umit Bektas

ארדואן קורא לטורקים להחרים סחורה צרפתית בגלל מקרון "העוין לאיסלאם"

הקריאה לחרם היא חלק מהסכסוך שהתלהט בימים האחרונים בין המדינות, לאחר שמקרון הבהיר כי צרפת "לא תגנה" את הקריקטורות של הנביא מוחמד שהתפרסמו בעבר בשבועון הסטירי "שארלי האבדו", ושהפכו שוב לעילה לאירוע טרור ● בעקבות המתחים, צנחה הלירה הטורקית לשפל של כל הזמנים מול הדולר - שער של שמונה לירות לדולר

ישיבת בני עקיבא בכפר מימון / צילום: יודקה

בני עקיבא תובעים מיליון שקל פיצוי מתאגיד השידור: "תחקיר רווי טעויות ומסגור שקרי"

מרכז ישיבות בני עקיבא ומנכ"לה, אלחנן גלט, הגישו תביעה נגד תאגיד השידור הציבורי זאת לאחר כתבת תחקיר שפרסם בחודש אוגוסט ● בתחקיר נטען כי בישיבות "מעדיפים לבצע עסקאות נדל"ן על חשבון רווחת התלמידים" ● כאן חדשות: "נתייחס לטענות בבית המשפט"

כיתה ריקה בבית ספר בבת ים / צילום: אביבה גנצר, גלובס

מבקר המדינה נותן ציון נכשל למשרד החינוך: 150 אלף מחשבים נרכשו ללמידה מרחוק, אבל למי הם יימסרו?

דוח המבקר על הלמידה מרחוק מצביע על כישלון משרד החינוך במשימה ● בשל אי המוכנות, הכשל באיסוף המידע והיעדר עבודת מטה, החלה שנת הלימודים כאשר למאות אלפי תלמידים אין מכשירי קצה

זאב רוטשטיין. תומך בהגדלה מסיבית של הבדיקות  / צילום: ליאור מזרחי

רוטשטיין: "באיחוד האמירויות רוצים להעביר את בית החולים הדסה אליהם"

מנכ"ל בית החולים זאב רוטשטיין, שביקר לאחרונה בדובאי, מספר כי באיחוד האמירויות הביעו נכונות לפתוח בית חולים חדש ולקלוט אליו לפחות 1,000 אנשי צוות של בית החולים מירושלים ● ברקע הדברים משא ומתן של רוטשטיין עם משרד האוצר על גירעונות בית החולים

כיתה ריקה בבית ספר בבת ים / צילום: אביבה גנצר, גלובס

קבינט הקורונה אישר את מתווה פתיחת הצהרונים

הקבינט ידון בהכנת התנאים לפתיחת הלימודים בכיתות א' עד ד' ובחלקים של המגזר העסקי שניתן יהיה לפתוח החל מיום א' הקרוב ● ראש שירותי בריאות הציבור: "בגל הראשון לבית הספר היה חלק בעלייה בתחלואה