העונה השלישית של הסדרה "אלישע" תעלה בשבוע הבא בהוט

אחרי ש-yes הורידה את ערוץ הילדים, וכעת רק בהוט ניתן לצפות בו, בחברת הכבלים החליטו להקדים את השקת אחת הסדרות הפופולריות שלה, "אלישע", ולערוך לה בכורה חגיגית בשבוע הבא

הקרבות סביב המהלך הדרמטי של yes, שבחרה להוריד את ערוץ הילדים ממסכיה בתחילת החודש, לא נעצרים בגזרת RGE, וגם היריבה המסורתית של חברת הלוויין, הוט, מעורבת בהם. כעת, כשרק בהוט ניתן לצפות בערוץ הילדים, בחברה החליטו להקדים את השקת אחת הסדרות הפופולריות שלו, "אלישע", שעד כה שודרה גם ב-yes, ולערוך לה בכורה חגיגית בשבוע הבא.

לפי התכנון המקורי, בשבוע הבא הייתה אמורה להיות מושקת בהוט הפקת מקור לילדים בשם "צפוף", שתשודר בערוץ ילדים בשם זום. אך בשל ההתפתחויות, בהוט החליטו לדחות את השקת הסדרה הזאת ולהשיק בשבוע הבא את העונה השלישית של "אלישע".

בהוט גם יעלו קמפיין שמשתמש בפופולריות של הסדרה ומזכיר כי כעת "אלישע וערוץ הילדים - רק בהוט". גם ערוץ הילדים עצמו העלה לאחרונה, לאחר שהורד מ-yes, קמפיין טלוויזיוני.

"אלישע" מופקת על-ידי יואב גרוס, ומשתתפים בה שחקנים מוכרים כמו יובל סמו, עלמה זק, רבקה מיכאלי ואודי כגן. לפי נתוני הוט, זו אחת מסדרות הילדים הפופולריות ביותר שלה, והעונה האחרונה שלה דורגה כשלישית הכי נצפית בז'אנר.

לפי הנתונים, סדרת הילדים הנצפית ביותר בהוט היא "גאליס", הפקה בלעדית של ערוץ הילדים עבור החברה; ואחריה "שכונה", שגם היא משודרת רק בהוט, בערוץ ניקלודיון.

אגב, בנתונים שחשפה yes במשפט, שנועדו להדגיש את חשיבות "או בוי" עבורה ועבור צופיה, היא ציינה כי מדובר באחת הסדרות הפופולריות ביותר שלה, וכי פרקיה זכו ל-400 אלף הורדות ב-VOD, כאשר 60% מהצפייה בסדרה נעשתה בדרך זו.

הפקות המקור לילדים הן תחום משמעותי מאוד עבור yes והוט גם מבחינה פיננסית. שתי החברות מחויבות רגולטורית להקצות 27.5% מההשקעה שלהן בהפקות מקור להפקות בשוק הילדים והנוער, אך בפועל הן מנתבות אליו שיעורים גבוהים בהרבה. מדוחות מועצת הכבלים והלוויין ל-2014 עולה כי כל אחת מהחברות השקיעה בתחום הזה מעט פחות מ-60 מיליון שקל, כך שמדובר בשוק שמגלגל כ-120 מיליון שקל בשנה.

התחום גם מהווה חסם משמעותי מאוד למעבר לקוחות בין הפלטפורמות, חסם שאולי רק תחום הספורט מאפיל עליו. גם בתחום זה, כזכור, RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, היא בעלת עוצמה רבה, וגם כאן מתנהל מאבק משפטי ורגולטורי בין החברות.