מסתמן: 4 הפרקים האחרונים של "Oboy" ישודרו בחינוכית

עפ"י הערכות, ב-yes הסכימו למהלך שמובילה מועצת הכבלים והלוויין, וכעת ממתינים גם להסכמת RGE ■ שידור העונה הראשונה של סדרת הנוער הפופולרית הופסק רגע לפני סיומה בשל הורדת ערוץ הילדים מ-yes

או בוי / צילום מסך
או בוי / צילום מסך

האם הצופים הצעירים עומדים לקבל בקרוב בשורה משמחת? ל"גלובס" נודע כי ייתכן שבקרוב ארבעת הפרקים האחרונים של סדרת הנוער הפופולרית "Oboy", ששידורה נקטע לפני תום העונה בשל סכסוך בין yes לקבוצת RGE, בעלת ערוץ הילדים, יעלו לשידור בטלוויזיה החינוכית.

על-פי המסתמן, מדובר יהיה בשידור חד-פעמי של הפרקים, מבלי שהם יועלו ל-VOD או לאתר אינטרנט כלשהו. בטלוויזיה החינוכית נתנו את הסכמתם לעניין, ועל-פי הערכות גם ב-yes נתנו את אישורם למהלך, כך שכעת הכדור נמצא במגרש של RGE.

אתמול (ד') פרסמנו ב"גלובס" כי יוצרי "Oboy", שמופקת על-ידי טדי הפקות, פנו ליו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, כדי שתפעל לשידור הפרקים הללו. במועצה אכן נרתמו לעניין, ובין המהלכים שנבחנו הוזכרה גם האפשרות לשדר את הפרקים בערוץ ניטרלי כמו הטלוויזיה החינוכית.

מי שעקב בשבועות האחרונים אחר עמודיי הפייסבוק של yes וערוץ הילדים, יכול היה להתרשם כי אכן מדובר בסוגיה שמטרידה צופים צעירים רבים. גם בנתונים שחשפה yes במהלך הדיון המשפטי צוין כי מדובר באחת מסדרות המקור הפופולריות ביותר שלה, וכי פרקיה זכו ל-400 אלף הורדות ב-VOD.

"Oboy" היא אחת מ"ההפקות הבלעדיות" שהפיקה RGE עבור ערוץ הילדים ששודר ב-yes. בחברת הלוויין החליטו לאחרונה לנצל סעיף יציאה בחוזה עם RGE ולהוריד את ערוץ הילדים ממסכיה, מתוך הנחה כי ההפקות הבלעדיות שעשתה עבורה RGE, וביניהן "Oboy", ממילא יישארו בבעלותה. אך בהמשך התברר כי לטענת RGE, מ"נספח סודי" שצורף להסכמים בין החברות עולה כי גם "ההפקות הבלעדיות" שייכות לה, ומרגע סיום החוזה בין הצדדים אין בכוונתה להעביר אותן ל-yes.

ב-yes פנו לבית המשפט בבקשה לקבל צו שיורה ל-RGE להעביר לה כבר כעת את ארבעת הפרקים הנותרים, אך זה קבע כי אין כרגע הצדקה להוציא צו כזה, וכי גורל ארבעת הפרקים הנותרים, יחד עם שאר "ההפקות הבלעדיות", ייקבע רק במשפט הכולל בנושא, שההכרעה בו צפויה לארוך זמן רב. בינתיים, yes כן רשאית להמשיך ולעשות שימוש ב"הפקות הבלעדיות" שכבר שודרו אצלה, ובהן 20 הפרקים הראשונים של "Oboy".

מ-yes ומ-RGE לא נמסרה תגובה.