ועד עובדי פלאפון הכריז סכסוך עבודה; "לא נהסס לנקוט עיצומים"

הסיבה: הצדדים הגיעו למבוי סתום במו"מ על הסכם העבודה החדש

ועד עובדי חברת פלאפון הכריז על סכסוך עבודה, וזאת לאחר כמה חודשים של משא-ומתן על הסכם עבודה חדש, שלא הבשיל לכדי הסכם.

הסכם העבודה הקודם הסתיים בסוף 2016, והיה ברור שהגעה להסכם חדש תהיה מורכבת יותר, לאור האתגרים של חברות הסלולר בשוק שבו הרווחיות הולכת ונשחקת. ועד העובדים בפלאפון הרגיש שהמשא-ומתן נסחב יתר על המידה, ושההנהלה נוקטת מדיניות מכוונת של מריחת זמן, ולכן החליט להחריף את הצעדים והכריז על סכסוך עבודה.

בהודעת ההסתדרות נמסר כי הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בחברת התקשורת פלאפון. העילה המרכזית לסכסוך נעוצה במבוי סתום במשא-ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי חדש שיחול על עובדי החברה, זאת על אף הניסיונות הרבים להידברות ולהשגת התקדמות מטעם ועד עובדי פלאפון, בראשות ברק לוי, ונציגי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק, בראשות יקי חלוצי.

יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, מסר: "ההטבות הסוציאליות ותנאי הרווחה להם זכאים העובדים הם הדברים המנחים אותי לפני חתימה על הסכם קיבוצי בחברה. שוק הסלולר נמצא בתקופה מורכבת ומאתגרת, ובאנו למשא-ומתן עם הגורמים הרלוונטיים בידיים נקיות, אבל לא נקבל בשום אופן הכתבות והנחתות חד-צדדיות מההנהלה".

עוד אומר לוי: "לא נהסס לנקוט עיצומים אם נמשיך לראות סחבת ומריחת זמן של הצד השני".

מפלאפון נמסר בתגובה: "בין ההנהלה לוועד העובדים מתקיים משא-ומתן לקראת הסכם עבודה קיבוצי חדש. במסגרת זו החליט הוועד להכריז על סכסוך עבודה. מטבע הדברים אין הסכמה בכל התחומים, אך ההנהלה ממשיכה בהידברות עם הוועד, כשטובת החברה ולקוחותיה לנגד עיניה".