חרף המתיחות: צפון קוריאה ערכה ניסוי כושל בשיגור טיל בליסטי

(עדכון) - למרות איומי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, טיל נוסף שוגר מהחוף המזרחי של המדינה המבודדת, שלטענת הצי האמריקאי וקוריאה הדרומית התפוצץ באוויר לאחר זמן קצר ■ מוקדם יותר הוצגו טילים בליסטיים במצעד צבאי ראוותני

חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס
חיילי צפון קוריאה / צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית ניסתה לשגר הלילה (א') טיל בחופה המזרחי אולם הניסוי נכשל - כך הודיע צבא קוריאה הדרומית. "הטיל התפוצץ כמעט מיד לאחר שיגורו, אנו עדיין מבררים את סוגו", נמסר מצבא ארצות-הברית שאישר את זיהוי הניסוי. שר ההגנה האמריקאי ג'ים מאטיס הבהיר כי "הנשיא דונלד טראמפ עודכן בדבר השיגור".

במשרד החוץ של קוריאה הדרומית כינו את הניסוי "הפגנת כוח המאיימת על ביטחון העולם כולו". בהצהרה שפורסמה הזהיר המשרד מפני הטלת סנקציות חמורות "אם יבוצעו פרובוקציות נוספות כמו ניסוי גרעיני".

הטיל שוגר פחות מיממה לאחר מצעד צבאי ראוותני שנערך אתמול במדינה המבודדת לציון 105 שנים להולדת מייסד האומה קים איל סונג. במסגרת המצעד, הוצגו מגוון טילים בליסטיים חדשים המשוגרים מצוללות.

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות בין פיונגיאנג לארצות-הברית, על רקע החשש מהשאיפות הגרעיניות של המנהיג, קים ג'ונג און. ברשת NBC דווח השבוע כי בכוונת נשיא טראמפ לתקוף את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים שהיא מבצעת בשטחה. בתקשורת פורסמו צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים במדינה. טראמפ אף החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות-הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.