האם הפריחה הגדולה של השנים האחרונות בשוק הרכב החדש בישראל מסתיימת? כך נדמה עם פרסום נתוני מסירות הרכבים של שבעת החודשים הראשונים של 2017. בחודש יולי השנה נמכרו בארץ מעל ל-25 אלף כלי רכב, המהווים ירידה של כ-6% לעומת אותו חודש אשתקד. אמנם בסיכום נתונים שנתי שוק הרכב הציג עליה קטנה של מעל למחצית האחוז, עם קרוב למאה תשעים וארבעה אלף כלי רכב, אך נתון זה נשען ברובו על חודש ינואר, בו נמכרו 45 אלף כלי רכב, עלייה של 24% לעומת חודש ינואר 2016.

יוזכר, כי לאחרונה הביע בנק ישראל את חששו מרמת הסיכון העולה בשוק האשראי לכלי רכב, והנחה את הבנקים ששווי בטוחה בדמות רכב יחושב כ-60% בלבד משווי הרכב במחירון. בנוסף, ככל שהרכב יילך ויתיישן, היחס של שווי הבטוחה לשווייה במחירון יירד, עד אשר ברכבים בני יותר מ-5 שנים לא ייחשב הרכב כלל כבטוחה אמיתית (מבחינה חשבונאית) ושווי הבטוחה יהיה למעשה אפס. 

יונדאי וקיה שומרות על שני המקומות הראשונים עם 27 אלף ו-24 אלף כלי רכב בהתאמה, ושומרות גם על נתוני מכירות כללים בשבעת החודשים הראשונים. לעומתן, טויוטה שנמצאת במקום השלישי הציגה עליה של מעל ל-8% בתקופה זו, עם מסירות של 21 אלף כלי רכב. במקום הרביעי, סקודה, מציגה עלייה דומה לזו של טויוטה. בסוף החמישיה הפותחת נמצאת סוזוקי, הרושמת עלייה מרשימה ביותר במסירות כלי הרכב של כמעט 50% למעט מעל עשרת אלפים כלי רכב חדשים מתוצרתה.

אלא שיש יצרנית שעוקפת בסיבוב את סוזוקי בהעלאת נתוני המכירות, עם עלייה של קרוב ל-100% עגולים, היא לא אחרת מאשר פורשה. היצרנית הגרמנית מכרה בשבעת החודשים הראשונים של שנה זו בלבד, 120 מכוניות, לעומת 61 מכוניות אשתקד. על אף הנתון המדהים, יש אחת מעליה, היא לא אחרת מאשר מזראטי האיטלקית, שמכרה 101 מכוניות, אל מול 33 יחידות בלבד בתקופה זו ב-2016. כלומר, עלייה של מעל 300% אחוזים למותג שהדגם הזול ביותר שלו עולה בארץ כחצי מיליון שקל.