ניהול חנויות ברשת - המקצוע שצובר תאוצה

העלייה בשיעורי המסחר המקוון ברשת, יוצרת ביקוש למנהלי חנויות באינטרנט גם בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים

קניות אונליין/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קניות אונליין/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כתבה פרסומית

סקירה חלקית של ההתרחשויות בזירת המסחר האלקטרוני בישראל בשנים האחרונות מעלה כי חנויות אינטרנטיות הופכות חלק משמעותי בפעילות של בתי עסק ומותגים בארץ. בין המהלכים הבולטים: במהלך שנת 2017 רכשה קבוצת עזריאלי את אתר buy2 ‏ ב-60 מיליון שקל וקבוצת פוקס השיקה את האתר המקוון TERMINAL X. כעת גם העסקים הקטנים והבינוניים מצטרפים לחגיגה, בנובמבר האחרון התקיים חג הקניות הישראלי, ShoppingIL , ביוזמת גוגל ישראל. בחגיגת הקניות השתתפו 1,324 עסקים, כאשר 75% מהם היו עסקים קטנים ובינוניים. מירב מאיר, מנכ"לית DIGITAL-IL, המרכז למקצועות האיקומרס והדיגיטל, מציינת כי בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית של מאות אחוזים בדרישה למנהלי חנויות באינטרנט, וכי במרכז נערכים לענות על הביקוש שנוצר בשוק בדמות הרחבה של תוכניות ההכשרה. עד היום הוכשרו במרכז 650 מנהלי חנויות באינטרנט שכבר השתלבו בתעשייה, והשנה לאור הביקושים יכשירו במרכז כ-1,000 מנהלי חנויות באינטרנט נוספים.

מחסור במוסדות הכשרה

מרכז DIGITAL-IL, שהוקם בידי אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס בסוף שנת 2015, הוא כיום המרכז היחיד שמכשיר בצורה סדורה מנהלי חנויות באינטרנט בישראל. גולדנברג הקים ומשמש מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, סטוניס הוא מנכ"ל סטוניס, חברת ייעוץ וניהול פרויקטים בתחום ה eCommerce- ומי שהקים וניהל את ועדת המדרוג לאינטרנט. שניהם מצביעים על הדרישה הגדולה שיש כיום למנהלי חנויות באינטרנט, ומנגד על המחסור במרכזים דוגמת DIGITAL-IL בהם מוצעת הכשרה מקצועית. לדברי גולדנברג, "הכלכלה החדשה באינטרנט חובקת עולם. היא בנויה באופן כזה שגם עסק קטן יכול לעשות פעולות גדולות ומשמעותיות, להשפיע, להעניק ערך ולהצליח. אבל כדי להצליח בכך יש לרכוש את הידע והכלים הנכונים".

ניהול חנויות באינטרנט לומדים מהמומחים - לפרטים נוספים >>>

לצאת לשוק עם קורות חיים דיגיטליים

הקורסים ב-DIGITAL-IL מקיפים את כל הנושאים הרלוונטים להכשרה של מנהלי חנויות באינטרנט, החל מהקמה ובחירה של תשתית מתאימה לפעילות, דרך מחקר שוק ועד אופטימיזציה של תהליכי המכירה, זאת לצד פרוייקט מעשי עוד במהלך הקורס - הכולל הקמה של חנות אונליין על גבי פלטפורמה מובילה בליווי הצוות המקצועי. רבים מהסטודנטים מקימים במהלך הקורס את החנות האמיתית שלהם וממשיכים לתפעל אותה גם לאחר סיום הקורס, תוך שהם נהנים מליווי רציף של המרכז. על סגל המרצים ב-DIGITAL-IL נמנים מומחים משדרת האונליין בישראל כגון דרור זליט, מנכ"ל ZAP השוואת מחירים; ליאור שבו, סמנכ"ל לקוחות יוניברסל מקאן דיגיטל; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים כ.א.ל; דניאל אבלאס, סמנכ"ל מסחרי Flying Cargo; ליהי לוטן, מובילת עיצוב UX ל-eCommerce ועוד.

''לגייר'' את מקצוע ה- ECM

כפורץ דרך בתחום ההכשרה למקצועות האיקומרס, מצהיר המרכז כי אחת מהמטרות שלו היא ''לגייר'' את המקצוע שבחו"ל כבר ממוסד היטב תחת ראשי התיבות (ECM eCommerc manager). במסגרת מאמצים אלו מפעילים ב-DIGITAL-IL מחלקת השמה שדואגת לנווט את בוגרי הקורס למשרות של מנהלי חנויות באינטרנט בחברות ובעסקים המובילים במשק, תוך שהיא נעזרת בקשריה הענפים בתחום. סטוניס מסכם ואומר כי "שנת 2018 תהיה שנה של המשך הצמיחה בתחום, ומי שישכיל להיכנס אליו כעת יוכל לגדול ולצמוח יחד איתו. המסחר כמו שאנו מכירים אותו משנה את פניו לחלוטין, זו עגלה שכדאי מאוד להקדים ולקפוץ עליה, גם מההיבט של קריירה מתגמלת".

למידע נוסף על הקורס לחצו כאן >>>