נאמני דקור הגישו בקשה למכירת המפעל והקרקע של החברה

הרוכשים שהציעו לרכוש את החברה ואת הקרקע הם קבוצת משקיעים שבעל השליטה הקודם ומי שהביא לקריסתה - יוסי אלקובי - חבר בה

מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי
מטבחי דקור / צילום: מאיר מאירי

האם דקור תחזור לידיו של בעליה הקודמים? נאמני רשת מטבחי היוקרה הקורסת הגישו אמש (ג') לאישור בית המשפט את הצעת מכירת פעילות החברה ונכס המקרקעין עליו בנוי מפעל החברה בקריית גת לחברת אבן ירקן בעסקה בשווי של 2.4 מיליון שקל, וזאת בבעלות משותפת עם בעל השליטה הקודם בחברה ומי שהביא לקריסתה - יוסי אלקובי.

בבקשתם לבית המשפט, הנאמנים, עורכי הדין נרדיה וליזה חדש, מציינים כי בעל השליטה באבן ירקן הוא יניב קרן, וכי הוא כיהן בעבר כמנהל הכספים בחברות נטפים וצים, וכי במסגרת ההסכם הוא צפוי לחבור לבעל השליטה הקודם, יוסי אלקובי, להקמת חברה חדשה משותפת אשר אליה יועברו הפעילות ונכסי החברה הנרכשים.

כמו כן, אבן ירקן התנתה את הסכם המכר בגיבוש הסדר נושים, במסגרתו יינתן הפטר אישי לבעל השליטה בחברה, אך הנאמנים מציינים כי אין זה תנאי הכרחי להשלמת העסקה.

כמו כן, ישנן גם בשורות עבור ציבור הלקוחות של דקור שכבר הזמינו מטבחים; הרוכשת הפוטנציאלית מתחייבת לבצע הזמנות קיימות כאשר החברה תהיה רשאית להוסיף למחיר תוספת של עד 10% מסכום ההזמנה המקורי.

לגבי עתידם של עובדי החברה מציינים הנאמנים כי החברה מתחייבת להעסיק בשנה הראשונה את 36 עובדי החברה שנותרו, המהווים כיום 100% מעובדי החברה.

ההצעה אינה כוללת את הנכס בקריית גת אשר נמכר סמוך למועד כניסת החברה לחדלות פירעון. הנאמנים מציינים כי הנכס נמכר באחד במארס לחברת שאדי בהסכם לפיו רוכשת הפעילות תוכל להמשיך ולהפעיל את עסקי החברה, בהם המפעל. מכירת הנכס התבצעה לפי שווי של 31.5 מיליון, והמפעל שבו צפוי להיות מושכר לרוכשת בשכירות של 150-170 אלף שקל בחצי השנה הראשונה.

חלופות נוספות וגבוהות יותר שהגישו הנאמנים לבית המשפט לרכישת הרשת הן הצעת רכישה של חברת אלבר בסכום של 34 מיליון שקל, והצעה נוספת של רב-בריח שהציעה לרכוש את מניות החברה תחת הסדר נושים בשווי של 35.5 מיליון שקל.

דקור נוסדה ב-1989 והיא מתמחה בתכנון ייצור ושיווק מטבחים, ארונות אמבטיה, דלתות ומוצרים נלווים והיא מעסיקה כ-130 עובדים.