אמות תקים מרכז לוגיסטי לשופרסל בהשקעה של 330 מיליון ש'

חלקה של אמות בהשקעה צפוי להסתכם ב-250 מיליון שקל, והמרכז שייבנה במודיעין יושכר לשופרסל ל-15 שנה ב-20 מיליון שקל לשנה

בשבוע שעבר עדכנה רשת קמעונות המזון שופרסל על קבלת אישור הדירקטוריון שלה להשקעה בהיקף של כ-600 מיליון שקל, בהקמת שני מרכזים אוטומטיים שישרתו את פעילות האונליין שלה. כעת מציגה חברת הנדל"ן המניב אמות, השותפה בתוכניותיה של שופרסל לגבי המרכז הלוגיסטי המתוכנן במודיעין, חלק מפרטי התוכנית. באמות, הנמצאת בשליטת חברת אלוני חץ, מציינים כי ההשקעה הצפויה בהקמת הפרויקט במודיעין מוערכת בכ-330 מיליון שקל, וכי חלקה של אמות בהשקעה צפוי להסתכם בכ-250 מיליון שקל.

מדובר במרכז לוגיסטי שישתרע על פני כ-34 אלף מ"ר, לצד משרדים בשטח של כ-6,000 מ"ר נוספים, שיושכר לשופרסל לתקופה של 15 שנה, בתמורה שנתית מוערכת של כ-20 מיליון שקל, עם אופציה להארכת התקופה. המרכז, שהקמתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2020, ייבנה על שטח שבו מחזיקה אמות 75%, וביתרה מחזיקה שופרסל.

מרכז זה מוקם צמוד למרכז לוגיסטי שאותו רכשה אמות לאחרונה, ואשר מרבית שטחיו מושכרים גם הם לשופרסל, כך שעם סיום הפרויקט החדש תחזיק אמות ביותר מ-100 אלף מ"ר של שטחים לוגיסטיים במודיעין. נוסף על מרכז במודיעין, שופרסל מתכננת הסבת מחסן קיים שיש לה ביישוב קדימה, בשטח בנוי של 8,100 מ"ר, שישמש גם הוא כמרכז אוטומטי לפעילות האונליין שלה.

ארבעה מחסנים למכירות מקוונות

מהנתונים שהציגה שופרסל  בדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה עולה, כי החברה שבשליטת דסק"ש, שבה מחזיק אדוארדו אלשטיין, מחזיקה כיום בארבעה מחסנים למכירות מקוונות, בשטח של כ-12 אלף מ"ר. בשופרסל ציינו בדוחות הכספיים כי המשך פיתוח הפלטפורמה הדיגיטלית של הרשת בא לידי ביטוי בעלייה בשיעור המכירות באמצעותה, וכי אלה היוו קרוב ל-14% מסך המכירות בתחום הקמעונות, לעומת כ-12% ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום רבעוני הציגה שופרסל עלייה מתונה של 1.5% ברווחיה, שהגיעו ל-67 מיליון שקל, לצד עלייה של 9% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-3.2 מיליארד שקל, וזאת בהשפעת עיתוי חג פסח והכללת פעילות רשת הדראגסטורים ניו פארם, שאת רכישת מרבית סניפיה השלימה בתחילת השנה.

מניית שופרסל התחזקה ב-7% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של קרוב ל-5.7 מיליארד שקל. אמות נסחרת בשווי של 6.1 מיליארד שקל, אחרי שחיקה של 6% בשווי מנייתה מתחילת השנה.

אמות נהנתה בסיכום רבעוני מעלייה של 8% בהכנסותיה, שהגיעו ל-174 מיליון שקל, בעיקר מהשלמת אכלוס מגדל אטריום שבמתחם הבורסה ברמת גן. אולם שחיקה של 20 מיליון שקל שרשמה בשווי נכסים שרכשה, בהתאם להחלטת אכיפה חשבונאית של רשות ני"ע, שחקה את הרווח התפעולי, והרווח הנקי שלה ירד ב-4% ל-78 מיליון שקל.