ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

טל אוחנה / צילום: שלומי יוסף
"יש לנו קבוצת ווטסאפ של כל ראשות הערים החדשות והוותיקות ואנחנו חברות"
טל אוחנה הפתיעה אפילו את עצמה והפכה לחלק מגל של מנהיגות חדשות בפוליטיקה המקומית

טל אוחנה זוכרת את עצמה בת 13, מנהלת משא ומתן מול מוטורולה על הוצאות התקשורת הגבוהות של העסק של אביה - חברת אוטובוסים שכללה צי של עשרות כלי רכב. "אני זוכרת את אבא שלי מסתכל בי מבעד לחלון האוטובוס ורואה אותי עומדת ומנהלת פגישה עם מנהל מוטורולה באזור הדרום ומתווכחת איתו על ההוצאות הגבוהות", משחזרת ראשת המועצה החדשה של ירוחם. "אבא אפילו לא הבין את הסיטואציה עד הסוף, אבל אני קיבלתי החלטה לייעל ולחסוך כסף עבור העסק שלו, והוא נתן לי לנהל את המצב. הוא גרם לי להאמין בעצמי ובכך שאני מסוגלת".

אולי זה לא מפתיע אם כן ש-13 שנה אחר כך, אוחנה כבר נכנסה לפעילות ציבורית. "התחלתי בגיל 26, אבל למען האמת לא תכננתי להגיע לרגע הזה (של ראשות המועצה). שימשתי מנכ"לית של עמותת צעירים בירוחם שהקמתי יחד עם מיכאל ביטון בשנת המשבר הגדולה של העיר, 2005. כשמיכאל הודיע שהוא רץ לראשות העיר, הוא אמר לי 'את תהיי מספר 2 ברשימה', וכבר אז ציין שהוא יגביל את הכהונה שלו לשתי קדנציות ואמר לי 'את תהיי ראשת העיר אחריי'".

מה את מתכננת כעת עבור ירוחם?
"אני רוצה להעמיק את הפיתוח הכלכלי, להביא תיירות חקלאית ומדברית ולהכניס אלינו יותר חברות הייטק. אבל לא רק השקעות אימפקט, שזה אני כבר עושה וטווה באמצעות קשרים עם יהדות העולם, אלא אני רוצה השקעות רחבות יותר. החוכמה היא להגדיל את האקו-סיסטם המקומי, לייצר מקומות תעסוקה לנשים ומקומות תעסוקה שאינם רק בסקאלה הגבוהה. אני חייבת לייצר למבוגרים של ירוחם מוביליות תעסוקתית, שיהיה להם יותר מגוון ולכן גם הכשרות מקצועיות חשובות פה.

"בנוסף, היעד שלי הוא להעניק לתושבי ירוחם תחושת קהילתיות טובה יותר. לחבר בין השכונות, בין ועדי השכונות השונים, לחבר בין קהיליות של ותיקי ירוחם לאנשים שהגיעו לפה בעשורים האחרונים. אחד החלומות שלי זה לעשות טיול קהילתי למרוקו. להוציא מכאן קבוצות של הורים וצעירים ושכנים וחברים שיסעו ביחד לטיול שורשים שם. אני חושבת שבבואנו לעצב את העתיד, עלינו לעשות מסע עמוק לחיבור לעבר המשותף".

איך זה אצלכם במשפחה? מישהו מהאחים שלך נשאר בירוחם?
"אנחנו חמישה, ואני השנייה מבין האחים. רק אני נשארתי בירוחם וכל השאר עזבו. אני הייתי זו שעבדה בעסק האוטובוסים של אבא, האחים שלי לא נמשכו לזה".

איך את מתמודדת עם החשיפה התקשורתית מאז שנבחרת?
"הסיפור האמיתי הוא דווקא ראשת עיר אחרת, מעניינת יותר ממני, עליזה בלוך בבית שמש", היא צוחקת. "אבל כנראה שיש משהו שמסעיר את התקשורת בצעירה רווקה מירוחם. לטעמי, בלוך היא סיפור נשי משמעותי הרבה יותר ועם בשורה עצומה לחברה הישראלית".

התקשרת לראשות ערים אחרות לברך אותן?
"יש לנו קבוצת ווטסאפ של כל ראשות הערים החדשות והוותיקות ואנחנו חברות. שיגרנו איחולים הדדיים. אני מרגישה שיש לי הרבה מה ללמוד מבלוך וגם מנשים אחרות שהן ראשות ערים מכהנות. איך לרתום קהיליות מגוונות ונפרדות כדי לעבוד ביחד, ואיך לעשות את זה כאשר לא מגיעים מתוך הדרגים הפוליטיים".


כתבה: טל שניידר / צילום: שלומי יוסף

X

שיתוף הפרויקט

סגור