ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

עינת נמש / צילום: ענבל מרמרי
"כשאתה נכנס לגוגל, נותנים לך את המפתחות, ואומרים לך 'סע'"
עינת נמש, שעומדת בראש הפעילות העסקית של גוגל בישראל, עדיין מרגישה לפעמים שהכול קרה בטעות

עינת נמש אומרת שהופתעה כשמונתה לעמוד בראש הפעילות העסקית של גוגל בישראל לפני כחודשיים. היה לה ותק של שנתיים בלבד בחברה (כמנהלת משרדי פרסום ומדיה), שגם כלל את כל הניסיון הדיגיטלי שלה, והיא עדיין מרגישה לפעמים שהכול קרה בטעות. "לא ראיתי את זה מגיע ואמרתי 'מה, אני? מה אני קשורה?'. אני לא הגיוס הטריוויאלי של גוגל, אבל אני חושבת שמה שיפה פה זה שאין דבר כזה גיוס טריוויאלי. בסופו של דבר אתה נכנס, נותנים לך את המפתחות ואומרים לך 'סע'.

"זה היופי בחברה הזאת. אני אמרתי 'רגע, לדעתי צריך לעשות את זה ואת זה', אז אמרו לי 'תעשי'. אז זה מה שעשיתי וככה קיבלתי את התפקיד הזה. זה נשמע קצת רומנטי, אבל זה באמת ככה".

"אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה כל עוד הביזנס מתפקד כמו שצריך"

גוגל, מזכירה נמש למקרה ששכחתם, היא חברת טכנולוגיה שהמודל העסקי המשמעותי ביותר שלה מבוסס על פרסום. נמש, אם כן, היא זו ש"אחראית על הצד של ההכנסות". "המטרה היא מאוד להנגיש את גוגל לקהילה העסקית בישראל", היא אומרת. "אנחנו צריכים לראות מה המטרות של כל לקוח - וזה לא משנה באיזה תחום: רכב, תיירות, קמעונות - ואנחנו מקשרים בין הטכנולוגיה ללקוח, ומביאים אותם לתוצאות עסקיות טובות על-ידי נוכחות דיגיטלית בפלטפורמות שלנו".

נמש הגיעה לגוגל לאחר שניהלה את פעילות השיווק של קוקה-קולה בישראל ואומרת שהדבר הראשון שאליו שמה לב כשעברה לחברה הוא שבתרבות הארגונית שלה לא נהוג לטלפן אלא לשלוח מיילים. "קל לי פה כי הייתי לקוחה. אני מבינה את מי שנמצא בקצה ואני יודעת איך לארוז את הסיפור של המוצר ולהפוך אותו לסיפור עסקי שנכון לצרכים של הלקוח. אתה יודע איך לעצב את זה למה שהם רוצים לשמוע ולא למה שאתה רוצה להשמיע.

"באתי מתחומי הקמעונאות והצרכנות והייתי אשת שיווק ב-15 השנים האחרונות. בהתחלה בנסטלה ואז בקוקה-קולה, שבה גם התפתחתי ברמה הניהולית. אני באה מרקע מאוד שיווקי ועכשיו כשאני בעולם ההייטקי, אני מבינה כמה החיבור בין העולמות זה המתכון הכי נכון להצלחה".

היא נולדה וגדלה בקריית טבעון. לאחר שהשתחררה מצה"ל והחלה ללמוד, היא מספרת שראתה בעיתון מודעת דרושים לתפקיד מנהל מותג סטודנטים ברדבול והחליטה שהתפקיד יהיה שלה אף שלא עמדה באף אחת מהדרישות שלו. היא באה לראיון עם הגישה הזאת, קיבלה אותו ואומרת שהוא היה מבחינתה "בית ספר שיווקי". נמש הייתה אז רק בת 23, הרגישה על גג העולם, וזוכרת שאמרה להוריה שהיא לא מאמינה שמישהו מסכים לשלם לה על העבודה שהיא עושה.

בהמשך היא עברה לנסטלה וגם התנסתה ביזמות כשהקימה ב-2003 את יקב טוליפ עם בן זוגה הקודם. "אני עסקתי בצד השיווקי והוא בצד הטכני ובייננות. זה הפך מכמה חביות לעסק משוגע".

גם היום היא מעורבת בעסק על אף שהיא מעדיפה שלא לפרט בנושא. כשהיא נשאלת אם היא מתגעגעת ליזמות, נמש אומרת שבהחלט כן, אך מדגישה שגוגל "נותנת לי תחושה מאוד יזמית. אתה פשוט יכול לעשות פה מה שאתה רוצה כל עוד הביזנס באמת מתפקד כמו שצריך".

שחר סמוחה

X

שיתוף הפרויקט

סגור