תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך אומרים שיווק בסינית: כך תלכדו את עיני התיירים מן המזרח

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, בכלל, ובסביבה העסקית בפרט • עסקים ואתרי תיירות שיכינו את עצמם כראוי, בפרטי פרטים, לשטף התיירים מהמזרח הרחוק, יקטפו את פירות ההשקעה בעתיד הקרוב מאוד

תשלום בנייד: האופציה המועדפת/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תשלום בנייד: האופציה המועדפת/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

התפתחות הטכנולוגית המרגשת של העשורים האחרונים משנה מן היסוד את מפת התיירות העולמית; כולם מדברים עם כולם, היעדים זמינים, הכול זול יותר וכולם מרוויחים יותר. טיול או חופשה מעבר לים, שתמיד יהיו בילוי מועדף על כולנו, הפכו לעניין שבשגרה, גם עבור אוכלוסיות שרמת ההכנסה שלהן אינה מאפיינת את העשירונים העליונים. התופעה בולטת במדינות שניכר בהן שינוי כלכלי-חברתי מהותי בשנים האחרונות, והן מציגות נתוני צמיחה מרשימים במיוחד.

המעניין מכולם, ללא ספק, הוא הענק הסיני. שינויים רגולטוריים ועלייה מהירה ברמת החיים מאפשרים למיליונים רבים של סינים לתכנן חופשות בקלות וביעילות ולצאת לראות עולם. מדובר בתופעה שנמשכת עשור ומוכרת היטב לאנשי המקצוע בתחום.

גופי התיירות והעסקים הנמצאים במעגל השירותים שלהם משקיעים כיום משאבים ניכרים באופן שבו הם משווקים את עצמם לתייר הסיני. בעולם כולו ניתן לראות מנגנונים עסקיים שמפעילים אסטרטגיית שיווק ומכירות נכונה ומכירים מצוין את קהלי היעד. התוצאות באות לידי ביטוי, כמובן, בשורת ההכנסות.

הסינים מעדיפים לשלם בנייד על כל החופשה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 הסינים מעדיפים לשלם בנייד על כל החופשה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב


מצטרפים לרשתות החברתיות הסיניות

אז מה צריך לדעת כדי ללכוד את עינם של התיירים מן המזרח? לפני הכול, חשוב להבין כי TripAdvisor, Hotels.com ושאר האתרים הבינלאומיים אינם רלוונטיים במיוחד. על רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם אין מה לדבר.

השימוש הגדל תמידית במכשירים הניידים מתאים במיוחד לפרסום חכם ברשתות החברתיות. מספר התיירים שעושים שימוש בסלולרי שלהם כדי לסגור טיסות, מלונות וסיורים גדל כל הזמן, וחברות רבות בתעשייה מגיבות בהתאם, מפרסמות בחוכמה ומתאימות את הפלטפורמות שלהן לחוויית משתמש קלה ונוחה.

רשתות חברתיות פופולריות בסין, דוגמת WeChat ו-Weibo, מאגדות פעילות של מאות מיליוני משתמשים המתייחסים אליהן ככלי מרכזי לצריכת מידע. אין ספק שחשיפה נכונה ברשתות אלו תסייע בבניית המותג והפעילות בקרב הקהל הסיני המגוון.

שתי מילים על מנועי חיפוש ופורומים. כדי להכניס את אלו לאסטרטגיית השיווק, יש צורך בהשקעה. Baidu, מנוע החיפוש המוביל בסין, ידרוש עזרה מצד דובר מנדרינית מבין עניין. בנוסף, התחרות על הדירוג שם קשה למדי. זה מאתגר מאוד, אבל הפוטנציאל מעניין. שימוש בפורומים העוסקים בתיירות יכול להועיל בהבנת טרנדים ולשפר את הידע בנוגע לאופיו ורצונותיו של התייר מסין.

מתאימים את התוכן לקהל

לוקליזציה היא שם המשחק. חשוב להבין מהן ההעדפות של התייר הסיני, איזה מידע הוא אוהב וחשוב לו לצרוך, ואיפה הוא אוהב לפגוש אותו. אתרי התיירות הסיניים הגדולים מעניקים מעטפת שירותים מושלמת ומשמשים זירה רוחשת פעילות. פרסום באתרים אלו, דוגמת CTRIP, יכול להיות יקר למדי, אך החשיפה בו עשויה להיות משמעותית. באופן טבעי מתקיימת שם תחרות ערה בין המפרסמים, אבל הפרסום יכול ליצור באז ועניין בעסק התיירותי שלכם. גם אם בחרתם שלא לפרסם באתרים הגדולים באמת, בקרו בהם. ראו איך המידע בהם ערוך ומוגש לקהל הסיני. הם מכירים אותו הכי טוב ויודעים בדיוק מה להגיש לו. עשו את ההתאמות שלכם וגבשו אסטרטגיית שיווק דיגיטלית יעילה.

מתייחסים בכבוד לתרבות הסינית

פערים תרבותיים והתייחסות מכילה אליהם הם מפתח לעסקים טובים. כאשר מדובר בקהל הסיני, הנושא חשוב שבעתיים. למשל, הסינים מקפידים מאוד על שעות הארוחות שלהם. ארוחת הבוקר שלהם מקודשת בעיניהם, והם לא מבינים מה העניין עם ארוחת הבוקר הישראלית. בנוסף הם מעדיפים להימנע מהספרה 4 ומפרחים לבנים המסמלים מוות, וישמחו ממש לקבל חדר בקומה 8. ההבנה של הפערים התרבותיים האלה, וההתאמה של חוויית החופשה לתייר, יגרמו להם לחזור הביתה ולספר על הטיול שלהם. העדות האישית, הן של חברים וקרובי משפחה והן של משפיעני רשת, היא אחד השיקולים המרכזיים בבחירת היעד הבא לחופשה.

משלמים בנייד

הסינים משתמשים כבדים בנייד שלהם, וכ-65% מהם מעדיפים לשלם עבור החופשה והקניות בסלולר, באמצעות פלטפורמות התשלום והסליקה הסיניות. תשכחו מכרטיס אשראי או ממזומן רחמנא ליצלן, הם פשוט משתמשים בנייד. לכן, תיירנים שידעו לאמץ את הפלטפורמות האלה ולאפשר לתייר להשתמש בהן, ישאירו יותר מטבע סיני אצלם בקופה.

אחיה פריד, סמנכ"ל כאל וראש חטיבת שירותי תשלום, הודיע בכנס האמור כי החברה היא הראשונה בישראל לאמץ פלטפורמות תשלום דיגיטליות מסין בכל בתי העסק הנמנים עם לקוחותיה ומעוניינים בכך. בדרך זו היא תאפשר לעשרות אלפי עסקים לחייב ולסלוק תשלומים באופן הנוח והאהוב על התיירים. כאל מספקת ללקוחות החברה טאבלטים המאפשרים תשלום באמצעות הארנקים הדיגיטליים הסיניים (Alipay ו-WeChat), המבצעים את התשלום באמצעות סריקת QR Code. פריד מעיד כי בתי העסק שכבר מחוברים לשירות מעידים כי התיירים הסינים שמחים על האפשרות לשלם באופן החביב עליהם.

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים/צילום: תמר מצפי
 אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים/צילום: תמר מצפי

בוחרים קהל יעד

כאשר מדברים על התיירות הסינית, חשוב לזכור כי מדובר במספר כמעט בלתי נתפס של תיירים, ולכן חשוב לבודד את קהלי היעד הרלוונטיים ולהתאים את הפעילויות השיווקיות עבורם.

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, מסבירה: "הפוטנציאל לקידום התיירות מסין לישראל הוא עצום. כאשר בוחנים איך ניתן להגדיל במידה ניכרת את מספר התיירים, יש לפתח ארגז כלים ולהתאים את השוק המקומי לצרכים ולמאפיינים של השוק הסיני.

לכאורה יש פערים עצומים בין סין לישראל והגודל הוא אלמנט מרכזי: החומה הסינית משתרעת על 30 אלף קילומטר, לעומת חומת העיר העתיקה שגודלה קילומטר רבוע אחד, והעיר בייג'ינג משתרעת על שטח הדומה למרחק בין ירושלים לבין רמת הגולן. לצד זאת חשוב לזכור כי סין היא מדינה קפיטליסטית מבחינה כלכלית, ומבחינה פוליטית היא מדינה קומוניסטית והממשלה עדיין מפקחת על הנעשה והנאמר בה.

למרות ההבדלים בקנה המידה, הנרטיב התרבותי הערכי מהווה מכנה משותף: הסינים מעריכים מאוד את הידע,התוכן את המסורת וההיסטוריה היהודית.

בעיניי, הסיפור שמחבר בין ירושלים לסין הוא הייחודיות והחוויה שהסינים מחפשים לצד התוכן התיירותי שירושלים מציעה. כאשר אתה אדם אחד מתוך 1.4 מיליארד בני אדם, וכאשר יש לך הזדמנות מוגבלת לטוס, אתה מחפש את היעד שיוכל להגדיר אותך בעיני עצמך, ובעיקר מול הקהילה שלך, כאדם אחר וייחודי. האתגר שלנו כעיר הוא לקחת את האקו-סיסטם התיירותי של ירושלים ולמצב אותה כיעד תיירותי מובחן ומובדל.

"העוצמה נתונה בידי המרכז" - זה המשפט המוביל את התפיסה הסינית, ומכאן צריכה להיגזר גם תפיסת העבודה שלנו למול השוק הזה. כולנו העוסקים בתיירות בעיר ירושלים - אטרקציות, מוזיאונים, אתרים, מסעדות, מלונות ומורי דרך - צריכים לבנות ולמתג את הסיפור של ירושלים ואת עוצמותיה.

דור המילניאלז והתיירות החינוכית הם שני קהלי יעד מרכזיים לעיר, ואליהם עלינו לפנות באמצעות פלטפורמות ענק כמו WeChat ו-Weibo, שמאפשרות חשיפה ל-300 ול-100 מיליון אנשים בקליק אחד. כדי להפוך את החשיפה לאפקטיבית בפלטפורמות האלה עלינו לייצר בידול ודיוק בבניית הסיפור שלנו והמוצר שאנחנו מציעים להם".

לכל כתבות המדור Made for China>>

צרו איתנו קשר *5988