תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

תעשיית התיירות הישראלית מדברת מנדרינית שוטפת

בשנים האחרונות נרשם גידול של 490% במספר התיירים הסינים שביקרו בישראל ושהו בה כשמונה לילות בממוצע • יותר מ-80% מהם בילו בירושלים

היכל הספר, מוזיאון ישראל/צילום: באדיבות מוזיאון ישראל
היכל הספר, מוזיאון ישראל/צילום: באדיבות מוזיאון ישראל

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

חלק מאנשי התיירות הקדישו תשומת לב מיוחדת כדי להיערך לתייר הסיני, ונראה כי מי שמשקיע, מרוויח. הנה ארבע דוגמאות של היערכות לתייר הסיני, שניתן ללמוד מהן דבר או שניים.

מלונות דן - ארוחת בוקר סינית ופרחים אדומים

"מלונות דן מארחים בברכה את חברינו הסינים", זו קבלת הפנים לתייר הסיני המבקר באחד ממלונות רשת דן, הן כאורח בודד המגיע לנפוש בארץ והן כאורח שהוא חלק מקבוצה או משלחת עסקית, שהגיע לצורכי עבודה בלבד.

עם הפריחה בתיירות הנכנסת מסין לישראל בשנים האחרונות ניכר פוטנציאל השוק העצום, ובהתאם לכך התעורר הצורך להתאים את הנופש לצרכים של התיירים הסינים במלונות הרשת, כדי שיוכלו להרגיש קרובים לבית ככל האפשר ולקבל שירות מעבר למצופה.

בעקבות זאת, החל בשנת 2015 פותח ברשת מלונות דן "קונספט סיני". אותו קונספט הוא למעשה מוצר אירוח ייחודי, אשר שם דגש משמעותי על הצרכים התרבותיים של התייר הסיני, גם כשהוא מטייל בעולם.

עמדות אוכל סיני במלונות דן/צילום: באדיבות מלונות דן
 עמדות אוכל סיני במלונות דן/צילום: באדיבות מלונות דן

הקונספט הסיני כולל בתוכו גלויות בסינית, קבלת פנים בסינית, צוות דובר סינית, שני ערוצי טלוויזיה בסינית (CCTV) בחדרים, חליטות תה ירוק ותה יסמין המותאמות לחיכם של התיירים הסינים, אוכל סיני אותנטי בפינה ייעודית בארוחת הבוקר, עלוני מידע בסינית על שירותי המלון, ערכות כלי גילוח ורחצה, כפכפים וחלוקי אמבט ועוד.

במקביל לכך מתקיים ברשת המלונות מערך שיווק דיגיטלי רחב היקף, הפעיל באינטרנט וברשתות החברתיות במדיה הסינית.

רשת מלונות דן הייתה הרשת הראשונה בישראל לפתח קונספט מסוג זה במלונות, והיא אף זכתה בפרסים על איכות השירות והתאמת המוצר לשוק התיירות הסיני, כגון פרס CTW Award היוקרתי.

מוזיאון ישראל - מדריך קולי דרך WeChat

מוזיאון ישראל הוא כיום אתר התיירות המתקדם ביותר בישראל בכל הקשור לאירוח התייר הסיני. כל תערוכה בו מספרת סיפור וכל פריט שמוצג בגלריה טומן בחובו סודות מרתקים, לעתים בני מאות אלפי שנים. כמוזיאון הגדול ביותר בישראל והנמנה עם המוזיאונים המובילים בעולם, מוזיאון ישראל מייחס חשיבות רבה ליכולת לספר את הסיפורים הללו לקהל המבקרים.

המוזיאון מציע לתייר הסיני מדריך קולי במנדרינית ומפה כדי להקל עליו את ההתמצאות בתערוכות. בנוסף, המוזיאון מפעיל חשבון ווי-צ'ט שמתעדכן בקביעות וחושף סיפורים לא ידועים מהגלריות בשפה הסינית.

החל מהשבועות האחרונים, המדריך הקולי זמין לקהל הסיני גם דרך הווי-צ'ט וכך הם יכולים לשמוע את הסיפורים המרתקים על גלריות המוזיאון ועל היכל הספר בשפה הסינית מבלי לעמוד בתור ומבלי להוריד אפליקציות נוספות.

בשנה האחרונה אירח המוזיאון מובילי דעה רבים מסין, ובהם ג'ק מא, מייסד קבוצת עליבאבא, ושחקן ה-NBA יאו מינג.

משקפי מציאות מדומה לתייר הסיני/צילום: באדיבות הקרן למורשת הכותל
 משקפי מציאות מדומה לתייר הסיני/צילום: באדיבות הקרן למורשת הכותל

82% מהתיירים הסינים מבקרים בכותל המערבי

מהקרן למורשת הכותל מוסרים כי בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התיירים מסין ומהמזרח הרחוק הפוקדים את הכותל המערבי ואת אתרי התיירות בסביבתו. מתברר כי ההיסטוריה העשירה של העם היהודי, לצד השרידים בני אלפי השנים במרחב הכותל המערבי, מעוררים עניין רב בתיירים מסין.

הקרן למורשת הכותל המערבי פועלת להנגשת הכותל לדוברי השפה הסינית ולשיפור חוויית הביקור. בשנתיים האחרונות מופקים ומחולקים עלונים המתארים בשפה הסינית את ההיסטוריה של האתר ואף את מנהגיו. נוסף על כך, כדי לאפשר לתייר הסיני להכיר מקרוב את בית המקדש העתיק ולהתרשם מיופיו, הופקה חוויית מציאות מדומה בתלת-ממד המתורגמת לשפה הסינית. החוויה המכונה "מבט אל העבר" הפכה לאטרקציית חובה לכל דוברי הסינית, והיא יעד מבוקש מאוד בקרב התיירים הפוקדים את הכותל המערבי. בימים אלה פועלת הקרן להנגשת הסיורים באתר מנהרות הכותל לתיירים מסין, מעבר לגיוס ולהכשרת מדריכים דוברי סינית. פעולות נוספות שננקטות כוללות שיתופי פעולה עם פלטפורמות להזמנת סיורים בשפה הסינית, כגון world++, אירוח בכירים במערך התיירות הסיני ועוד.

המדבר קוסם לתייר הסיני

הרשות לפיתוח הנגב פועלת רבות לקידום הנגב כיעד תיירותי אטרקטיבי בארץ ובעולם. לצד קהלים רבים שמגלים את הנגב, גם התייר הסיני מבקר באזור ומתלהב מההיצע התיירותי הרחב של הנגב. קבוצות מסין ביקרו במרכז המבקרים הבינלאומי באר אברהם בעיר העתיקה באר שבע, שכל תכניו תורגמו לסינית בעקבות הביקוש.

בנוסף, הרשות לפיתוח הנגב מחזקת את מותג התיירות הבדואית שהיא שותפה בו יחד עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, "קסם המדבר", המהווה מוקד משיכה אטרקטיבי לתיירים מכל העולם ולתיירים סינים בפרט. לצד האירועים הרבים שהרשות תומכת בהם לאורך השנה, היא מכשירה גם את התיירנים עצמם לקבלת האורחים מחו"ל בהכשרות דיגיטל, לימודי אנגלית, הכשרת מורי דרך ועוד.

שירן עדי קלר, מנהלת תחום תיירות ברשות לפיתוח הנגב, מציינת: "לנגב יש מוצר תיירות מדברי ייחודי. אנחנו מאפשרים במרחק של שעה נסיעה מהעיר הקרובה חוויה מדברית של התנתקות, אסקפיזם, נופים עוצרי נשימה, שקט, אוכל טוב וטיולים רגליים ורכובים כמו שאין באף מקום אחר בעולם. אנו עדים למגמה של התיירות הסינית לישראל ומייחסים לה חשיבות רבה. רק לאחרונה אירחנו כתב תיירות סיני וכתבת מהונג-קונג שהתלהבו במיוחד ממוצר התיירות המדברית בכלל ו"מקסם המדבר" בפרט. בעקבות הפרסומים קיבלנו קבוצות רבות, והיד נטויה".

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים/צילום: תמר מצפי
 אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים/צילום: תמר מצפי

בירושלים לומדים מהמקרה הפיני

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, מובילה בשנה האחרונה מהלך שמטרתו לאפשר לתיירנים נוספים בירושלים להתאים את עצמם לדרישות של התיירים הסינים וליהנות מהפוטנציאל העצום של קהל היעד החדש. "אני שואבת השראה מהמקרה הפיני, שהצליח להפוך ליעד התיירותי המועדף לספורט החורף. פינלנד השקיעה בבניית תשתית המאפשרת לתייר הסיני להתמצא בקלות באמצעות חומרים שיווקיים בסינית, העניקה כלים לשיווק דיגיטלי מותאם לשוק הסיני, ואפשרה לתיירים לשלם בפלטפורמות תשלום דיגיטליות מותאמות.

"גם אנחנו ברשות לפיתוח ירושלים עומדים לרשות העוסקים בתיירות עם הדרכות מתאימות, שיתופי פעולה עם גורמים מובילים בסין וכן חיבורים וקישורים מתאימים. בכנס למדנו שוויזה כאל כבר יישמה שיתוף פעולה עם Alipay, ואנו מתכוונים ליצור שולחן עגול ובו מוסדות התרבות, התיירות והפנאי בעיר, כדי ללמוד כיצד לייצר ממשקים שיאפשרו לתייר הסיני לשלם באפליקציות שהוא רגיל אליהן".

אני קוראת לכל העוסקים בתחום התיירות, ירושלמים ולא ירושלמים כאחד, לפנות אלינו ולהיעזר בידע ובכלים שצברנו במהלך השנה האחרונה. כולנו נרוויח מפוטנציאל התיירות, וגם משגרירים נלהבים של ישראל, אם נייצר חוויית תיירות מתאימה".

לכל כתבות המדור Made for China>>

צרו איתנו קשר *5988