תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

רוצים תיירים מסין? תשתפרו

ראיון עם בלה הואנג (Bella Huang), מנהלת מחלקת המזרח התיכון ואפריקה של חברת שירותי התיירות, CYTS • "העידן שבו תיירים מסין הסתפקו בביקור באתרים מפורסמים ושופינג עבר חלף לו"

בלה הואנג (Bella Huang), מנהלת מחלקת המזרח התיכון ואפריקה של CYTS/צילום: תמר מצפי
בלה הואנג (Bella Huang), מנהלת מחלקת המזרח התיכון ואפריקה של CYTS/צילום: תמר מצפי

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

הענק הסיני והשפעתו על הכלכלה העולמית אינם דבר חדש. מדובר בתופעה הנמשכת למעלה מעשור והיד עוד נטויה. השינוי בהרגלי הצריכה של האזרחים הסינים והעלייה ברמת החיים משפיעים בחיוב על תעשיית התיירות העולמית.

עם הקמתה ב-1980 היתה CYTS, הנמצאת בבעלות ממשלתית, לחברת התיירות הראשונה בסין. בשני העשורים האחרונים מספקת החברה שירותי תיירות מלאים למיליוני לקוחות בשנה ומונה עשרות אלפי עובדים בפרישה מרשימה לכל הדעות.

שירותי החברה כוללים מגוון אדיר של חבילות ומוצרים תיירותיים בשל אופייה הייחודי. היכולת להעניק שירות מקצה לקצה תרם לבניית פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת, חדשנית ועשירה בתוכן, המהווה בית גם עבור המשווקים התיירותיים וערוכה לספק להם שירות דיגיטלי ברמה הגבוהה ביותר; אקוסיסטם תיירותי מטורף עם עוד פיתוחים מעניינים בדרך.

תפסנו לשיחה קצרה את בלה הואנג (Bella Huang), מנהלת מחלקת המזרח התיכון ואפריקה בחברה, שהשתתפה כדוברת בכנס Made For China בירושלים.

CYTS נחשבת לחלוצה בתחום התיירות היוצאת בסין. מהם הגורמים העיקריים שתרמו לשינוי בתעשייה זו בסין בעשור האחרון?

"הפתיחה ההדרגתית של סין לעולם מביאה לשינוי אדיר בתעשיית התיירות המקומית. המטרה שלנו, כחברה המשתתפת בפעילות זו, היא להמשיך ולספק למאגר הלקוחות שלנו מידע ושירות התואמים את דרישותיהם המתהוות, ולהפיק בעבורם מוצרים בסטנדרט הכי גבוה שיש. אנחנו נחשבים לאחד מגופי התיירות הגדולים בעולם, ומחויבים לחדשנות בתקופה שבה השינויים מתרחשים בקצב מסחרר".

למרות השינוי המסתמן במגמה, ניכר כי התייר הסיני עדיין נוטה לטובת טיולים בקבוצות מאורגנות. כיצד אמורים להיערך בישראל לקראת הגעתם של המבקרים מסין?

"ישראל מעניינת מאוד את התייר הסיני. ההיסטוריה, התרבות והאתרים המיוחדים שיש כאן מדברים אלינו מאוד. למרות המאמצים הנעשים על ידי הגורמים המתאימים לשדר עסקים כרגיל, הסוגיות הביטחוניות המאפיינות את האזור עדיין מעסיקות את התיירים שלנו. המחלוקות הקיימות בנוגע לכמה מאתרי התיירות דורשות התייחסות רצינית והסברה מתאימה כדי להפיג את החשש - גם ברמה השיווקית וגם ברמת ההדרכה של התיירים בשטח. הטיול בקבוצות אכן נחשב עדיין לפופולרי ביותר, ומשרדי התיירות הרלוונטיים אמורים להביא זאת בחשבון לטובת תכנון מתאים של אירוח ובניית חבילות תיור מעניינות וייחודיות.

באופן כללי יותר, היערכות מבחינת תמחור אטרקטיבי, אירוח ושירות הקולעים לטעם הסיני, ובניית מוצר תיירותי איכותי נדרשים גם הם כדי להגביר את תנועת התיירים שלנו לכיוונכם.

העידן שבו תיירים מסין הסתפקו בביקור באתרים מפורסמים ושופינג עבר חלף לו. עם הניסיון בא גם ידע, וכיום אנחנו מחפשים תוכן ומשמעות. כל מה שניתן ללמוד ולחוות ביעד עולה במהירות האור לרשתות החברתיות ובונה נוכחות מרשימה ברשת. מי שישכיל להשקיע בחזית הזו, יקצור הצלחה".

לסינים ולישראלים מכנה משותף רחב, הנשען על היסטוריה ומסורת ארוכות בשנים. האם הנושא מהווה, לדעתך, יתרון ברמה השיווקית?

"לישראלים היסטוריה ומורשת מפוארות וגם לסין, כמובן, עבר מפואר ומלא בקסם. במרץ 2018 החליטה ההנהגה הסינית לאחד את הזרועות התפעוליות העוסקות בתרבות ובתיירות מתוך הבנה כי השתיים הולכות יד ביד. הרגלי הצריכה שלנו בסין הולכים ומתפתחים ומשפיעים במישרין על הרצון לנסוע ולראות עולם. מקומות המאופיינים במסורת תרבותית עשירה בהחלט מהווים יעדים מועדפים בעינינו.

מבחינה שיווקית, אין ספק שיש לישראל מה להציע מבחינת האתרים והעניין. אנחנו בהחלט מקווים שהרשויות בישראל ישקיעו בהתמדה ובהרחבה באפיון של מערך שיווק מתאים, ואין לי ספק כי מהלך שכזה יתרום במידה רבה להכרה רחבה יותר במדינה המיוחדת שלכם".

מהם היעדים והאטרקציות המובילים בישראל בעיני התיירים מסין?

"בדיוק כמו אצל התיירים האחרים: אתרי מורשת, מוזיאונים, אתרים טבעיים וסיורים במקומות מסקרנים. כל מקום שניתן להרגיש שרואים בו משהו מיוחד ושמסוגל לארח כמו שצריך".

מהי חשיבות ההשקעה ביצירת תוכן במנדרינית עבור התיירים הסינים?

"חשיבות גדולה. יקראו יותר, יידעו יותר, ישתפו יותר. וברמת השירות, זה הרי יותר נעים ומסביר פנים, לא?"

התשלום באמצעות אפליקציות ייעודיות נפוץ מאוד בסין. מהי המשמעות מבחינתנו?

"המשמעות פשוטה. אנחנו לגמרי שם. זה נוח מאוד, והמספרים לא משקרים. על פי הנתונים, בשנת 2018 השתמשו באפליקציות תשלום קרוב ל-90 מיליון סינים, וזה רק ילך ויתגבר. המערכת הבנקאית ערוכה לכך, וגם היא מרוצה מאופן הפעילות הזה".

לכל כתבות המדור Made for China>>

צרו איתנו קשר *5988