תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

84% מהתיירים הסינים משתפים חוויות מחו"ל ברשתות החברתיות

ראיון עם יאנג יי (Yang Yi), העורכת הראשית של SINA Travel, פלטפורמת התיירות של התאגיד הטכנולוגי SINA

ענקי התיירות הסינים משנים את התעשייה העולמית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ענקי התיירות הסינים משנים את התעשייה העולמית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

דמויות מפתח בתעשיית התיירות הסינית השתתפו בכנס Made for China והעניקו בו סקירה מרתקת על התופעה המשנה את פניה של התיירות העולמית, ביניהן התאגיד הסיני SINA.

התאגיד הטכנולוגי SINA נוסד בשנת 1998, ופורטל התיירות שלו נחשב למשפיע ביותר ברשתות החברתיות בסין.

ב-2009 השיק התאגיד את Weibo, הידוע בכינוי "טוויטר הסיני", שנחשב לרשת החברתית הגדולה בסין.

SINA Travel , פלטפורמת התיירות של החברה, נחשבת לספק התוכן הגדול במדינה לענייני תיירות. את החברה ייצגה בכנס גברת יאנג יי (Yang Yi), העורכת הראשית של SINA Travel. יאנג יי המתמחה בשיווק תיירותי ונשאה בכנס הרצאה מרתקת בנושא. תפסנו אותה לראיון על טרנדים, שיווק ועוד.

התיירות היוצאת מסין משנה את מפת התיירות העולמית. כיצד אמורה התעשייה בישראל להיערך כדי להיחשב ליעד פופולרי בעיני התייר הסיני?

"ישראל נחשבת כבר עכשיו ליעד תיירותי פופולרי מאוד בעולם ונהנית מנכסים תיירותיים מיוחדים במינם. בעידן הטכנולוגי הנוכחי, ולאור הפיכתו של העולם לכפר גלובלי אחד ונגיש, אנו מאמינים כי שירות חכם, תוכן מותאם לקהלי יעד ושיווק נכון ברשתות החברתיות עשויים להגביר במידה ניכרת את האטרקטיביות של יעדים שיפעלו נכונה.

שירות חכם משמעותו לשפר את רמת המידע המוגש לתייר, לספק לו אינפורמציה יעילה בכלים הטכנולוגיים המוכרים לו ולהעצים את חוויית הביקור באמצעות יחס מתאים. ההתאמה הזו מייצרת תחרות בריאה בין היעדים עצמם ומביאה לעלייה תמידית ברמת השירות.

מלבד השימוש הידוע בנכסים תיירותיים דוגמת הכותל המערבי וים המלח, כדאי לנסות ולהציף תכנים נוספים המשלבים תרבות ואמנות מקומית. השימוש בידוענים כחלק מאסטרטגיית הפרסום מביא לתוצאות יפות ברמה השיווקית. דוגמה מצוינת לעניין היא קמפיין שערכנו אצלנו בחברה יחד עם לשכות התיירות בנורבגיה ובאיי סיישל בשנה שעברה. כוכבים מקומיים שיתפו פעולה בקמפיינים תיירותיים בהיקף רחב, שהצליחו לייצר עניין רב בקרב קהלי היעד שסומנו.

שיווק נכון ברשתות חברתיות הוא עניין קריטי. באופן כללי אנו עדים להתגברות השימוש ברשתות החברתיות למציאת השראה ליעדי הטיול הבאים בקרב הצעירים. בסין עצמה כ-84% מהתיירים ישתפו את חוויותיהם מן הטיול ברשתות החברתיות הפופולריות.

Weibo, הרשת החברתית המובילה בסין, נוטלת למעשה חלק בכל “המסע התיירותי" של הגולשים בה: ממתן השראה ועד שיתוף חוויות מהמסע עם שאר החברים ברשת. יש כאן פלטפורמה מעולה לחיבור בין קהלי היעד המתעניינים לבין חברות תיירות המפרסמות תוכן איכותי ומותאם ומאפשרות לקבל את כל המידע הדרוש עד להזמנת החופשה עצמה".

יאנג יי (Yang Yi), העורכת הראשית של SINA Travel/צילום: תמר מצפי
 יאנג יי (Yang Yi), העורכת הראשית של SINA Travel/צילום: תמר מצפי

האם תוכלי לנסות ולהגדיר את המאפיינים של התייר הסיני?

"זוהי שאלה חשובה מאוד בעבור אנשי השיווק והפרסום, והתשובה עליה מורכבת עקב המורכבות בהגדרה של קהלי היעד. סין משתפרת מאוד ברמת השכר הממוצעת, נסיעה לחו"ל כבר אינה נחשבת למותרות, אלא לעניין שבשגרה ואפילו לצורך. הדור הצעיר הופך לעמוד השדרה של התיירות היוצאת מסין, והם אינם חוששים להוציא כסף ולהקדיש זמן כדי לייצר חוויות וריגושים. למרות גילם הצעיר יחסית הם מתייחסים לעניין ברצינות יתרה, והרצון לייצר טיולים חווייתיים ומעניינים בא הרבה לפני הרצון בנוחות וביוקרה. הם עורכים שימוש נרחב ברשתות החברתיות ומרבים לשתף את החוויות שלהם בהן, לא מעט במהלך הטיול עצמו. אנו רואים כי ילידי שנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת הם למעלה מ-90% ממביעי העניין בקטגוריה המגוונת הזו. הם מחפשים תוכן איכותי המציף אפשרויות לטיולים מיוחדים ועשירים בחוויות המעניקות נופך שונה וייחודי. בנוסף, ניתן להבחין כי טיולי משפחות מצומצמים הופכים לפופולריים מאוד. ערכי המשפחה חשובים מאוד עבורנו, ואנו מחשיבים את הטיול כחוויה משפחתית מגבשת ומהנה".

כיצד התייר הסיני בוחר את יעדי הטיול שלו?

"בדומה להחלטה שמתקבלת אצל תיירים ממדינות אחרות, גם עבורנו מדובר בהחלטה הבנויה ממספר שיקולים סטנדרטיים: רמת העניין ביעד, מחיר, זמן החופשה וחווֹת הדעת שנאספו על היעד עצמו. כולם חשובים ומהווים פקטור בבחירת היעד".

מהם לדעתך הטרנדים המובילים כיום בתיירות היוצאת מסין?

"הרשתות החברתיות והמידע המצטבר בהן הם כוח של ממש בתיירות היוצאת מסין, כמו גם אינפורמציה המתקבלת מגופי ממשל רשמיים העוסקים בתחום התיירות. בעניין זה אני חייבת לציין את תרומתה המשמעותית של Weibo לזירה הזו. הרשת החברתית מאפשרת שימוש מעולה בתוכן, סרטוני וידאו קצרים, סטורי’ס, סרטונים בשידור חי, כתבות עומק איכותיות ועוד. היא מייצרת מעורבות גבוהה מאוד אצל הגולשים ותורמת במידה משמעותית לתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אנחנו מתמקדים בחברה בפרסום בלמעלה מ-530 יעדים מקומיים ובינלאומיים. הפרסום שלנו על ישראל, לדוגמה, הגיע ל-170 מיליון גולשים וזכה ליותר מ-100,000 תגובות בדיונים השונים. אנו מייצרים עבור המתעניינים תוכן עשיר וממוקד הממלא תפקיד מפתח בהצלחת אסטרטגיית השיווק שלנו. וייבו מאפשרת לנו ללוות את כל המסע של התייר, משלב יצירת העניין דרך תהליך ההחלטה ועד להזמנת החופשה עצמה. כאמור, גם לרשמים של התיירים בעת הטיול יש חשיבות גדולה מאוד.

המגמות השולטות בקרב הגולשים מסמנות חיפוש אחר עושר תרבותי, מזון עשיר ומגוון, מלונות איכותיים וטיולי משפחות מצומצמים. פורמטים חדשים של טיולים המשלבים תרבות, ספורט ואטרקציות תיירותיות זוכים להתעניינות הולכת וגוברת. השימוש בטכנולוגיות דוגמת מציאות רבודה והדמיות למיניהן מתפתח גם הוא ומעניק רובד נוסף של אינפורמציה הזוכה לפופולריות הולכת וגוברת. אנו עדים כיום לגיוון באופן שבו התייר הסיני בונה את הטיול שלו. פחות ופחות הזמנות לחופשות בדרך המסורתית ויותר בנייה של מסלולי טיול המורכבים מחוויות תיירותיות שונות המוזמנות בנפרד".

השימוש בטלפון הנייד נפוץ מאוד בסין, בתכנון הטיול וכאמצעי תשלום מרכזי. מה עלינו לעשות כדי להיחשף בחזית הזו?

"השימוש של אנשי התיירות בפרסום מותאם לגלישה בטלפון הנייד הוא צו השעה עבור כל מי שמעוניין להצליח ולהגביר את תנועת המבקרים באתר שלו. אין ספק כי מבחינתו של התייר הסיני השימוש בטלפון הנייד אינו מפסיק לשבור שיאים. זו פשוט חובה להתאים עבורם את המידע על גבי הניידים שלהם. מומלץ שהאסטרטגיה השיווקית בחזית זו תביא בחשבון שיתוף פעולה עם פלטפורמות סיניות מובילות הזוכות לחשיפה חסרת תקדים.

תשלומים באמצעות הטלפון הנייד משנים את מפת הצריכה העולמית. הציפייה היא כי תשלום בעבור כל שירות ייעשה באמצעות הטלפון הנייד ויפשט ככל האפשר את התהליכים הכרוכים בביצועו. ככל שישתפר מתן השירות בחזית זו, כך ייטב לתעשיית התיירות בפרט ולעסקים בכלל".

לסיכום, מהו מצבה של ישראל בעיני שוק התיירות הסיני ומה עלינו לעשות כדי להשתפר?

"למרות שישראל אינה נחשבת ליעד הראשון לתיור בעיניו של התייר הסיני, היא נהנית ממעמד מיוחד וממיתוג איכותי בעיניו. עליכם לשפר את הנראות של היעדים התיירותיים בישראל באמצעות פנייה מתאימה לקהלי יעד שונים ומגוונים. הדבר יחשוף תיירים חדשים לכל מה שמיוחד בישראל, ויהווה גם יעד לביקור נוסף עבור מי שכבר היה כאן ורוצה לחוות עוד.

מעבר לאתרים המפורסמים שלכם, הזוכים להצלחה רבה, יש צורך לחשוף באמצעות תוכן איכותי גם מקומות נוספים המשקפים נאמנה את התרבות המקומית העשירה. כל המרבה בתוכן איכותי הרי זה משובח. כפי שציינתי, הפרסום ברשתות החברתיות והתאמתו לקהלי היעד חשובים מאין כמותם, כמו גם הכרת מועדי החגים אצלנו ותזמון קמפיינים שיווקיים בהתאם לכך. השקיעו ביצירת סרטוני וידאו קצרים ואיכותיים. היעדים התיירותיים אמורים להתאים את עצמם לתייר הסיני הן ברמת השירות והן ברמה הטכנולוגית. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי כבר בטיסה עצמה, דרך בתי המלון ונקודות התיירות הפופולריות ועד שימוש מוגבר במדריכי טיולים דוברי מנדרינית".

לכל כתבות המדור Made for China>>

צרו איתנו קשר *5988