תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מבעד לעיניים מלוכסנות: מה מחפש התייר הסיני בחופשה בחו"ל

התייר הסיני משנה את העולם ומתאים אותו לצרכיו ולהעדפותיו • מי שמתכונן ומשקיע זוכה ליותר מבקרים מרוצים שחוזרים הביתה וממליצים על היעד

הסינים מגלים את האאוטלטים ומתחמי הקניות הגדולים באירופה ובארצות הברית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קר
הסינים מגלים את האאוטלטים ומתחמי הקניות הגדולים באירופה ובארצות הברית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קר

הכתבה בשיתוף משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים

עלייה מתמדת ברמת החיים, לצד מדיניות המאפשרת לקבל דרכון ולנסוע לכל מקום בעולם, הופכות את התיירות היוצאת מסין לתופעה המשנה את פני התיירות העולמית.

המוני תיירים סקרנים מסין, חדורי מוטיבציה לחקור ולגלות, שוטפים את העולם ומביאים לגידול ניכר בהכנסות מתיירות ליעדים שנערכו לכך.

תעשיית התיירות העולמית כמרקחה בעקבות גל התיירות האדיר מסין. בשנת 2018 יצאו את המדינה כ-134 מיליון תיירים שתרמו 21% מההכנסות העולמיות מתיירות, ונראה כי זוהי רק ההתחלה.

גודלה העצום של סין, והאוכלוסייה המגוונת בה, מייצרים אתגר שיווקי של ממש. ההבדלים בין האוכלוסייה הכפרית לאוכלוסייה העירונית עצומים, כמו גם ההבדלים הנובעים מהמגורים בפריפריה לעומת המרכז. לכן קשה להגדיר מהם הטרנדים וההעדפות של אותם תיירים. עם זאת, ניתן לאבחן כמה מאפיינים מרכזיים המגובים בנתונים של לשכת התיירות המרכזית בסין.

התייר הסיני - קווים לדמותו

אתר travelchinaguide.com מציין את הנתונים הבאים:

● התייר הסיני מעדיף טיולים מאורגנים לחו"ל, המאפשרים לגלות את העולם בשפה הסינית: 86% מהתיירים מגלים את העולם בקבוצות, בעוד שרק 14% מהם מטיילים באופן עצמאי.

● מרבית התיירים הם תושבי הערים הגדולות בסין, המבקרים בחו"ל פעמים אחדות בשנה ושואפים לבקר בכמה שיותר יעדים חדשים.

● מרבית התיירים מטיילים בעולם במסגרת משפחתית: 34% מטיילים עם הילדים ו-23% מטיילים עם בני הזוג.

● התייר הסיני מוציא כ-4,000 דולר בממוצע בחופשה שלו, לעומת הוצאה ממוצעת של התייר האמריקני, המגיעה לכ-1,400 דולר.

אירופה מתנהגת בהתאם

האיחוד האירופי מכיר בחשיבותה ובתרומתה של התיירות הסינית לתעשיית התיירות האירופית. בשנת 2018 הכריזו האיחוד האירופי וממשלת סין על שנת התיירות האירופית-סינית. שנה זו הוקדשה להגברת זרם התיירים הסינים לאירופה ולהתאמת תשתית התיירות לצרכים הייחודיים של קהל היעד. בהודעה לעיתונות שפרסם האיחוד האירופי, שנועדה לסכם את הפעילות ולהראות את תוצאותיה, צוין כי נרשמה עלייה של 5% במספר התיירים המגיעים מסין בשנת 2018, ומגמה זו תלך ותתגבר במהלך השנה הקרובה. נתונים אלה מראים כי ההשקעה האירופית העצומה בהתאמת תשתיות התיירות, בשילוב חומרי שיווק והדרכה בשפה הסינית והתאמה של שירותי ההארחה וההסעדה לחך הסיני, גורמים ליותר תיירים לבקר ביבשת הישנה ולהשאיר שם מטבע חוץ.

העדפה ברורה לאתרי טבע בקרב התיירים הסיניים/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 העדפה ברורה לאתרי טבע בקרב התיירים הסיניים/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

Nielsen: טרנדים חשובים בקרב התיירים האדומים

התיירים הצעירים מסין מחפשים חוויות

הצעירים הסינים מחפשים יעדים אקזוטיים וחוויות מרגשות, ולכן אינם חוששים מנסיעות ליעדים רחוקים. האפשרויות הכלכליות שלהם משופרות מאי פעם, והם נהנים לתכנן חופשות מושקעות ואקזוטיות, המהוות סמל סטטוס: 56% מהמשיבים בסקר ציינו כי השיקול החשוב בעיניהם הוא יעד החופשה והאטרקטיביות שלה, בעוד שכ-34% מהמשיבים ציינו כי השיקול הכלכלי הוא הקובע בעיניהם.

רוצים לתקשר בשפת המקור

עוד לפני היציאה לחו"ל, התיירים הסינים צורכים מידע באינטרנט וברשתות החברתיות, דוגמת WeChat ו-Weibo המקומיות.

כאשר הם מגיעים ליעד החופשה, הם מעריכים במיוחד מלונות, מסעדות, חנויות ואתרים תיירותיים המאפשרים להם לקבל מידע, הכוונה וחוויה תיירותית מותאמת בשפה הסינית.

דבר זה בולט במיוחד בקרב תיירים מבוגרים יותר, בני 50 ומעלה. עסקים רבים המפרסמים בשפה הסינית, ולעתים אף מעניקים בה שירות, נהנים מפופולריות ומהמלצות.

פחות מנוחה, יותר הספק

התיירים הסינים אוהבים לחקור את העולם ולהספיק כמה שיותר במהלך החופשה שלהם. בעוד שהתייר המערבי מקדיש חופשות למנוחה ומשלב בהן ביקור באתרים תיירותיים ושופינג, הרי התייר הסיני משקיע את כל מרצו בביקור באתרי תיירות, ובעיקר חביבים עליו אתרי טבע בולטים, אתרים היסטוריים ופארקי שעשועים.

התייר הנדיב

התייר הסיני אוהב חופשות מושקעות ומפנקות: ההוצאה היומית הממוצעת של התייר הסיני עומדת על 762 דולר, בעוד שההוצאה העולמית הממוצעת היא 486 דולר.

על מה הולך הכסף? כ-25% מההוצאות מוקדשות לקניות, 19% ללינה בבתי מלון ו-16% לארוחות. שאר ההוצאות של התייר הסיני מיועדות לביקור באתרי תיירות, לתחבורה ולתקשורת.

ALIPAY - אחת מפלטפורמות התשלום החביבות על הסיניים/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 ALIPAY - אחת מפלטפורמות התשלום החביבות על הסיניים/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

שופינג, שופינג, שופינג

בתחילת שנות האלפיים הציפו התיירים הסינים את החנויות של מותגי העל באירופה ובארצות הברית והפכו לחבל ההצלה שלהם.

בשנים האחרונות הם רוכשים את מותגי היוקרה האהובים עליהם קרוב לבית, בערים הגדולות באסיה.

נכון לשנים האחרונות, החיבה לשופינג לא פחתה אלא שינתה את אופייה: כיום התיירים הסינים מחפשים את האאוטלטים מחוץ לערים המרכזיות, את חנויות הכלבו ואת הקניונים הגדולים.

הקמעונאים הגדולים ומנהלי מרכזי הקניות הבינו מזמן את הפוטנציאל, ובשנים האחרונות מעניקים לתייר הסיני שירות מלא, הכולל הסעות מאורגנות למרכזי הקניות, מפות הכוללות אמצעי תחבורה ולוחות זמנים ואפילו שירותים של איסוף הקניות והובלתן למלון, כדי לשחרר את הידיים הסיניות ולאפשר לאסוף שקיות נוספות.

65% מהתיירים הסינים משלמים בסלולרי

לפי המחקר של נילסן, 65% מהתיירים הסינים השתמשו בפלטפורמות תשלום דיגיטליות בנייד בחופשה האחרונה שלהם, לעומת 11% מכלל התיירים בעולם. בהקשר זה חשוב להזכיר כי התיירים הסינים משתמשים בפלטפורמות תשלום סיניות עבור קניות, ארוחות וביקור באתרי תיירות. החיבה הסינית לתשלום במובייל משנה את אפשרויות התשלום והסליקה של סוחרים ברחבי העולם, והם ממהרים לאמץ את הפלטפורמות הסיניות במהירות כדי להגדיל הכנסות.

לכל כתבות המדור Made for China>>

צרו איתנו קשר *5988