הנשיא ריבלין יחל את סבב ההתייעצויות עם הסיעות ביום שני הקרוב

בסיום סבב ההתייעצויות, שימשך יומיים, יכריז הנשיא על חבר הכנסת שירכיב את הממשלה • המפגשים עם הסיעות השונות יועברו בשידור חי

ראובן (רובי) ריבלין /צילום: תמר מצפי
ראובן (רובי) ריבלין /צילום: תמר מצפי

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ביום שני ה-15 באפריל וזאת בתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר.

לפי הודעה שנשלחה מבית הנשיא, "לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, 17 באפריל , ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך. ביום שני תגענה הסיעות: הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, חד"ש-תע"ל והעבודה. ביום שלישי, 16 באפריל תגענה הסיעות: ישראל ביתנו, איחוד הימין, מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד".

עוד ציינו מבית הנשיא שעל פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

"מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק".

עוד אומרים בבית הנשיא שבהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.