אנשי הרשימה המשותפת השיקו את קמפיין הבחירות לכנסת הבאה

ח"כ איימן עודה: "ביבי אתה מ-פ-ח-ד, נצביע ביותר מ-65%, ואתה תעוף מהשלטון" • באירוע פתיחת הקמפיין במגזר היהודי של הרשימה המשותפת מיקד עודה את דבריו לציבור היהודי: "צו מוסרי לתמוך במיעוט הערבי הנרדף"

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אומר כי בנימין נתניהו מפחד, ולכן הוא מנסה לפגוע בהצבעה הערבית באמצעות הצבת המצלמות בקלפיות. "ביבי אתה מ-פ-ח-ד, נצביע ביותר מ-65%, ואתה תעוף מהשלטון", הצהיר עודה בפרפרזה על האמירה המפורסמת של נתניהו נגד עיתונאים באחת ממערכות הבחירות הקודמות.

באירוע פתיחת הקמפיין במגזר היהודי של הרשימה המשותפת, אירוע שהתקיים בתל-אביב, מיקד עודה את דבריו בציבור היהודי. "לכל אזרח יהודי דמוקרט יש צו מוסרי לתמוך ברשימה המשותפת המייצגת את המיעוט הערבי הנרדף. מאז 48 לא היה מי שהסית נגד הערבים כמו בנימין נתניהו, ואנו מבקשים את תמיכת היהודים המוסריים והדמוקרטים". לדבריו, לא יהיה שינוי שלטון בישראל ללא המצביעים הערבים וללא המשותפת, וטען כי בסקרים האחרונים המשותפת מקבלת מנדט וחצי מהמגזר היהודי.

עודה ציין כי שני שליש מהילדים העניים בישראל הם ערבים, וכי מאז קום המדינה לא הוקם ישוב ערבי אחד. המשותפת תיאבק לפיו לשוויון אזרחי ולאומי קרי זכויות מלאות אזרחיות ולאומיות לערבים בישראל דברי עודה. אבל הוא טרח להדגיש כי המשותפת תייצג ותפעל עבור כלל האוכלוסיות החלשות במדינה, תושבי עיירות הפיתוח, אתיופים, ניצולי שואה וכל מי שסובל מאפליה, גם אם רובם לא יצביעו עבור המשותפת. עודה אמר במעין ביקורת פנימית כלפי הרשימה המשותפת כי כדי להפוך את הרשימה המשותפת ליהודית ערבית, יש להגביר את הייצוג של היהודים בה, כיום יש רק נציג אחד, חבר הכנסת עופר כסיף מחדש.

המשותפת תיאבק לפיו לשוויון אזרחי ולאומי קרי זכויות מלאות אזרחיות ולאומיות לערבים בישראל

חבר הכנסת אמטנס שחאדה יו"ר בלד וד"ר למדע המדינה הפתיע באומרו כי קורה דבר מעניין בבחירות האלה. הימין המסורתי (בהתכוונו לכחול לבן) רוצה להפיל את הימין החדש האנטי דמוקרטי שמיצג נתניהו, הימין שרואים בעוד מדינות עולם, הימין העוין לבתי המשפט, למהגרי עבודה, לזרים בכלל ולמיעוטים. הימין החדש שכדבריו "רוצה לקיים מדינת הלכה ושלטון המגן בדרך על ראש ממשלה פושע ומושחת". לדברי שחאדה, הימין המסורתי הבין שאי אפשר לבחור בפאשיזם. כי הוא פוגע גם בכלל האזרחים לא רק בערבים ומערער את יסודות הדמוקרטיה. אין דמוקרטיה בלי זכויות לערבים אמר שחאדה ונתניהו הפך לסכנה גם לימין המסורתי ולמדינה כולה.

חבר הכנסת עופר כסיף הגדיר את נתניהו פושע סדרתי ואת שרי הממשלה הכנופיה הסובבת את נתניהו. נתניהו באקט פשיסטי כדברי כסיף שם שטיח לכניסת הכהניסטים לכנסת.

לדבריו מאשימים את הרשימה המשותפת בכך שהיא לא דואגת למיעוט הפלשתיני בישראל, זה שקר. יותר מ-90% מהצעות החוק של המשותפת היו חברתיות כלכליות ולמען שוויון. אבל לא יהיה פה לעולם צדק חברתי מבלי שהכיבוש יחוסל.

סונדוס סאלח, נציגת תע"ל (המפלגה של אחמד טיבי), אמרה כי הבחירות האלה הן מתן הזדמנות שנייה למשותפת להגביר את כוחה בעיקר על רקע מה שקרה במפלגות השמאל היהודי. ההתחברות של ברק למרצ הוכיחה לדבריה כי המשותפת היא רשימת השמאל היחידה הקיימת בישראל.