וול סטריט ננעלה בעליות חדות על רקע נתוני התעסוקה המעודדים

המדדים רשמו עליות של 1.4% • סיכום שבועי: הדאו ירד ב-0.9%, S&P 500 ב-0.3%, והנאסד"ק עלה ב-0.5% • אירופה ננעלה בעליות חזקות • טראמפ: "סיכוי טוב מאוד" להסכם עם סין • האבטלה בארה"ב ירדה ל-3.5%; 136 אלף משרות חדשות נוספו בספטמבר; ירידה בקצב עליית השכר

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בעליות חדות על רקע נתוני התעסוקה. מדד דאו ג'ונס  זינק ב-1.4%, או 372 נקודות, אך ירד ב-0.9% בסיכום שבועי. מדדי S&P 500  ונאסד"ק  רשמו אף הם עליות דומות, ורשמו ירידה של 0.3% ועלייה של 0.5% בהתאמה, בסיכום שבועי.   

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמר כי הכלכלה נמצאת "במקום טוב" וכי תפקיד הפד לדאוג ששם תישאר. 

הנפט שבר היום רצף של שמונה ימי ירידות אך עדיין ירד בסיכום שבועי ביותר מ-5%.

21:00

ממשיכות להתחזק עליות השערים בוול סטריט, והמדדים מצמצמים את הירידות השבועיות שלהם. הדאו ג'ונס עולה ב-0.9%, או 250 נקודות, אך עדיין מצוי בירידה שבועית של 0.7%. ה-S&P 500 מתחזק ב-1% אך יורד גם הוא 0.7% בסיכום שבועי, ואילו הנאסד"ק מוסיף 1.1% ורושם עלייה שבועית מינורית. 

הציפייה הרווחת היא כי הפדרל ריזרב יוריד את הריבית בסוף החודש. שיעור הציפייה להורדה של 0.25% עומד על 79%. הציפיות להורדת ריבית זינקו אתמול בעקבות פרסום נתונים מאכזבים על מגזר השירותים בארה"ב. 

עם זאת, חלה ירידה בציפיות לצמיחה כלכלית. מוקדם יותר השבוע חזה הפד באטלנטה צמיחה של 1.8% בלבד בתמ"ג ברבעון השלישי. היום אמר יו"ר הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, כי הוא צופה צמיחה של 1.7% בלבד למחצית השנייה של 2019. בהמשך הערב יישא דברים יו"ר הפד, ג'רום פאוול. 

19:00

העליות בוול סטריט מתחזקות והמדדים מטפסים בכ-0.9% ומצמצמים את הירידות השבועיות שלהם, לאחר שנתוני התעסוקה עוררו ציפיות להורדת ריבית בסוף החודש, ולאחר שהנשיא דונלד טראמפ רמז כי ניתן להשיג עסקת סחר בין סין לארה"ב. טראמפ דיבר היום בפני עיתונאים בבית הלבן ואמר כי יש "סיכוי טוב מאוד" לחתימת הסכם סחר. נציגים מארה"ב ומסין צפויים להיפגש לשיחות ב-11-10 באוקטובר, ולדברי טראמפ ייתכן כי יושג הסכם לפני המועד הזה.  

בורסות אירופה נעלו את המסחר בעליות לאחר דוח התעסוקה בארה"ב, שפוגג את החששות בנוגע למצבה של כלכלת ארה"ב. מדד סטוקס אירופה 600  עלה ב-0.6%. מגזרי שירותי התשתית, הטכנולוגיה, הכימיקלים ושירותי הבריאות עלו כולם ביותר מ-1%, בעוד שמגזר הרכב נשאר בטריטוריה השלילית ואיבד 0.7%.

מדד פוטסי  בלונדון הצליח להחזיר חלק מהפסדיו השבועיים, לאחר שעלה ב-1%. הליש"ט נחלשה מול הדולר.  

17:30

העליות בוול סטריט נמשכות בעקבות נתוני התעסוקה, והמדדים מוחקים את הירידות השבועיות שלהם. מדד דאו ג'ונס  מטפס בכ-0.8%, או 190 נקודות. מדדי S&P 500  ונאסד"ק  מתחזקים כל אחד ב-0.7%.  

מניית קוסטקו  רושמת ירידות לאחר דוחות הרבעון הפיסקאלי הרביעי שלה. מניית פפסיקו  עולה לאחר שבנק UBS העלה את מחיר היעד שלה מ-132 דולר ל-139 דולר.  

מחירי הזהב רושמים ירידות לראשונה זה ארבעה ימי מסחר. ירידות של 0.3%, או 4.4 דולרים לאונקיה, נרשמות בחוזים לדצמבר, למחיר של 1,509 דולר לאונקיה, לאחר שלושה ימים רצופים של עליות. ירידות של 1% נרשמות בחוזים לדצמבר על מתכת הכסף וירידות נרשמות גם במחיר הנחושת.

גורמים בכירים באירופה אמרו היום כי הם מקווים להביא את ארה"ב לשיחות על המכסים החדשים שהטילה על האיחוד, אולם אירופה מוכנה להגיב במיסוי סחורות אמריקאיות אם יהיה צורך. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, אמר כי ממשלת ארה"ב "צועדת בדרך לעימות". 

16:30

וול סטריט פתחה את המסחר בעליות שערים קלות על רקע נתוני העבודה לחודש ספטמבר. מדד דאו ג'ונס  מטפס בפתיחה כ-0.6% אולם הוא עדיין מצוי בטריטוריה שלילית בסיכום שבועי - ירידה של 1.9%. ה-S&P 500  איבד השבוע 1.3% נכון לפתיחת המסחר, והוא מטפס ב-0.5%. מדד נאסד"ק  מטפס בכ-0.6%. 

מניות ההייטק מובילות את העליות ומתחזקות ב-0.7%, בהובלת אפל  שמתחזקת ב-1.6%, לאחר דיווח כי החברה מגבירה את ייצור האייפון 11 ב-10%.

באירופה נמשכות העליות החזקות בעקבות הנתונים מארה"ב, לאחר מסחר מעורב מוקדם יותר היום.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עברו לעליות, על רקע נתוני שוק העבודה שהתפרסמו בארה"ב. שיעור האבטלה ירד ל-3.5%, הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 1969. מספר המובטלים ירד במרוצת ספטמבר ב-275 אלף.

כלכלת ארה"ב הוסיפה 136 אלף משרות חדשות במגזר הלא-חקלאי בספטמבר, הקצב הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים, על רקע חששות העסקים מגיוס עובדים. הציפיות בשוק עמדו על נתון של 145 אלף, והנתון באוגוסט עמד על 130 אלף. הנתונים של מספר המועסקים באוגוסט וביולי תוקנו כלפי מעלה ב-45 אלף בסך הכול. 

עם זאת, העלייה בשער העובדים ב-12 החודשים האחרונים צנחה ל-2.9% לעומת 3.2%. שכר העבודה השעתי הממוצע לא השתנה בספטמבר, לאחר עלייה של 11 סנט באוגוסט.

בבורסות אירופה מתחזקות העליות בעקבות הנתונים מארה"ב ומדד סטוקס אירופה 600  מתחזק בכ-0.5%. עליות נרשמות במניות שירותי הבריאות ומניות הרכב מובילות את הירידות. 

מחיר הזהב מגיב בירידות, והחוזים לדצמבר מאבדים כ-0.3%.

פעילים בשוק מתמחרים סיכוי של 90% כמעט לכך שהבנק המרכזי בארה"ב יקצץ את הריבית ב-0.25% (25 נקודות בסיס) באוקטובר, לאחר שתי הורדות שכבר בוצעו השנה. 

מניית אפל  רושמת עליות במסחר המוקדם לאחר שנודע על הגברת קצב הייצור של האייפון. מניית בד באת' אנד ביונד  צפויה לרכז עניין על רקע הודעת החברה כי היא סוגרת 60 חנויות - יותר מהצפוי  - וכי מנכ"ל חדש "צפוי בקרוב" להיכנס לתפקיד.  

באירופה אמר נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק כי הוא "פתוח אך אינו משוכנע" מהצעתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להסכם ברקזיט. אתמול אמר ג'ונסון כי הוא מרגיש כי עשה "ניסיון אמיתי לגשר על התהום" מול המחוקקים באיחוד האירופי. בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד בסוף החודש.

חברת BP הודיעה כי המנכ"ל בוב דאדלי יפרוש בחודש מרץ הקרוב ויוחלף בידי ברנרד לוני. מניית חברת האנרגיה עולה ב-0.8%.  

חברת אריזות המזון הפינית HUHTAMAKI  מטפסת בכ-4.4% בעוד שהקמעונאית הבריטית מרקס אנד ספנסר  מאבדת 4.8% לאחר שבנק HSBC הוריד את המלצתו למניה מ"החזק" ל"הפחת". 

12:00

בורסות אירופה נסחרות במגמה יציבה. הדאקס נסחר בעלייה של 0.05%, הקאק בעלייה של 0.13%, והפוטסי בעלייה של 0.4%. מניית קוקה קולה עולה ב-1.57%, ואילו מניית מרקס אנד ספסנר  יורדת ב-2.7%. גם מניית לופטהנזה  יורדת ב-3%. 

בורסת הונג קונג נסגרה בירידה של 1%.

09:45

בורסת טוקיו נסגרה בעלייה של 0.3%. בינתיים, בהונג קונג ממשיכות הירידות ומגיעות ל-1.4%.

07:30

בורסות אסיה נסחרות בירידה: בורסת טוקיו מצליחה לשמור על יציבות ונסחרת סביב רמות הפתיחה. בורסת הונג קונג יורדת ב-0.5%, על רקע הצעת חוק של הממשל להוציא מהחוק מסכות במהלך ההפגנות. הבורסות בסין לא פועלות היום בשל חג. 

בהמשך היום צפויים לא מעט אירועים כלכליים שעלולים להשפיע על השווקים בעולם: ארה"ב אמורה לחשוף את השינוי במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי וכן את שיעור האבטלה שהיה בספטמבר. מאוחר יותר הבוקר צפויה החלטת ריבית של הבנק המרכזי בהודו. בקנדה אמורים להודיע בצהריים על מדד מנהלי הרכש של Ivey, מדד שבא למדוד את רמת הפעילות של מנהלי הרכש מכל הסקטורים השונים בתחום הכלכלי על בסיס חודשי, ולקראת הערב יו"ר הפד ג'רום פאוול אמור לשאת דברים. 

בורסות וול סטריט ננעלו אתמול בעליות ובכך קטעו רצף ירידות של יומיים. מדד נאסד"ק עלה ב-1.1%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ומדד S&P 500 הוסיף 0.8% לערכו.

נתוני מאקרו חלשים שפורסמו אתמול העלו את הציפיות של המשקיעים כי הפד עשוי להוריד את הריבית בהודעה הקרובה בסוף החודש הנוכחי.

מחיר הנפט השלים אמש רצף ירידות של שמונה ימים, וזאת על רקע החששות להאטה עולמית נוכח נתוני ייצור חלשים בארה"ב, לצד עלייה במלאי הנפט האמריקאי. הנפט איבד אמש 0.46% למחיר של 52.39 דולרים. נכון לעכשיו, החוזים העתידיים על הנפט בעלייה ונסחרים במחיר של 52.66, מה שמהווה עלייה של 0.4%. 

מניית גו פרו צללה בכ-20% לאחר הנמכת תחזיות לשנת 2019. תחזית ההכנסות הונמכה מטווח של 1.25-1.28 מיליארד דולר לרמה של 1.21-1.25 מיליארד דולר. במקביל, החברה חתכה את התחזית הרווח המתואם לטווח של 33-39 סנט למניה, לעומת התחזית הקודמת לרווח בטווח של 37-49 סנט למניה.

טסלה  צנחה בכ-6% לאחר פרסום נתוני מסירות מאכזבים לרבעון השלישי. יצרנית המכוניות החשמליות מסרה ברבעון 97 אלף מכוניות, מתוכן 79.6 אלף ממודל 3. ציפיות האנליסטים עמדו על מסירות של 99 אלף מכוניות, מתוכן 80.2 אלף ממודל 3. ברבעון השלישי של 2018 מכרה טסלה 84 אלף מכוניות, מהן 56 אלף ממודל 3.