גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכנסות של מעל 10 מיליארד דולר בשנה: מחסן ההזדמנויות של סיגייט

היקף המידע בעולם צומח באופן מתמיד, אך כמות האחסון הזמינה נמוכה משמעותית מקצב הגידול במידע ● אחת החברות שנהנות מהפער הזה היא ספקית פתרונות האחסון סיגייט טכנולוגיות

דוכן תצוגה של סיגייט (Seagate Technology) / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
דוכן תצוגה של סיגייט (Seagate Technology) / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

תחום אחסון הנתונים מתפתח במהירות בשנים האחרונות והפך למגזר בולט בסקטור הטכנולוגיה הרחב, זאת בעקבות צמיחה מסיבית בכמות המידע הדיגיטלי בעולם, שהובילה לביקוש גובר לפתרונות אחסון.

הצמיחה בכמות המידע והנתונים הדיגיטליים היא תופעה ארוכת-טווח ונמצאת במגמת גידול מתמיד. מאז כניסת המחשב האישי לחיינו בתחילת שנות ה-2000, וביתר שאת עם תחילתו של עידן האינטרנט ומהפכת המידע שהוא הביא עימו, עמדה כמות המידע הדיגיטלי בעולם על כ-23 אקסה בייט (2 בחזקת 60 בייטים). כיום, שני עשורים לאחר מכן, העולם הדיגיטלי מייצר כמות אדירה של 33 זטה בייט של מידע (להמחשה, דמיינו כמות המקבילה לעשרות פעמים מספר גרגירי החול שבחופי הים על פני כדור הארץ) - גידול של אלפי אחוזים.

כמות הנתונים שנוצרים בכל רגע מגיעה מכל מקום - משימוש באפליקציות מובייל, מהתוכן והמדיה שמועלים לרשתות החברתיות, מרישומים של עסקאות מקוונות ועד קוד של תוכנות מחשב ומסדי נתונים בענן. המקורות רבים מספור.

יותר מ-5 מיליארד לקוחות

מחקר של IDC מצביע כי יותר מ-5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם כיום מבצעים אינטרקאציה יומיומית עם המידע. מספר זה צפוי לגדול לכ-6 מיליארד עד לשנת 2025, או כ-75% מאוכלוסיית העולם. על פי המחקר, מיליארדי התקנים מחוברים ברחבי העולם, הידועים גם בשם אינטרנט של הדברים (IoT), צפויים להפוך ליצרנים רציפים של 90 זטה בייט של מידע באותה תקופה.

בצד ההיצע, לעומת זאת, כמות האחסון הזמינה נמוכה משמעותית מקצב הגידול בכמות המידע. אחרי הכל, לא כל המידע נשמר. IDC מעריכה כי תעשיית האחסון צפויה לספק קיבולת אחסון של 42 זטה בייט במהלך שבע השנים הבאות, או 25% מכמות המידע בעולם, אם כי מספר זה צפוי לגדול.

מגמת המיזוגים חיזקה את סייגיט

אחת מספקיות האחסון המובילות בעולם, שלהערכתנו ממוצבת היטב על מנת ליהנות ממגוון ההזדמנויות בשוק האחסון, היא חברת סיגייט טכנולוגיות (Seagate Technology , סימול: STX), הנסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של כ-14.5 מיליארד דולר ומציגה הכנסות של מעל 10 מיליארד דולר בשנה.

סייגיט מייצרת ומספקת בעיקר כוננים קשיחים, הידועים גם בשם Hard Disk Drive (HDD), טכנולוגיה ותיקה, זולה והנפוצה ביותר שיש כיום בשוק. ה-HDD משמש לאחסון מידע במגוון מערכות - ממחשבים אישיים, קונסולות משחקים ועד מרכזי נתונים של ספקיות שירותי ענן כמו אמזון ומיקרוסופט.

חברת סיגייט נהנית ממודל עסקי חזק ומסיכון תפעולי נמוך יחסית, אם כי פעילותה חשופה לתחרות גבוהה ולמחזוריות הנובעת משינויים בכושר הייצור, בגידול הקיבולת ובזמינות. תנאי השוק וקיומן של מגבלות טכנולוגיות הובילו לשליטתן של מספר קטן של שחקניות בתחום, כאשר תהליכי קונסולידציה שהתרחשו בשנים האחרונות בענף חיזקו עוד יותר את מובילותה של סיגייט בשוק היעד לפתרונות HDD, שמוערך במעל 25 מיליארד דולר.

ניתן לומר כי שוק ה-HDD כיום מאופיין כדואופול, כאשר החברה השנייה היא ווסטרן דיגיטל (WDC), עם נתח שוק של כ-40%. כך שמדובר בחברה עם כוח תמחור גבוה, והדבר בא לידי ביטוי בשיעורי רווח בריאים (רווח גולמי של כ-28.7% בשנת 2019 הפיסקלית) ובהתנהגות שער המניה, שעלתה בכ-50% מתחילת השנה.

במקביל לפתרונות HDD, ובהתאם למגמה בשוק האחסון, נוקטת סיגייט צעדים הדרגתיים להרחבת פעילותה לתחום כונני ה-SSD (Solid State Drive), טכנולוגיה מהירה יותר אך יקרה יותר, שרבים מנבאים שתחליף את הדיסק הקשיח המסורתי, שכבר נמצא בדעיכה זה כמה שנים. לפני כשנה חתמה סיגייט על הסכם שיתוף פעולה עם טושיבה היפנית, הנחשבת לשנייה בגודלה בשוק פתרונות אחסון מבוססי פלאש מסוג NAND, ובכך הפכה לשחקנית מרכזית בתחום ה-SSD, אם כי מכירות אלו עדיין מהווים נתח קטן מסך ההכנסות של סיגייט.

נישאת על גבי הענן והמגזר הארגוני

למרות המחזוריות בענף האחסון, שמתבטאת בחולשת השוק המחשבים האישיים (PC), פעילות סיגייט בתחום ה-HDD צפויה בעתיד ליהנות ממספר מנועי צמיחה, הן מצד מגזר הארגוני והן מצד ספקיות ענן, המהווים יחד כ-41% מסך ההכנסות. שוק מחשוב הענן מייצר דרישה גבוהה בכוננים קשיחים לשרתים, בעוד ספקי האחסון מבוסס הענן מחויבים לשמור על רמות מחירים נמוכות על מנת למשוך לקוחות ולכן פתרונות מבוססי SSD לא מאפשרים להם לשמור על רמת מחירים סבירה. מכאן שכוננים קשיחים הם עדיין אמצעי האחסון המועדף עליהם.

תחזית החברה לרבעון הקרוב מניחה ירידה שנתית של כ-15% במכירות לכ- 2.55 מיליארד דולר, אם כי חולשה זו ככל הנראה תגיע השנה לתחתית, עם פוטנציאל לשיפור ברבעונים הבאים לאור ביקושים מצד לקוחות מהמגזר הארגוני. ועדיין, נראה כי תהליכי התייעלות בחברה מצליחים לשמור על שיעורי רווח בריאים יחסית במקביל לייצור תזרימי מזומנים חזקים באופן עקבי. בשלוש בשנים האחרונות ייצרה סיגייט תזרים פנוי (FCF) של למעלה מ-1.4 מיליארד דולר בממוצע בשנה, שאת רובו היא מחזירה לבעלי המניות.

במקביל, חברת סיגייט מנהלת מדיניות חוב שמרנית יחסית ומציגה שיפור במצבה הפיננסי, כולל ירידה בשיעורי המינוף. בשלוש השנים האחרונות הקטינה החברה את סך התחייבויותיה עד לכ-4.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון האחרון, מה שהביא את יחס המינוף לרמה של פחות מ-2.

על רקע שיעורי המינוף הנמוכים והיכולת המוכחת לייצר מזומנים, אנו רואים בחברת סיגייט השקעה יציבה מבחינה פיננסית. סדרת אג"ח דולרית של סיגייט, בעלת קופון 4.875% ומח"מ של 6 שנים, נסחרת כיום בתשואה שנתית לפדיון של כ-4.1%, מה שמגלם מרווח סיכון של 240 נ"ב מעל איגרת ממשלתית אמריקאית. תמחור זה משקף דיסקאונט ביחס לאג"ח מקבילה של ווסטרן דיגיטל, זאת למרות פרופיל פיננסי חזק יותר שבא לידי ביטוי מינוף ודירוג אשראי חזקים יותר (Baa3/BBB-). אנו סבורים כי סיגייט בעלת פרופיל סולידי וממוצבת היטב על מנת ליהנות ממגוון ההזדמנויות בשוק האחסון. 

הראל גילאון הוא מנכ"ל משותף בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל וזאהר זהר הוא אנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-12%, רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים