נגיף הקורונה | סיקור שוטף

קורבן שלישי לנגיף בישראל; מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נכנס לבידוד

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,930 איש • 1,795 מחולי הקורונה בישראל במצב קל, 45 במצב בינוני, ו-34 במצב קשה. 53 איש החלימו • היקף החולים ברחבי העולם עומד על מעל ל-415 אלף איש, יותר מ-108 אלף החלימו ו-18,559 מתו • הודו הודיעה על סגר של שלושה שבועות

בי"ח הדסה עין כרם. בן 87 נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה / צילום: איל יצהר
בי"ח הדסה עין כרם. בן 87 נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה / צילום: איל יצהר

22:50

משרד מבקר המדינה מודיע כי לאור זאת שחברת הנהלת המשרד נמצאה הערב כחולת קורונה מאומתת, מספר חברי הנהלה ובכללם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ומנכ"ל המשרד ישי וקנין ייכנסו לבידוד למשך עשרת הימים הקרובים.

21:35

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,930 איש. 1,795 מתוכם במצב קל, 45 במצב בינוני, ו-34 במצב קשה. 53 איש החלימו, ושלושה נפטרו. 

19:50

הממשלה תקיים הערב ישיבת ממשלה טלפונית בשעה 20:30 בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בישיבה תימסר תמונת מצב והמשך מדיניות התמודדות עם הנגיף. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה: השרים ידונו בתמונת המצב, תרחישים, מדיניות וצעדים להמשך. עוד בישיבה יובאו לאישור תקנות לשעת חירום בנוגע להגבלות התנועה החדשות, כלומר סגר כללי.

19:10

מהדסה עין כרם נמסר: "במצבו של חולה קורונה בן 87, שפונה להדסה עם מצוקה נשימתית משמעותית שלשום, חלה התדרדרות נשימתית נוספת ומהירה והוא נפטר בבית החולים.

"מדובר במטופל עם מחלות רקע שונות, לרבות סוכרת, דמנציה ואף אירוע מוחי שעבר. המטופל הובא להדסה מבית אבות בו התגורר בתחילת השבוע, כשהוא כבר מאובחן עם הנגיף ואינו חש בטוב מזה זמן. לצערינו, מצבו כאמור התדרדר במהירות, וצוות בית החולים עדכן את משפחתו כל העת".

17:30

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הודיע כי המדינה תכנס לסגר שיימשך 21 ימים החל מחצות הלילה (ג'). "תשכחו איך שזה מרגיש לעזוב את הבית", הציע מודי ל־1.3 מיליארד תושבי הודו.

בנאום בטלוויזיה אמר מודי כי כבר מאתמול הוכרז על סגר בחלק מהערים המרכזיות במדינה, אך כעת הכוונה היא להרחיב את הסגר "לכל כפר ומחוז ברחבי הודו".

ראש הממשלה אמר עוד כי אנשים רבים במדינה לא הבינו את הרעיון של "ריחוק חברתי ופעלו בימים האחרונים בחוסר אחריות". לדבריו הסגר קריטי והנעילה של ההודים בבתיהם תציל אנשים רבים. מודי הזהיר כי אפילו "להוציא את כף רגל מפתח הבית מסכנת אנשים".

מודי הכריז על הקמת קרן בהיקף של כשני מיליארד דולר למאבק בנגיף והבטיח לשדרג מתקני בריאות ברחבי הארץ. יחד עם זאת הוא הוסיף שלמרות כל המאמצים, הנגיף צפוי להתפשט במדינה.

18:30

בצל משבר הקורונה, מגן דוד אדום מקימים שירות סיוע חדש למערך הבריאות בישראל: "מד"א בקהילה", שמטרתו 'להביא' את חדרי המיון אל האזרח הביתה ולהוביל לצמצום דרמטי של הפונים לחדרי מיון בבתי החולים, למעט מקרים בהם יש צורך אמיתי בכך. לטובת המיזם יוקצו 15 מיליון שקלים, שישמשו לרכישת 500 ערכות ציוד ומכשור רפואי מתקדם לרפואה מרחוק, עבור האמבולנסים של מד"א.

המיזם החדש, בשותפות מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס, יאפשר מתן טיפול ושירותי רפואה בבית, ע"י צוותי האמבולנסים של מד"א, בכל המקרים שאינם דורשים פינוי לבית החולים. בין היתר, יוכלו הפרמדיקים של מד"א לבצע בדיקות מעבדה ובדיקות דם בבית המטופלים, בכדי להפחית את העומס בבתי החולים בעת חירום. מטרת מד"א בקהילה הינה למנוע המתנה ארוכה בחדרי המיון, אישפוזים מיותרים והידבקות בנגיפים בבתי חולים.

לפי מד"א, כעת, לפחות שליש מהקריאות לאמבולנסים המסתיימות בפינוי יוכלו לקבל טיפול מרחוק בבית, באמצעות צוותים ופרמדיקים של מד"א בגיבוי רפואי מרחוק. הבדיקות שיבוצעו על ידי מד"א ישודרו למרכזים הרפואיים המתאימים, כך שתוכל להתקבל החלטה במקום באשר להמשך הטיפול. רופא מומחה יוכל לבדוק את מצב החולה מרחוק ולהחליט האם מצבו של החולה מחייב פינוי באמבולנס.

15:50

קורבן שני למחלת הקורונה בישראל. מביה"ח וולפסון נמסר כי "לצערנו חולת קורונה שהיתה מונשמת במצב קשה בטיפול הנמרץ הכללי, נפטרה. החולה, בת 67, סבלה ממחלת רקע קשה. צוות הטיפול הנמרץ שלנו נלחם על חייה במסירות רבה, אך מצבה התדרדר, ולמרות טיפול אינטנסיבי היא נפטרה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה. נמסרה להם הודעה בנושא וצוותי העבודה הסוציאלית שלנו בקשר עמם".

11:00

שיעור האבטלה מטפס הבוקר ל-18.6%, לאחר שמתחילת מרץ נרשמו 615,834 דורשי אבטלה, כ-91% מהם עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום.

מאז העדכון אמש (17:00) ועד הבוקר ב-07:00 נרשמו 31,146 דורשי עבודה בשירות התעסוקה. סך-כל מספר הנרשמים אתמול (יום ב', 23.3.2020) עמד על 38,016 דורשי עבודה - לעומת 54,305 ביום ראשון, 67,115 ביום שישי האחרון ו-127,464 ביום השיא - חמישי, 19.3.2020.

לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "על פני הדברים, נרשמה אתמול האטה נוספת בנרשמים החדשים, אולם אנו מעריכים שעד פסח נגיע לכמיליון דורשי עבודה חדשים ממשבר הקורונה. זאת, בין היתר, לנוכח ההודעות של חברות מובילות בישראל על סגירה של סניפים ומרכזים, האפשרות של חל"ת בשלטון המקומי והחשש בקרב ענפים נוספים".

לדבריו, "אנו ממשיכים לפעול בכל המרץ לייצר פתרונות ולהציע עבודה לישראלים שמעוניינים בכך כעת, מול מעסיקים שצריכים לגייס כעת אלפי עובדים. הבוקר, אנו מעבירים לביטוח לאומי 'מנה' שלישית במספר עם פרטיהם של 100 אלף נרשמים, על-מנת שיקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים בהקדם האפשרי". 

9:30

מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל נכון להבוקר (ג') עומד על 1,656 בני אדם, זאת לאחר שנוספו 449 מקרים חדשים ביממה האחרונה. 

לפי נתוני משרד הבריאות, מבין החולים, 1,528 במצב קל, 47 במצב בינוני ו-31 במצב קשה. עד כה נפטר מסיבוכי הנגיף אדם אחד.

652 חולי קורונה מאושפזים בביתם, 161 חולים מאושפזים בבתי מלון, והשאר - בבתי החולים ברחבי הארץ. 

בצד החיובי, 49 חולי קורונה בישראל כבר החלימו החלמה מלאה. 

עוד עולה מהנתונים כי ב-24 השעות האחרונות נלקחו בישראל 3,743 בדיקות קורונה. 

באשר לבידוד: 71,029 איש נמצאים היום בבידוד ביתי.