גילוי מלא: מריוס נכט דורש מניות ב"גלובס"; בעלות השליטה: התנהלות תמוהה

בהתאם לקוד האתי של "גלובס", אנחנו מבקשים לעדכן כי איש העסקים מריוס נכט, הודיע בימים האחרונים כי הוא דורש מפרודתו ענת אגמון, המחזיקה 50% מעיתון "גלובס", להעביר לידיו את המניות ולפנות את מקומה בדירקטוריון • אלונה בר און וענת אגמון: מנסה לגרור את העיתון לסכסוך אישי

מריוס נכט - תמר מצפי
מריוס נכט - תמר מצפי

בהתאם לקוד האתי של "גלובס" ולהתחייבות שניתנה על ידינו לסקר גם עניינים הקשורים לעיתון עצמו ולבעליו, אנחנו מבקשים לעדכן כי איש העסקים מריוס נכט, הודיע בימים האחרונים כי הוא דורש מפרודתו ענת אגמון, המחזיקה 50% מעיתון "גלובס", להעביר לידיו את המניות ולפנות את מקומה בדירקטוריון "גלובס" לטובת נציגו.

במכתב נגדי שנשלח היום לנכט מטעמם של "גלובס" ואלונה בר און, שותפתה של אגמון לשליטה שוללים גלובס ובר און את טענת הבעלות של נכט על המניות, מתארים את הרקע לרכישת המניות שבמסגרתו סירבה בר און להתקשר עם נכט ומביעים תמיהה על הטענה לפיה אגמון שימשה לכאורה "אשת קש" מטעמו. "טענה זו עומדת בסתירה לאמור בפנקס בעלי המניות של החברה ועומדת בניגוד לדין. אך מעל לכל היא מעלה תהייה, הכיצד זה מי שמתיימר להחזיק ברישיון לבנק בישראל ולנהל כספי משקיעים, מציין בריש גלי כי הוא מבצע עסקאות מוסוות" נכתב במכתב שנשלח על ידי עורך הדין בועז אדלשטיין.

"ניכר", מוסיף אדלשטיין, "כי מטרת גרירת מרשותי לסכסוך הרכושי-משפחתי הפרטי של מרשך - כאשר היקפי הרכוש שבמחלוקת עולים מאות מונים על גובה ההשקעה ב"גלובס" - היא לשוות אופי ציבורי כביכול לסכסוך הרכושי האישי ובכך ליצור במה לפרסום הדברים הפרטיים שבין נכט לבין אגמון". נכט מצידו טוען כי מצבו הכלכלי של "גלובס" קשה, וזאת כתוצאה מ"התנהלות חמורה וכושלת, בלתי אחראית ובלתי מקצועית" נכט מנמק את דרישתו בין השאר בכך שהוא שמימן את רכישת האחזקות של אגמון בשנת 2017 ונמנע מאחזקות ישירות "משיקולים אתיים". עו"ד אלכס הרטמן, בא כוחה של ענת אגמון הביע בשמה צער "על כך שנכט בוחר לנהל את מאבקו הרכושי (שגלובס מהווה חלק קטן ממנו) באופן פומבי מעל דפי העיתונות תוך העלאת טענות חסרות שחר כשהוא אינו בוחל בפגיעה גם בשותפתה, בעיתון ובאחרים".