גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירידות של כ-4.4% בסיום בוול סטריט; בואינג צנחה ב-12.4%

מדד מנהלי הרכש (ISM) של התעשייה בארה"ב ירד לרמה של 49.1 נקודות במרץ, לעומת 50.1 נקודות בפברואר ● בורסות אירופה ננעלו בירידות של 3.8%-4.3% ● טבע ירדה ב-5.6%

בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

הירידות בוול סטריט החריפו הערב (ד') בשעה האחרונה של המסחר, ומדדי המניות המובילים צנחו בסיום בשיעורים של כ-4.4%. מניות טבע ופריגו בלטו בירידות חדות. 

21:00

ירידות חדות בוול סטריט. בקרב המניות הישראליות בולטת מניית סייפ-טי גרופ  בעלייה חדה. זאת, לאחר שהחברה פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר דוחות טובים.

מניית בואינג  נסחרת בירידה חדה, ואיתה גם מניות של חברות התעופה, ביניהן דלתא איירליינס 

19:10

נמשכות הירידות החדות בארה"ב, כשמדדי המניות המובילים נסוגים ב-3.2%-3.8%. מניות של חברות התעופה בולטות בירידות חדות, לצד מניות הבנקים.

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 3.8%-4.3%. 

18:10

מתמתנות הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד כעת בכ-2% לאחר שצנח בקרוב ל-3% בפתיחה. הנפט נסחר בעלייה קלה וגם הזהב מתחזק קלות ונסחר סביב 1,600 דולר לאונקיה. 

לדעת כלכלני סיטי, מה שעשוי להחזיר את הכלכלה העולמית לתפקוד מלא יחסית בפרק זמן קצר הוא עלייה חדה מאוד בקצב הבדיקות לנדבקים וחולים בנגיף קורונה. בסקירה שפרסמו בסיטי טוענים הכלכלנים כי חברות דיאגנוסטיקה יוכלו לספק עד סוף אפריל לכ-60% מהעובדים בארה"ב ערכות בדיקה, ואלה שיימצאו בריאים יוכלו לחזור לעבודה. עד סוף חודש מאי תוכל אספקת הבדיקות לגדול לכ-95% מהעובדים וכך הכלכלה תוכל לחזור לתפקד בקצב כמעט מלא. 

17:00

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט. לפני זמן קצר פורסם כי מדד מנהלי הרכש (ISM) של התעשייה בארה"ב ירד לרמה של 49.1 נקודות במרץ, לעומת 50.1 נקודות בפברואר. הנתון היה טוב מציפיות הכלכלנים שציפו למדד ברמה של 44 נקודות. 

בקרב המניות הישראליות בולטות טבע , ורינט  ופייבר בירידות חדות. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך ירידות חדות במדדי המניות, על רקע חששות המשקיעים מההשפעות השליליות של נגיף הקורונה והחרפת המשבר הכלכלי.

מניות הפיננסים, ביניהן סיטיגרופ , וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה, בולטות בירידות חדות. גם בואינג  , טסלה ואובר רושמות ירידות חדות. 

15:20

הסקטור הפרטי בארה"ב נאלץ לחתוך 27,000 משרות בחודש שהסתיים ב-12 למרץ, עוד לפני החרפת התפשטות הקורונה בארה"ב, כך לפי סקר ה-ADP בשיתוף עם מודי'ס שפורסם כעת בארה"ב.

הסקר הבא צפוי להראות אחרת כשרק בשבוע האחרון הוגשו בארה"ב 3.3 מיליון תביעות אבטלה ראשוניות. בפברואר נרשמה תוספת משרות בגובה של 179,000, לפי הנתון המתוקן ולעומת האומדן הראשונה של 183,000.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מחריפים את הירידות בשעה זו. החוזים העתידיים על מדד דאו ג'ונס צונחים ב-3.7%, אלו על הנאסד"ק מאבדים 2.9%.

14:00

התחדשו הירידות החדות בשווקים לאחר סגירת הרבעון הראשון של 2020 שייזכר כרבעון הגרוע מעולם עבור ה-S&P 500 נוכח משבר הקורונה. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאבדים כ-3% בהמשך לירידות שנרשמו אתמול.

באירופה מדד הדאקס הגרמני מאבד 3.7%, ומדד המניות בכל היבשת מאבדים גובה בצל נתוני ייצור מאכזבים, כצפוי לחודש מרץ נוכח משבר הקורונה.

בשעה זו מספר מקרי הקורונה בעולם הגיע ל-862,234 איש, כשבארה"ב מספר מקרי המוות חצה את ה-4,000.

סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס צופה כעת כי שיעור הצמיחה בסין ב-2020 יגיע ל-3.3% 'בלבד'. זאת לעומת תחזיות הממשל הסיני לצמיחה של 5%.

סעודיה הגבירה את קצב הפקת הנפט מעל ל-12 מיליון חביות ביום, כך לפי גורם שצוטט ברויטרס. במקביל, פוטין הבהיר כי אין לא כוונה לחזור לשולחן הדיונים עם הסעודים על אף מחיר השפל של הנפט מזה 28 שנה.

12:00

מדד הייצור IHS של מרקיט עבור כלכלת גוש האירו נפל בחודש מרץ ל-44.5 נקודות לעומת קריאה של 49.2 נקודות בפברואר. מדובר בקריאה הנמוכה מזה 92 חודשים אם כי לא מפתיעה נוכח משבר הקורונה.

באיטליה ירד מדד הייצור PMI ל-40.3 נקודות לעומת 48.7 נקודות בפברואר - הרמה הגרועה ביותר מאז חודש אפריל של 2009. גם בספרד נרשם נתון מאכזב, בהתאם לציפיות נוכח התפשטות של נגיף הקורונה. נזכיר כי קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות הפעילות הכלכלית.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כ-3% בצל התפשטות הקורונה בעולם. 

מנייתה של מייסיס' תיזרק ממדד S&P 500 לאחר שצנחה בכ-70% מתחילת השנה ושוויה נחתך ל-1.5 מיליארד דולר.

באסיה מדד הניקיי היפני צנח ב-4.5%, שנחאי איבדה 0.6%, הבורסה בהונג קונג איבדה 2.2% ושנזן צנחה ב-4.5%.

10:01

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם בשעה זו בשוקי העולם. מדד הדאקס הגרמני מאבד 1.8% בפתיחה לאחר עליות אתמול, הקאק צונח ב-3.3%, הפוטסי הבריטי מאבד 3.65%, מילאנו וציריך מאבדות 2.4% מערכן. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק צונחים, וזאת בהמשך לירידות אתמול, כאשר מדד ה-S&P 500 סיכם את הרבעון הגרוע מעולם. באסיה מדד הניקיי היפני צולל ביותר מ-5% בצל נתון מאקרו מאכזב ולפיו סנטימנט היצרנים ביפן נפל לשפל של 8 שנים.

09:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כ-3% בשעת בוקר מוקדמת זו, וזאת לאחר הירידות אתמול שנרשמו בניו יורק, כאשר ה-S&P 500 סגר את הרבעון הגרוע מעולם בצל משבר הקורונה.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אמש בניו יורק. מדד הניקיי היפני מאבד 1.8%, מדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד ב-0.9%, שנחאי מטפסת ב-0.3% בלבד, שנזן צונחת ב-2.5%, והבורסה בסינגפור יורדת ב-1.3%.

סנטימנט היצרנים ביפן נפל לשפל של 7 שנים וזאת בצל התפשטות נגיף הקורונה שפגעה בשרשרת האספקה העולמית והפילה את הביקושים בעולם, כך לפי סקר של הבנק המרכזי היפני. המדד המרכזי של היצרנים הגדולים ביפן נפל למינוס 8 נקודות, לעומת 0 בסקר הקודם שנערך בחודש דצמבר.

אמש בניו יורק המדדים המובילים איבדו גובה. הדאו ג'ונס צנח ב-1.8%, הנאסד"ק ירד ב-0.95%, ומדד S&P 500 איבד 1.6%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך הירידות, ומאבדים כ-2%, בעוד מדד הפחד (VIX) נוסק ב-4.6%.

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת