אפל עקפה את התחזיות, גם ברווח וגם בהכנסות

אפל סיימה את הרבעון השני של 2020 עם צמיחה זעומה והכנסות של 58 מיליארד דולר • ההכנסות משירותים הגיעו לשיא של 13.3 מיליארד דולר ופיצו על ירידה של 7% במכירות האייפונים

טים קוק, מנכ"ל אפל /  צילום: רויטרס Thomas Peter
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: רויטרס Thomas Peter

חברת אפל דיווחה היום (ה') על הכנסות של 58.3 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת הכספים - עלייה של פחות מ-1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מדובר בהכנסות גבוהות ב-7% ביחס לתחזיות האנליסטים, שעמדו על 54.4 מיליארד דולר לרבעון זה. הדוחות הנוכחיים הן של הרבעון השני של שנת הכספים של אפל, שמתחילה באוקטובר. מכירות אפל נפגעו מכך שחנויות החברה במדינות רבות בעולם נסגרו בשל הקורונה. מניית אפל יורדת בכ-2% במסחר המאוחר.

אפל הציגה גם רווח של 2.55 דולרים למניה בדילול מלא, עלייה של 4% ביחס לרבעון המקביל, ורווח גבוה יותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על 2.28 דולרים למניה. מדובר בירידה של כ-50% ביחס לרבעון הקודם, אז הרווח למניה עמד על 4.99 דולרים. הרווח הנקי הכולל הסתכם ב-11.25 מיליארד דולר, ירידה של 2.5% לעומת הרבעון המקביל.

"למרות ההשפעה הגלובלית חסרת התקדים של וירוס ה-COVID-19, אנו גאים לדווח שאפל גדלה ברבעון זה, בזכות שיא של כל הזמנים במכירות שירותים ושיא במכירות של מכשירים לבישים", נמסר מטעם טים קוק, מנכ"ל אפל בהודעת החברה. "בסיס המכשירים עם ההתקנות פעילות שלנו הגיע לשיא של כל הזמנים בכל הגיאוגרפיות שלנו ובכל קטגוריות המוצרים הגדולות", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, לוקה מיסטרי. "יצרנו גם תזרים כספים תפעולי של 13.3 מיליארד דולר לאורך הרבעון, 2.2 מיליארד יותר מברבעון המקביל", הוא הוסיף.

מכירות החברה משירותים עלו והגיעו ל-13.3 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים, לעומת 11.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל - עלייה של 16%. מדובר אף בעלייה ביחס לרבעון הקודם, שהיה חזק במיוחד עבור החברה, אז עמדו ההכנסות ממכירות שירותים על 12.7 מיליארד דולר. שירותים כוללים למשל את אפל מיוזיק, אפל TV, ושירותים נוספים בעבורם המשתמשים משלמים דמי מינויי חודשיים. ההכנסות משירותים הן מקור צמיחה משמעותי וחשוב עבור אפל, ששואפת לצמצם את התלות שלה במכירות האייפונים. גם הכנסות החברה ממכשירים לבישים, אביזרים ומכשירי בית עלו, מ-5.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל ל-6.2 מיליארד ברבעון זה - עלייה של 21%.

מכירות האייפונים עמדו ברבעון זה על 28.9 מיליארד דולר, ירידה של 7% ביחס לרבעון המקביל, אז עמדו על 31 מיליארד דולר. הן עדיין מהוות כ-50% מהכנסות החברה. מכירות מחשבי מק עמדו על 5.3 מיליארד דולר, ירידה של 3% ביחס לרבעון המקביל; ומכירות האייפדים עמדו על 4.3 מיליארד, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל.

אפל נהנתה מצמיחה באירופה ובאסיה פסיפיק, אך בשאר האזורים הגיאוגרפיים לא צמחה. הכנסות החברה באמריקה ירדו מעט ברבעון האחרון והסתכמו ב-25.6 מיליארד דולר. ההכנסות באירופה עלו בשיעור של 9.5% והסתכמו ב-14.3 מיליארד דולר. בסין ההכנסות ירדו ב-7.5% והסתכמו ב-9.5 מיליארד דולר. ההכנסות ביפן ירדו ב-6% והסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר. ההכנסות בשאר מדינות אסיה-פסיספיק עלו ב-7.5% והסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר. אפל לא פרסמה תחזיות לרבעון הבא בגלל משבר הקורונה.

בחברת אפל ממשיכים לחלק דיווידנד, ואף הגדילו אותו ב-6%. כמו כן, דירקטוריון החברה אישר הגדלת תוכנית רכישה עצמית של מניות ב-50 מיליארד דולר.

לאחר פרסום דוחות הרבעון הקודם, שהיה מוצלח במיוחד עבור אפל, החברה חזתה שתכניס 63-67 מיליארד דולר ברבעון השני. חודש לאחר פרסום התחזית, אפל הזהירה את המשקיעים כי היא לא תעמוד בתחזיות בשל הקורונה, ובצעד חריג לא סיפקה תחזית חלופית.

אפל תכננה להגדיל את ייצור האייפונים ב-10% במחצית הראשונה של 2020, אך התכנית נפגעה בגלל הקורונה. "אספקת האייפונים הגלובלית תצטמצם באופן זמני", כתבה החברה באזהרה שפרסמה. זאת, בשל חזרה איטית מהצפוי לייצור בסין. בנוסף, חנויות שמוכרות אייפונים בסין נסגרו בעת פרסום האזהרה, מה שצפוי היה גם לפגוע בהכנסות.