גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בן כספית וינון מגל מנסים לגשר על התהום האידיאולוגית. לא תמיד זה מצליח להם

כספית מתחרפן מ"הזחיחות ושביעות הרצון העצמית האינסופית של מגל" ● מגל חושב שלהעביר ביקורת על השמאל ועל התקשורת זה לא פחות חשוב מלבקר את ראש הממשלה ● הזוגיות הכי חמה ברדיו התיישבה על ספת הפסיכולוג של "אוף דה רקורד" ● האזינו לראיון המלא

ינון מגל ובן כספית / צילום: שלומי יוסף, אביב חופי
ינון מגל ובן כספית / צילום: שלומי יוסף, אביב חופי

בכל יום, פותחים ינון מגל ובן כספית את המיקרופון למשך שעתיים ולא מפסיקים לדון ולהתווכח על כל הנושאים הבוערים שעל סדר היום. בין אם זה כלכלה, ביטחון, פוליטיקה, חברה ואפילו ספורט - לא קיים נושא שלשניים אין מה להגיד לגביו. הנושאים האלו גורמים לסערה הבאה לידי ביטוי בתגובות רבות ברשתות החברתיות למה שקורה באולפן, כגון ויכוחים שיוצאים מגבולות הרדיו ומציפים את הרשת.

הקטע הכי מדובר של התוכנית, לפחות עד כה, החל בוויכוח עם המרואיין אבישי עברי ובהמשך הפך לפיצוץ גדול בין כספית למגל אשר לבסוף יצא משליטה. למי שבאורח פלא לא נחשף לקטע המדובר - בתחילת השידור כספית כינה את עברי "אפס" בשל סדרת ציוצים של האחרון, בהם תהה בין היתר "מתי יעשו סרט על זה שרבין חתם הסכם כושל שנתן נשק לטרוריסטים ובגללו נרצחו פה 1500 איש". בהמשך כספית הוריד את אוזניותיו וזרק אותן על השולחן. בעקבות מריבה זו, כספית לא הסכים לחזור להגיש יחד עם ינון ולבסוף חזר לאחר מספר שבועות בקאמבק גדול.

כספית ומגל התארחו בפודקאסט "אוף דה רקורד" של "גלובס" עם האנשים שעושים את התקשורת בישראל. 
עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי,  אפל פודקאסטס , בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם

בן, בוא נתחיל מכמה שבועות לפני האירוע. מה חשבת על העבודה עם ינון?

"אני הסתכלתי בעין עקומה על התכנית מהרגע הראשון. לא רציתי לבוא לשעה, כמעט התעלפתי כשאמרו לי שעתיים. בגדול, טעיתי בענק. החזון, העקשנות, החתירה הבלתי פוסקת והביצוע שייכים לאור (צלקובניק, מנכ"ל רדיו 10 ד.ו.) שזיהה את הפוטנציאל של האירוע הזה ותפקד גם כמנכ"ל, גם כפסיכולוג (של שנינו) וגם כמש"קית ת"ש. זה לגמרי שלו".

ינון, לפני כמה תכניות בן אמר שהוא חושב שיאיר ושרה נתניהו מנהלים את המדינה. אתה תקפת אותו ואמרת שיש לו אובססיה, והנה רק בימים האחרונים יאיר נתניהו תקף אותך בטויטר על זה שאמרת שנתניהו האב שגה כשהשאיר את ימינה מחוץ לממשלה. הוא אמר שאיילת שקד מתדרכת אותך ושאתה מטעם. אולי בכל זאת בן צדק?

מגל: "ברור שיש השפעה של מה שנקרא 'בלפור' של שרה ויאיר, בייחוד של שרה, אבל אני לא חושב שהם מנהלים את המדינה. יש פה ראש ממשלה מאד טוב בעיני, אבל ברור שכל אחד מושפע מה שקורה בבית. אצל טראמפ, איוונקה לא מתערבת? במקרה הזה, היה פה ירי בנגמ"ש ובנושא הזריקה של ימינה מחוץ לקואליציה, אני יודע ששרה מאוד השפיעה. יש גבול, לא יכול להיות שגם יזרקו אותם מתחת לגלגלים וגם יגידו עכשיו אתם מתנגדים לאחדות. או זה או זה".

כספית: "ינון, עם כל הכבוד והאהבה שיש לי אליך, בלי ציניות, מלאניה טראמפ בחיים לא תגיד לבעלה את מי לפגוש ואת מי לא, את מי למנות ואת מי לא, מי עולה על המטוס ומי לא. ושם זה עוד משטר נשיאותי. פה זה דמוקרטיה פרלמנטרית. אתה בחור ישר, תיקח את השמות של השרים ותראה מה הקריטריונים למינוי שלהם. כל האנשים המנוסים והמוכשרים שזה גדעון סער, גלעד ארדן וניר ברקת וצחי הנגבי ושטייניץ שנכנס ברגע האחרון בעור שיניו. כל אלה בחוץ. למה? כי הם שמאלנים?".

אם מדברים על ימינה, כבר שלוש מערכות בחירות שהיא משיגה 4-6 מנדטים. אולי צריך להשלים עם זה שזה השווי של המפלגה, שגם אתה היית חלק ממנה, בציבור. בדיוק כמו מרצ, אגב. ואולי אחרי שהם היו תמיד בקואליציה נוצר מצב של הזנב מכשכש בכלב והם קצת התבלבלו?

מגל: "ברור שהליכוד ונתניהו לקחו הרבה קולות מהציונות הדתית, ובכלל הציונות הדתית מאוד התפזרה. זה לא חרדים שיש להם את המפלגה שלהם והכל סגור הרמטית. יש רבים מהם בכחול לבן, יש הרבה בליכוד, ויש גם בימינה. זה לא מה שהיה פעם. אבל עדיין מדובר בציבור מאד משפיע".

כספית: "אני חייב להצטרף פה לינון. הסיפור פוליטי היום בישראל זה לא ציונות דתית - כן או לא, ולא ימין או שמאל - כן או לא, אלא ביבי או לא ביבי. הנוכחות הממגנטת של נתניהו ומשפחתו בזירה מועכת ומרסקת ומתיכה את כל האמוציות האחרות, ולכן קשה למדוד עכשיו שווי של מפלגות. לכן גם מפלגת העבודה התרסקה ומרצ כמעט נמחקה. רק בגלל שבסוף אנשים הולכים לשני מקומות, לביבי, או ליחיד שיכול להוריד את ביבי. ראית את הרצוג ולבני פעם קודמת עם 24 מנדטים, את לפיד ב-2013 עם 19 מנדטים. ביום שאחרי נתניהו תוכל למדוד יותר טוב ויותר נכון מה זה ציונות דתית וכמה היא שווה. אני מזכיר לכם שהמפד"ל אצל בורג כשהיו מתונים היו 12 מנדטים. אחרי ביבי כל הקלפים יעורבבו וייטרפו מחדש. תוציא את ביבי ומה שהוא מסמל, עם המשפחה ובלפור, והכל מתפרק. גדעון סער, לדוגמה, שהוא מגה-פוליטיקאי לטעמי, לא יביא אתו את האמוציות האלו. אנשי הימין יצביעו סער כי הם לא שונאים אותו ולא לא שונאים אותו. ובהקשר הזה, ינון ואני זה בקליפת אגוז הסיפור כולו".

אומר דברים רק כדי להרגיז

מגל: "זה נכון שהאישיות של נתניהו מאד דומיננטית ומדובר פה בסוג של אקזמפלר גאון שמשפיע על הסביבה, אבל כן יש משהו בסנטימנט הבסיסי של הבלוק, הגוש, איך שלא תקרא לזה, של דתיים מסורתיים, מזרחיים, שומרי מסורת וישראל השנייה. בבלוק הזה יש משהו אמיתי גם בלי ביבי. זה משהו נגד התרבות האשכנזית, הליברלית, הפלורליסטית, של 'ככל העמים'. ואנשים בוחרים צד".

בן, אתה אמרת על ינון באחת התוכניות: "ליצן החצר. רואים שאף פעם לא היית עיתונאי, אתה הרי לא עוסק בעובדות". איך זה מתיישב מבחינתך עם דברים שעולים מתוך העדויות בתיק 4000 לפיהם כשהיה עורך וואלה הוא דווקא נלחם לפרסם גם אייטמים רבים נגד נתניהו?

"תראה, זה סיפור ארוך ומורכב. אני חושב ששנינו צריכים לשבת על ספת פסיכולוג משותף. קודם כל אני הטחתי בינון גם דברים יותר גרועים מזה. אנחנו פה בלהט הקרב, שעתיים כל יום, אז פה ושם יש לנו חילוקי דעות. אגב, הגיע הזמן להגיד את האמת לציבור, לא זרקתי על ינון שום דבר. הטחתי את האוזניות על השולחן באקט של עצבים ואני בנאדם עם פתיל קצר והכל בסדר. אבל מאחר ואתה עיתונאי שמטרתו לסכסך דוד, אתה לא מספר על כל הפעמים שאני מחמיא לו רק שהוא לא כל כך אוהב את זה. תראה, נכנסתי לאירוע של ההגשה עם ינון די באילוצים, בהתחלה תיעבתי אותו, ולכן גם לא נהניתי. עוד לא הבנתי מי זה ינון. ויש לי חדשות בשבילכם, אני גם עוד אטיח בו דברים כי אחרת אין לנו זכות קיום. אנחנו שני אנשים שאומרים את אשר על ליבם.

"לגבי תיק 4,000, גם היום, ינון אומר דברים שהשופרות האחרים לא יגידו. הוא לא מהסס להגיד שהוא אוהב את ביבי ביבי ביבי, שזה גם בסדר, ולכן ברור שכל פעם שאני אומר שהוא לא עיתונאי זה רק כדי להרגיז אותו".

ינון, בן דיפלומט, אז אגיד בעצמי: נראה שעשית דרך מהיותך עיתונאי להיותך ביביסט. לא תמיד היית כזה. ויש פה תופעה שמסמלת את מה שעובר על כל הימין בשנים האחרונות. למה הדבר הכל כך בסיסי הזה של ביקורת על נתניהו לא יכול להתקיים גם בעיתונות הימין?

מגל: "אתה מדבר על ישראל היום? וכשאתה פותח את ידיעות אחרונות אתה לא רואה עשרה טורים שכולם נגד נתניהו? תפתח את מוסף השבת של ידיעות, כולם נגד נתניהו".

כספית: "לא נכון. עמית סגל כותב שם. ורוב הפעמים הוא ואחרים לא מבקרים את נתניהו. ואני לא חסיד של ידיעות אחרונות ומעולם לא שקלתי לעבוד שם. תקשיב למה שביסמוט (בועז ביסמוט, עורך ישראל היום ד.ו.) אמר באחד הפאנלים באולפן שישי. כשאמרו לו תגיד, מה עם איזה משפט ביקורת, הוא אמר 'כן, אבל מה עם הכרת הטוב'. זאת הבעיה. עיתונות היא לא בשביל הכרת הטוב. לראש הממשלה יש 9,000 כלים להכרת הטוב. יש לו את כל המערכת השלטונית ויש לו אמצעי תקשורת. העיתונות כאן בשביל לבקר".

מגל: "וכשאתה מזכיר את תקיפת הכור בסוריה שעשה אולמרט, זה לא הכרת הטוב? אתה זוקף את זה לזכותו".

כספית: "ברור. גם על נתניהו אני אומר שיש לו זכויות רבות. רק עכשיו אמרתי שבתחילת משבר הקורונה הוא קיבל החלטות טובות. העניין הוא שזה התוסף. המפה הגנטית שלך ושלי אמורה להיות קודם כל ביקורת. קודם כל לחתור, לחטט לחשוף, לבקר, לחפש ולשרת את הזכות של הציבור לדעת".

מגל: "אני מסכים איתך, אבל אני חושב שאני עושה את זה כשאני מעביר ביקורת על האליטה, על השמאל ועל התקשורת".

כספית: זאת הבעיה של המדינה היום? האליטה?".

מגל: "אני חושב שחלק מהשיח הוא מאוד בעייתי. בשנים האחרונות זה השתנה בגלל הרשתות החברתיות שהצליחו להכניס הרבה קולות חדשים, אבל במשך עשרות שנים אי אפשר היה לדבר. אני הייתי בתקשורת לפני הרשתות החברתיות ואני זוכר היטב".

הזחיחות האינסופית מחרפנת

כספית: "אתה יודע מכמה מקומות אני נזרקתי בשנים האחרונות, לא בשנות השישים, בגלל שאני נגד נתניהו? אפילו לא בגלל שאני שמאלן כי אני לא שמאלן. ואני יכול לספר לך על עיתונאים שמאלנים או נגד נתניהו שאין להם עבודה. תחפש היום את אושרת קוטלר, את מיכה פרידמן. היום מסוכן להיות עיתונאי נגד נתניהו ובטוח להיות עיתונאי ימני או ביביסט. אבל אתם ממשיכים עם הקוזאק הנגזל שלכם ועם השמאל. ינון, יש לשמאל שניים ורבע חברי כנסת. תבין את זה, אתם האליטה".

שלב השאלה הזהה: מה הדבר שהכי מחרפן אותך אצל השני?

כספית: "הזחיחות ושביעות הרצון העצמית האינסופית. ואני גם מקנא בזה. ינון הוא באופן כללי אדם מרוצה ואני באופן כללי נרגן. ינון מגיע בבוקר ושר. אמנון דנקנר, מורי ורבי המנוח, קרא לי שחקן נשמה. אני באמת לוקח את הכול פנימה. אני מתעצבן בקלות, אני מתקרר מהר יותר משאני מתעצבן ואני סולח לכל אחד על כל דבר".

אז אתה פחות ציני מינון. לינון יש קטע של "בוא נטריף את השמאלנים".

מגל: "זה נכון, הוא פחות ציני".

כספית: "כשהבנתי את זה, זה עזר לי מאד. הבנתי שהוא באמת קצת הילד הרע. ואני אומר לו: 'ינון, אם אני לא אתעצבן, אין תוכנית'".

מגל: "אני מתחרפן מהעצבים שלו. מבאס אותי שהוא מתעצבן מהר. לא רק עליי, גם על מרואיינים". 

*** גילוי מלא: עורך מדור נתח שוק, דוד ורטהיים, מגיש תוכנית ברדיו 103 והוא חבר אישי של מגל

עוד כתבות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?