גילוי מלא: נפרדים מהמגזין "ליידי גלובס"

בהתאם לקוד האתי של "גלובס", אנחנו מעדכנים כי הוצאתו לאור של המגזין החודשי "ליידי גלובס" תופסק • יו"ר "גלובס" אלונה בר און: "המשימה של ליידי גלובס הצליחה: נשים מהוות כיום חלק בלתי נפרד מהתוכן של גלובס במגוון פרמטרים" • מכתבה של בר און לעובדים מובא כאן כלשונו

ליידי גלובס / צילום: גלובס
ליידי גלובס / צילום: גלובס

בהתאם לקוד האתי של "גלובס" ולהתחייבות שניתנה על ידינו לסקר גם עניינים הקשורים לעיתון עצמו ולבעליו, אנחנו מבקשים לעדכן כי הוצאתו לאור של המגזין "ליידי גלובס" תופסק. יו"ר גלובס אלונה בר און הודיעה על כך במכתב לעובדים, שמובא כאן כלשונו.

שלום לכולן ולכולם,

בימים אלה אנחנו מסכמים תקופה מאתגרת של ניהול עיתון כלכלי בזמן משבר עולמי - תוך הוצאה לפועל של צעדים מורכבים וחיוניים בהם נקטנו, כמו העלאת חומת התשלום, איחוד הפצת הערב עם הבוקר, הוצאת הדפוס למיקור חוץ וצמצום בעלויות נוספות.

גם עתידו של מגזין "ליידי גלובס" היה בסימן שאלה בתקופה הזו, כיוון שהמשבר הגדיל משמעותית את ההפסדיות שלו. היום, לאחר הקפאה של חודשיים בהוצאתו, החלטנו להיפרד מהמגזין, שהיה חלק מ"גלובס" במשך למעלה מ-20 שנה.

מגזין "ליידי גלובס" חתום על מהפכה היסטורית, כשהיה הראשון להביא נשות עסקים לקידמת במה שהייתה גברית מובהקת, ועיצב מציאות שבה נוכחות נשים בשיח העסקי-כלכלי-תקשורתי הפכה (כמעט) לנורמה.

אנחנו מלאי כבוד והערכה לצוות המסור שעומד מאחורי המגזין שנים רבות ובראשו לעורכת ואשת החזון, ורד רמון ריבלין ולעיתונאי והסופר אדם ברוך ז"ל , שהגה את הרעיון של מגזין נשים כלכלי. גם במהלך הזה פעלנו לצמצם ככל יכולתנו את הפגיעה באנשים, הגם שככל הנראה ניאלץ להיפרד בצער ממספר עובדות, שהן חלק מאתנו.

המשימה של "ליידי גלובס" הצליחה: נשים מהוות כיום חלק בלתי נפרד מהתוכן של "גלובס" במגוון פרמטרים של הכללת נשים בעולם העסקים - בבעלות, בשדרת הניהול, ברמות השכר, בטורי הדעה, בהופעות בכנסים ובוועידות, בפרויקטים מיוחדים, כמושאות סיקור, כמרואיינות - וכן כנושא סיקור בפני עצמו. בכל אלה, הכפלנו את שיעורי הייצוג של נשים מכ-20% לכ-40%, ואף למעלה מכך.

כעת, כשהחזון של "ליידי" כבר מוטמע עמוק בתוך "גלובס" על כל חלקיו, אנחנו נפרדים גם מהשם "מיסטר G" של מדור הלייף סטייל של "מגזין G", כיוון שאנו סבורים שחלוקת תוכן על פי פילוח מגדרי אינה בהלימה עם ערכי הגיוון וההכללה שמנחים אותנו.

במקביל, אתם יודעים טוב מכולם, שאנחנו עובדים כל הזמן על הכללת קהלים ומגזרים נוספים שהיו מודרים עד היום מהזירה העיתונאית-כלכלית-עסקית. המלאכה הזו אינה פשוטה ואינה קצרה, אבל אנחנו בדרך הנכונה.

נמשיך להפנות משאבים לחיזוק תחומי הליבה שלנו - ובראשם שוק ההון, פיננסים והשקעות, נדל"ן, משפט, הייטק ושיווק. במקביל, נמשיך בהרחבת התחומים והמגזרים החדשים שלנו - שוק התעסוקה החדש, ניהול, תעשייה ישראלית, עצמאים ועסקים קטנים, המשבר האקולוגי, כלכלת אימפקט ועוד. נמשיך לעבוד גם על הנגשת תוכן מורכב והעמקת האוריינות הפיננסית לטובת כל מי שמהווה חלק מהכלכלה בישראל.

לסיכום, חשוב לזכור שעיתונות היא מוצר דינמי, ובעולם של היום, כשהכל מסביב משתנה, השינויים חשובים מאי פעם והם אינם בגדר מותרות, אלא הכרח המציאות.

תודה,
אלונה