גילוי מלא: "גלובס" משנה את מדיניות התגובות לכתבות

במטרה ליצור מרחב לשיח בטוח ולא רעיל, האפשרות להגיב תינתן מעכשיו לנרשמים בלבד (ללא תשלום), אשר יזדהו בשם או בכינוי קבוע

"גלובס" / צילום: גלובס
"גלובס" / צילום: גלובס

בהתאם לקוד האתי של "גלובס", אנו מבקשים להודיע על שינוי במדיניות התגובות לכתבות (טוקבקים) שמיושמת באתר שלנו ונועדה לשפר את האיזון שבין חופש הביטוי ללקיחת אחריות על איכות השיח החוסה במרחב שלנו: מגוון, ענייני ומכבד.

כבר למעלה משני עשורים שהתגובות האנונימיות לכתבות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח ברשת, אבל לצד יתרונות השיח החופשי, צמח לו גם שיח רעיל, החוסה תחת האנונימיות.

מדיניות האתרים בארץ ובעולם מגוונת. חלקם מאפשרים שיח בוטה ואלים כמעט ללא גבולות. חלקם מאפשרים תגובות רק בחלק מהכתבות, ויש גם מי שהלכו לקצה וביטלו לחלוטין את האפשרות להגיב.

ומה אצלנו?

קהילת קוראי "גלובס" היא קהילה מיודעת, שלוקחת חלק בשיח בנושאים שנוגעים לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו מאמינים לפיכך שמטרתנו לעודד אותה להגיב ולקיים אינטראקציה בין חבריה וחברותיה. חשוב לנו לאפשר לקהילה שלנו ליהנות מחופש הביטוי וזכות התגובה, ובמקביל חשוב לנו לשמור על שיח מכובד וענייני.

במהלך השנים ניסינו לעשות זאת על-ידי ניטור התגובות בשלל אמצעים, טכנולוגיים ואנושיים, אך לאחר בחינת התוצאה, הגענו למסקנה כי צעדים אלה לא מספקים. לכן, אחרי השקעה בלמידת מקרים בעולם, בחשיבה ובפיתוח טכנולוגי, יצרנו מנגנון מחודש סביב שני כללים מרכזיים:

1. האפשרות להגיב תינתן מעכשיו לנרשמים בלבד (ללא תשלום), אשר יזדהו בשם או בכינוי קבוע
2. על המגיבים לשמור על מרחב ציבורי מכבד ומי שלא יעשה זאת - ייחסם

ההסתפקות בכינוי קבוע (ולא בשם האמיתי) נועדה להבטיח שלא יהיו אנשים שיחששו להגיב, מפחד לחשיפת דעותיהם. זאת, במקביל לדרישה לרישום ולכינוי קבוע, אשר מגבירים את האחריות האישית על איכות התגובה.

מהלכים אלה, כך אנחנו מקווים ולכך מכוונים, יתרמו לדעתנו לא רק ליצירת אותו מרחב בטוח יותר, אלא אף ליצירת אפשרות טובה ויעילה של קשר בקרב הקוראים/ות וגם לקשר בין הקוראים/ות לבין מערכת "גלובס".

בהצלחה לכולנו.