גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נמחקו העליות בנעילה בוול סטריט: הנאסד"ק נסוג בכ-2% מהשיא

דבריו של נשיא הפד של דאלאס קפלן העבירו את המדדים לירידות ● עונת הדוחות לרבעון השני של השנה בוול סטריט נפתחה: פפסיקו עקפה את התחזיות; הבנקים יפרסמו מחר ובחמישי ● אפל זוכה להעלאת מחיר יעד ממורגן סטנלי ● טסלה מחקה עליות של 15%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בירידות חדות בסיכומו של יום תנודתי בצל דבריו של נציג הפד קפלן, ובצל העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, שגררה הלילה הגבלות בקליפורניה. מושל קליפורניה, גווין ניוסם, הורה לסגור את כל העסקים שפועלים בתוך חללים סגרים בשל הזינוק בנדבקים בקורונה במדינה. האיסור כולל, בין השאר, מסעדות, בארים, בתי קולנוע ומוזיאונים. עסקים שיוכלו להעביר את הפעילות שלהם לאוויר הפתוח יוכלו להמשיך לפעול. הצו של המושל נכנס לתוקף באופן מיידי. ניוסם ציין כי אתמול מספר הנדבקים החדשים עלה ב-8,358. בנוסף, שיעור הבדיקות החיוביות מסך כל הבדיקות במדינה זינק ל-7.4%.

לאחר שהמדדים עלו בעד 2% במהלך המסחר, מדד הנאסד"ק נסוג ביותר מ-2% משיא כל הזמנים, מדד S&P 500 איבד 0.9%. 

המניות פייסבוק , אמזון.קום , נטפליקס  אלפאבית  ומיקרוסופט  כולן ירדו בסופו של יום לאחר שמוקדם יותר הובילו את העליות.

טסלה איבדה 3% מערכה לאחר זינוק של 15% מוקדם יותר. כעת החברה נסחרת לפי שווי שוק של 277 מיליארד דולר.

22:15

הנפט איבד 1.5% לרמה של 40 דולר לחבית כאשר הברית של מפיקות הנפט, בראשות סעודיה, דוחפת את אופ"ק ובעלות בריתו להגדיל את תפוקת הנפט מאוגוסט, לפי מקורות בקרטל, וזאת על רקע הסימנים שהביקוש חוזר לרמות רגילות אחרי הסרת הסגרים של הקורונה. מדינות מפתח באופ"ק ובעלת הברית רוסיה אמורות להיוועד בחודש הבא כדי לדון בקצב התפוקה הנוכחי. באפריל הסכימו יצואניות הנפט על קיצוץ התפוקה הכוללת של 23 מדינות ברית המפיקות ב־9.7 מיליון חביות ביום, לאחר קריסת הביקוש העולמי לנפט בשל השקורונה.

21:30

התמתנו העליות בוול סטריט על רקע דבריו של נשיא הפד של דאלאס, רוברט קפלן, כי התמיכה בשווקים תרד ככל שהכלכלה תציג שיפור. "מכשירי המימון שהפד השיק במהלך החודשים האחרונים היו חשובים ונחוצים לשמירה על תפקוד השוק. עם זאת, הם לא ישארו עד אינסוף", אמר קפלן. לדבריו, חלק מהפעולות הללו היו נחוצות והוא מאמין שהשוק צריך לחזור למצב שלא כולל כל התערבות מצד הפד. 

העליות החדות שנרשמו במניית טסלה מוקדם יותר, בגובה של 15%, התמתנו והמניה עולה כעת כ-2% בלבד. אמזון  ואפל  עברו לטריטוריה האדומה לאחר שזינקו מוקדם יותר בעד 4%.

19:45

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות כאשר המשקיעים שואבים אופטימיות לגבי מציאת חיסון לנגיף הקורונה, ועל רקע פתיחה חיובית של עונת הדו"חות. נטפליקס, אפל ואמזון עולות ביותר מ-3.5% ודוחפות את מדד הנאסד"ק ב-1.7% - לראשונה מעל רמת ה-11,000 נקודות. 

טסלה  מזנקת לשיא מעל לשווי חברה של 320 מיליארד דולר. (טסלה התנתקה מהמציאות ושווה פי 6 ממרצדס, מה זה אומר על השוק החשמלי? - לכתבה)

ענקית הטכנולוגיה אפל מזנקת ב-4% על רקע העלאת מחיר יעד למניה מצד שני גופי השקעות, בהם מורגן סטנלי שצופה כי מחיר המניה יגיע ל-419 דולר ב-12 החודשים הקרובים, וזאת לעומת מחיר יעד קודם של 340 דולרים.

פפסיקו  סיכמה את הרבעון השני של 2020 עם רווח של 1.32 דולרים למניה על הכנסות של 15.95 מיליארד דולר - מעל לתחזיות שצפו רווח של 1.25 דולרים למניה על הכנסות של 15.37 מיליארד דולר.

מנייתה של מפתחת התרופה לקורונה מודרנה מזנקת ב-10% לאחר שבית ההשקעות ג'פריס החל לסקר את המניה בהמלצת 'קנייה'.

19:00

מניות הטכנולוגיה הגדולות מובילות את העליות בוול סטריט, שפוסחות על דיווחים מדאיגים לגבי התפשטות הקורונה בארה"ב, לאחר שיא יומי במספר הנדבקים.

עונת הדוחות לרבעון השני נפתחה כאשר במוקד יעמדו הבנקים שידווחו מחר וביום חמישי, ונטפליקס  שצפויה לדווח על תוצאותיה בליל חמישי לאחר המסחר כאשר הצפי הוא כי הסגר שנכפה כתוצאה מהקורונה יטיב עם החברה שהוסיפה לערכה כ-70% בשנה החולפת. ברבעון הראשון של השנה נרשמה תוספת של 15.7 מיליון מנויים ברחבי העולם יותר - הרבה מעבר לתחזיות. נטפליקס צופה תוספת של 7.5 מיליון מנויים במהלך רבעון שני.

בורסות אירופה ננעלו בעליות נאות בדומה לסנטימנט החיובי בניו יורק. הדאקס הגרמני זינק ב-1.3%, הקאק הצרפתי עלה ב-1.7% ומדד הפוטסי הבריטי הוסיף 1.3% לערכו.

18:00

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה  מזנקת בכ-15% במסחר כעת בוול סטריט, מה שמקנה לחברה של אילון מאסק שווי שוק של 326 מיליארד דולר, ובכך החברה הופכת לעשירית בגודלה בארה"ב מבחינת שווי שוק. מה שמתדלק את העליות מיוחס לדיווחים הערב כי החברה בדרך למדד S&P 500. לאחרונה עדכנה טסלה, שצפויה לפרסם דוחות ב-22 ליולי, כי היא תמסור 90 אלף רכבים ברבעון השני, מעל לתחזיות של השוק ל-70 אלף רכבים. סך מכירות הרכב של טסלה בארה"ב עמד ב-2019 על 195 אלף רכבים. לשם השוואה, פורד מכרה 2.28 מיליון רכבים, טויוטה 2.1 מיליון רכבים ושברולט מכרה 1.9 מיליון רכבים.

אמזון  נסחרת גם היא בשיא כל הזמנים ומוסיפה עוד 3.5% לערכה הערב. 

פייזר  קופצת ב-4.7% בהמשך לדיווח על תוצאת טובות בניסוי ראשוני בתרופה לטיפול בקורונה.

16:30

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים על אף העלייה במספר הנדבקים בקורונה בארה"ב. רק אתמול נרשם שיא יומי במספר הנדבקים בארה"ב כאשר בפלורידה לבדה נדבקו 15,299 בני אדם - העלייה היומית החדה ביותר מבין כל המדינות בארה"ב, שרושמת 60,000 הידבקויות בכל אחד משלושת הימים החולפים.

מדד הנאסד"ק מזנק ב-1.2%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.9% מדד S&P 500 מוסיף 0.7% לערכו.

מניית טסלה מזנקת בעוד 11% ונסחרת במחיר של 1,726 דולר.

מניות הטכנולוגיה ממשיכות לבלוט בעליות. אפל ואמזון קופצות בכ-3% כ"א, מיקרוסופט מטפסת ב-1%, מנייתה של פייסבוק עולה ב-1.4%.

מניית למונייד הישראלית מזנקת בכ-10% נוספים.

14:05

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית, לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני בהמשך השבוע.

הנפט נחלש וחוזה מסוג ברנט רושם ירידה של 1.7% לרמה של 42.5 דולר לחבית. ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי , מעריך בסקירת הנפט השבועית כי "הביקוש לנפט צפוי להישאר נמוך יחסית בעת הקרובה, זאת למרות שהביקוש למוצרי נפט החל לעלות מרמת השפל. להערכת סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA ) הביקוש העולמי לנפט, גם לאחר שיתאושש, צפוי להישאר נמוך במהלך השנה לעומת הרמה שהייתה לפני התפרצות וירוס הקורונה. כמו כן, ב- IEA מעריכים כי הביקוש לדלק בארה"ב צפוי להיות נמוך בקיץ הנוכחי בכ-5%-10% מהרמה שהייתה ב-2019 והביקוש לדלק מטוסים צפוי להמשיך להיות נמוך במחצית השנייה של 2020 בעשרות אחוזים מהרגיל. בנוסף, ב- EIA צופים שמלאי הנפט הגלובלי יתכווץ במחצית השנייה של 2020 וההתכווצות במלאי צפויה להימשך גם ב-2021, מה שצפוי להמשיך להפחית את הלחץ על מקומות אחסון הנפט".

12:35

נמשכת המגמה החיובית באירופה ומדדי המניות המובילים מתקדמים ב-0.4%-0.9%. בניו יורק צפוי שבוע המסחר להיפתח בעליות של 0.5%-0.6% במדדי המניות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות של 1%-3% במניות נטפליקס , אפל , אמזון וטסלה . כולן עלו לשיאים חדשים במהלך הימים האחרונים. 

נטפליקס צפויה לפרסם דוחות רבעוניים בהמשך השבוע. 

11:00

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, כשהמשקיעים מעדיפים להתמקד בהמשך חזרת הכלכלה לפעילות ולא בעלייה במספר חולי הקורונה בעולם. 

מניית NELES מזנקת ב-35% לאחר שהחברה השבדית אלפא לאוול פרסמה הצעת רכש במזומן לחברה. 

07:15

שבוע המסחר העולמי נפתח עם עליות שערים בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה.  מדדי המניות באסיה רושמים היום עליות של 0.8%-1.8%, ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

הזהב ממשיך לטפס ומחיר האונקיה עולה ב-0.3% ל-1,807 דולר. הנפט נחלש בכ-0.7% וחוזה ברנט עומד על כ-43 דולר לחבית. 

עונת הדוחות לרבעון השני של השנה בוול סטריט צפויה להיפתח השבוע עם פרסום תוצאת הבנקים. סיטיגרופ, וולס פארגו וג'י.פי מורגן צפויים לפרסם דוחות ביום שלישי, כאשר מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה, ידווחו ביום חמישי הקרוב. עיני המשקיעים נשואות לתוצאות באם יהיו מעל או מתחת לתחזיות, כאשר השפעת הקורונה אמורה להיות מורגשת היטב, אם כי המשקיעים ייתנו את תשומת הלב בעיקר לתחזיות שהחברות יפרסמו להמשך בצל חוסר הוודאות כתוצאה מהשלכות הקורונה.

ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, מציין בסקירה שפרסם כי מהלך העליות בשוק המניות ממשיך להתאפיין בהשתתפות נמוכה של מניות רבות, במיוחד בקרב מניות חברות קטנות, מניות "ערך" ומניות באירופה. המצב אופייני בדרך כלל בשלב הראשון של התאוששות השווקים לאחר השפל, ואינו פוסל, להערכת ואלד, את המגמה החיובית הכללית. יחד עם זאת, הוא מציין את החשיבות הגבוהה לסלקטיביות בתהליך ההשקעה בשוק המניות, תוך דגש ל אפיקי המומנטום .

מבחינת האלוקציה בארה"ב, ממשיך ארי ואלד להמליץ על סקטור הטכנולוגיה על כל גווניו ועל סקטור הבריאות, כנגד זהירות מסקטורי האנרגיה, הסחורות, התשתיות והנדל"ן.

עוד כתבות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; אסתי לאודר מזנקת בטרום המסחר

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי, לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

ירידות קלות בבורסה המקומית; מדד ת"א ביטוח יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם