גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלפי קורסים מקוונים ושיתופי פעולה עם צה"ל: כך נכנסות ענקיות הטק לחלל שמשאירה המדינה בהכשרה תעסוקתית

מאז תחילת משבר הקורונה הוציאו זו אחר זו חברות הטכנולוגיה הגדולות הודעות על תוכניות לאלפי קורסים מקוונים, שיתופי פעולה עם צה"ל ושירות התעסוקה ופנייה לבתי ספר ● כך הן הולכות ותופסות נתח הולך וגדל בהכשרות המקצועיות לשוק העבודה כולו

מימין למעלה: השר יזהר שי, הילה היבש, מתי צויג, עודד כהן, רונית אטד, בלה אברהמס / צילום:  מיכה לובטון, מירי דוידוביץ', דוברות משרד המדע, שש
מימין למעלה: השר יזהר שי, הילה היבש, מתי צויג, עודד כהן, רונית אטד, בלה אברהמס / צילום: מיכה לובטון, מירי דוידוביץ', דוברות משרד המדע, שש

רבות נכתב על התחזקותן של ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט, פייסבוק, אמזון, גוגל, ואחרות ועל ההשפעות שיש להן על החברה, על הכלכלה ועל הפוליטיקה - השפעות שחורגות הרבה מעבר לתפקידן המקורי כחברות של מוצרים ושירותים. נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', אמר זאת במפורש, כאשר דיבר על שוק העבודה העתידי בראיון וידיאו ל-BBC: "באופן בסיסי, האחריות של חברות ומדינות היא לוודא שלאנשים יהיו הכישורים שיבטיחו שהם מנצלים את היתרונות שלהם. כולנו מוכרחים להכיר בכך שהטכנולוגיה לא יכולה לפתור הכול, אבל כמעט שום דבר לא יכול להיפתר בלעדינו. אנחנו צריכים לשבת ליד השולחן".

באותו ראיון טען סמית' כי "בכל העולם טבע העבודה משתנה, ולא את כל העבודות ניתן להעביר תהליך דיגיטציה, בעיקר במדינות מתפתחות".

מיקרוסופט הפכה בשנים האחרונות לחברה המתמחה באופן מובהק בפיתוח כלי עבודה ופלטפורמות לייעול ולניהול סביבת העבודה. במקביל היא פועלת גם לחולל שינויים בשוק העבודה עצמו ובאופן שבו אנחנו תופסים את עולם העבודה. בסוף 2017, כאשר מלינדה גייטס, אשתו של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס (המנהלת עמו קרן פילנתרופית רבת השפעה), הצטרפה ללינקדאין, היא פרסמה פוסט המשרטט את חזון סוף השבוע הארוך שלה, שמשמעותו חתירה לקיצור שבוע העבודה לארבעה ימים.

כעת, מגפת הקורונה היא הזדמנות עבור מיקרוסופט, לא רק לדבר על השינויים הצפויים אלא לקפוץ עמוק יותר למים ול התחיל להניע את השינויים הללו, עם תוכנית שאפתנית לסייע ל-25 מיליון איש ברחבי העולם לרכוש מיומנויות דיגיטליות, ובמיוחד לאוכלוסיות שנפגעו באופן משמעותי מאובדן עבודה. להערכת החברה, קרוב ל-74 מיליון בני אדם יצאו אל מחוץ לשוק העבודה בעקבות הנגיף.

במסגרת התוכנית, תציע 500 קורסי מבואות מקוונים בחינם על גבי הפלטפורמה של לינקדאין, רשת חברתית עסקית שרכשה ב-2016. הקורסים הם לתפקידים ולמקצועות כמו ניהול מוצר, עיצוב גרפי, דאטה אנליסט, שירות לקוחות ועוד. הקורסים חולקו לאשכולות על פי נושא ומטרתם לתת למשתתפים בהם לקבל מושגים ראשוניים על מהות ההכשרה או התפקיד.

אלא שמיקרוסופט היא בהחלט לא היחידה. בחודשים האחרונים נדמה שענקיות הטכנולוגיה נכנסות לחלל שהותירו ממשלות בעולם ומציעות למאות אלפי מובטלים הכשרה מקצועית פורמלית ולא פורמלית שתאפשר להם לשדרג את האוריינות הדיגיטלית שלהם, לרכוש מיומנויות ומקצועות טכנולוגיים, עסקיים ואישיים, שמתאימים לעידן הדיגיטל - גם באומת ההייטק.

"המשקל עבר לחברות הטכנולוגיה"

בישראל, פרסמו בשבועות האחרונים בזו אחר זו כמה מענקיות הטכנולוגיה בישראל תוכניות שחורגות הרבה מעבר למה שלעתים נראה כמו יחסי ציבור, או "מעורבות בקהילה" - הודעות על שיתופי פעולה עם עמותות, עם האקדמיה ואפילו עם צה"ל כדי להציע אלפי קורסים, בעולם הפיזי או המקוון, חלקם חינמיים או בתשלום מופחת, וליווי של מדריכים מנטורים.

"אנו חיים בתקופה מורכבת בעולם. אם בעבר מי שקבע את הערכים ואת הכללים להתנהגות היו ממשלות, היום, בעיניי, המשקל עבר לחברות כמו מיקרוסופט", אומרת הילה היבש, היועצת המשפטית של מיקרוסופט, הממונה גם על קשרי ממשל מטעם החברה. "נפנה לכל משרד רלוונטי, אפילו בייעוץ, כדי לשבת ליד השולחן בישיבות, ולהביא את הידע והניסיון שלנו כדי לעזור. בהמשך הדרך יש למיקרוסופט תוכנית להכניס לתוך פלטפורמת ניהול העבודה Teams הכשרות לעובדים - לאו דווקא של מיקרוסופט".

עודד כהן, דירקטור של מעבדת המחקר של IBM בישראל, סגן נשיא ב-IBM ואחראי גלובלית על פיתוח הכישורים והמיומנויות, מוסיף: "בעולם אנחנו עושים הרבה יותר מאשר לשבת ליד שולחן. יש מודל שבנינו וטרם הבאנו לארץ, בשם 'נתיבים לטכנולוגיה' שבה פועלים ב-200 בתי ספר, עם אלפי סטודנטים ומול 500 גופים אחרים כדי שהתלמידים ייקלטו בשוק העבודה, מתוכם התחייבנו לקלוט 1,000. אלה נערים או נערות משכבות שבדרך כלל יותר קשה להן להגיע לחינוך טכנולוגי, ומלווים אותם במשך שנים עד שהם נקלטים בשוק העבודה או מתקבלים לתואר מתקדם".

שולחנות עגולים עם צה"ל

לאחרונה הודיעה IBM על שיתוף פעולה עם הטכניון, שהפך למוסד האקדמי הראשון בישראל שמאמץ את פלטפורמת הלימוד הדיגיטלית של החברה - SkillsBuild - וכוללת יותר מ-6,000 קורסים ומסלולים ללמידה עצמאית בתחומים כמו תכנות, סייבר, בינה מלאכותית וניתוח נתונים, ומשלבת ליווי של מתנדבים מקרב עובדי חברות היי-טק המסייעים ללומדים לאורך תהליך ההכשרה וחיפוש העבודה בסיומו. הפלטפורמה כוללת גם הכשרות במה שמכונה "מיומנויות רכות" - Soft Skills - כמו תקשורת בינאישית ומיומנויות רגשיות וחברתיות, כישורי שפה ופרזנטציה, ניהול זמן, ניהול פרויקטים, עבודת צוות, מנהיגות ועוד.

הקורסים פותחו על ידי IBM יחד עם שותפי תוכן כמו קורסרה, Code Door, ו-Skillsoft. על פי החברה, מטרת התוכנית "להנגיש כלים להכשרה מקצועית ושיפור מיומנויות לאוכלוסיות מגוונות ככל הניתן, כדי לפתוח עבורן דלת לתעשיית ההייטק". בארה"ב, לדוגמה, המטרה הייתה לאפשר גם לבוגרי בתי ספר תיכון או קולג' מקומי לקבל כרטיס כניסה לתעשיית ההייטק - ולא רק לבוגרי האוניברסיטאות הטכנולוגיות המובילות, משום שהתעשייה כיום צריכה עובדים רבים יותר.

IBM חברה לשני גורמים נוספים: ארגון Scale-Up Velocity - חברה לתועלת הציבור העוסקת בקידום תעשיית ההייטק, וצה"ל. אחד מתחומי הפעילות המרכזיים של Scale-Up Velocity הוא פיתוח תוכניות סקלביליות ובנות קיימא הנותנות מענה למחסור בכוח אדם איכותי בהייטק. ארגון זה קשור לאחד הארגונים המרכזיים בסצנת הסטארט-אפים בישראל - סטארטאפ ניישן סנטרל (SNC) - ארגון ללא מטרות רווח בראשותו של יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, פרופ' יוג'ין קנדל.

על שיתוף הפעולה והאופן שבו חוברים גופים שונים מהאקוסיסטם של ההייטק בישראל - צה"ל, המדינה, התעשייה, החברה האזרחית וענקיות האינטרנט - אומרת מנכ"לית Scale-Up Velocity מתי צווייג: "בצה"ל פועלת ‘מנהלת מקצוע לחיים' שמציעה הזדמנויות והכשרות לחיילים משוחררים, עד חמש שנים לאחר השחרור, עד עכשיו ההיצע היה בתחום התעשיות המסורתיות, אבל בצה"ל רצו ורצו לקחת את זה יותר להייטק. שיתוף הפעולה איתם החל באירוע של שולחנות עגולים שבו השתתפו גם חברות סייבר, וגם מערך הסייבר הלאומי, כדי להגדיר את המחסור".

לדברי צווייג, המטרה היא שבעוד חצי שנה, כאשר הקורס ייגמר, כל גוף יידע לקחת את התוכנית, ועל בסיסה להוציא מכרז וקול קורא לחברות נוספות, כדי ליישם את התוכנית בהיקפים משמעותיים לא רק לחיילים, אלא גם לכלל אוכלוסייה אזרחית".

ל-Scale-Up Velocity יש תוכניות הכשרה גם עם מובילאיי, גוגל וג'יי פי מורגן, שבסופה הבוגרים יגיעו לתפקידים באותן חברות והיא מיועדת לערבים, לחרדים ולחיילים משוחררים.

לפי IBM, בימים אלה נבחנת הפלטפורמה של החברה על ידי שירות התעסוקה במטרה להפוך אותה לאפיק הכשרה טכנולוגית של עובדים המעוניינים לחפש את עתידם המקצועי בתעשיית ההייטק, גם אם אינם בוגרי לימודים אקדמיים טכנולוגיים.

להתחיל כבר בבית הספר

אם IBM ומיקרוסופט פונות לאוכלוסייה הבוגרת, ההכשרות של ענקית השבבים אינטל, המעסיק הגדול במשק הישראלי והאחראית על נתח משמעותי מהייצוא שלה, מתחילות כבר בבית הספר. תוכנית הדגל של החברה היא AI for Youth, שכבר הכשירה, לדבריה, כ-100 אלף תלמידי תיכון ותלמידי הכשרה מקצועית בעשר מדינות ועומדת לצאת בפיילוט בישראל בכמה חטיבות ביניים. על פי התוכנית של אינטל, עד 2030 היא "תשתף פעולה עם 30 ממשלות, 30 אלף מוסדות ברחבי העולם ומחויבת להכשיר כ-30 מיליון בני אדם עם הקניית כישורי בינה מלאכותית (AI). על פי החברה, התוכנית כבר פועלת באלפי בתי ספר במדינות כמו הודו, פולין, קוריאה, גרמניה וסינגפור, בשיתוף גורמים ממשלתיים.

זו לא התוכנית היחידה של אינטל. החברה משתפת פעולה עם סטארט-אפ ניישן סנטרל ובאופן ספציפי עם חטיבת ה-Scale Up של הארגון. תוכנית הכשרה שנערכה לאחרונה במתחם של SNC בתל אביב כללה שבעה מפגשים שעסקו בנושאים כמו חשיבה יצירתית, מנהיגות אמפתית, התמודדות עם לחצים באמצעות אימון מודעות ובניית מותג אישי ברשתות החברתיות.

"בשלוש השנים האחרונות נפגשנו עם המון גופים וגורמים. למדנו את הנושא. הבנו אותו. ויש לנו את הידע והיכולת בתוך גוף גדול להשפיע על האקוסיסטם", אומרת בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל. "אנחנו עובדים גם עם האקדמיה הישראלית כדי שתבין שהיא צריכה להכניס יותר קורסים שמלמדים את הסטודנטים שלהם לפתח את ה-skills האלה".

בענקיות הטכנולוגיה לא מוטרדים מהנסיקה באבטלה ובחששות ממיתון. הן רואות הרבה שנים קדימה, והמשבר, כמאמר הקלישאה, הוא הזדמנות מבחינתן.

"לא ניתקע בבירוקרטיה"

אחרי שמיקרוסופט הודיעה על המהלך שלה, אמר שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי שהוא ישמח לראות עוד חברות שמסייעות בדרכן היצירתית ליציאת המשק מהמשבר. בתשובה לשאלה לאן הולכת המגמה הזאת ומה תפקיד המדינה, הוא אומר: "התפקיד של המדינה הוא קודם כול להיות מודעת ולעודד אנשים להיכנס להכשרות האלה, ולהנגיש אותן. לוודא שהמעסיקים והמובטלים יידעו שהכלים הללו עומדים לרשותם. אנו שוקלים לעודד אנשים באופן אקטיבי, למרות שיש לנו בעיות, כי אלו חברות מסחריות וכמדינה אתה לא יכול להעדיף חברה כזו או חברה אחרת. אבל יכול להיות אפילו פה שמדינות יקבלו החלטות ספציפיות. אם רואים חברה גדולה מסחרית שמאפשרת לאלפי אנשים לקבל הזדמנויות עבודה, אני מניח שננסה למצוא את הדרכים החוקיות לאפשר לאנשים גישה לקורסים האלה וגישה לידע, כדי לא להיתקע בבירוקרטיה".

עוד כתבות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו ביקש הארכה מבג"ץ; היועמ"שית: להיערך לגיוס חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ אינטנסיבי על מנת לגבש את ההסדר הדרוש, ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות