טיולים | פיצ'ר

תמיד תישאר לנו נתניה: סיור סטייל ושופינג בעיר שרואה עצמה כ"פריז הקטנה" של השרון

נתניה מנסה למנף את העולים מצרפת, ולמתג את עצמה כ"פריז הקטנה" • אנג'לה וינר, סטייליסטית אישית ויועצת תדמית, מובילה סיורי אופנה וסטיילינג בעיר

נתניה. מפטיסרי ועד לנז'רי / צילום: Talma Gotteiner
נתניה. מפטיסרי ועד לנז'רי / צילום: Talma Gotteiner

"מאז שבאו אלינו לנתניה כל-כך הרבה עולים חדשים מצרפת, נהיה לנו רחוב שלם של בוטיקים ובתי קפה של צרפתים - פטיסרי, בולונז'רי, פרומז'רי - ממש פריז הקטנה", אומרת אנג'לה וינר, סטייליסטית אישית ויועצת תדמית, שמובילה סיורי אופנה וסטיילינג בעיר. היא עצמה עולה ותיקה מברית המועצות לשעבר דווקא.

הסיורים שהיא עורכת לקבוצות ("בעיקר קבוצות חברות, אימהות ובנות, כלה וחמות, אבל גם זוגות") מתחילים על כוס קפה ומאפה באחת הפטיסריות הצרפתיות, שם מפטפטים, משתפים ומתאמים ציפיות.

ממשיכים בחנות לנז'רי ("אני נותנת טיפים איזו הלבשה תחתונה תיתן אפקט מחמיא לכל גוף ובכל גודל"), ובכמה בוטיקים צרפתיים ("יש בוטיק לכל כיס. יש חולצה ב-50 שקל וגם ב-500 ויותר"), מבקרים אצל תכשיטנית ועוד. מסיימים על כוס יין וגבינה או קיש תוצרת המקום בפרומז'רי של עולה מצרפת שמסביר למעוניינים על הגבינות השונות ומקורן.

וינר, 53, שהיא גם מנחת סדנאות סטיילינג ועוסקת בייעוץ סטיילינג תדמיתי וארגוני, מדגישה שמדובר בטיול, לא בסיור שופינג. היא מדגישה שממש לא חייבים לקנות ואפילו לא למדוד ("גם בעלות החנויות יודעות את זה, ואין לי איתן שום הסכמים על אחוזים. והכי חשוב - בשום שלב לא מופעל לחץ").

"סטייליסטית זה יחסית מקצוע חדש", היא אומרת, "הרבה אנשים לא מכירים. אז רציתי שכל אחד יוכל להצטרף ולהתנסות בחוויה של שיטוט חנויות עם סטייליסטית, ואולי למדוד משהו שבחיים לא היה מנסה".

במקור, וינר היא כלכלנית ורואת חשבון, שניהלה במשך 25 שנה מפעל לזכוכית ומראות. כשבנה חלה בסרטן, התפטרה מעבודתה כדי לטפל ולתמוך בו. בהמשך למדה סטיילינג בקורס מסודר אצל בוגרת של בית ספר לאופנה בלונדון. סיורי הסטיילינג הם בשבילה דרך להתאוורר ולנקות את הראש עם הדבר שהיא הכי-הכי אוהבת, לדבריה.

הסיורים מותאמים לימי קורונה - עם מסכות ובקבוצות קטנות ("נכנסות עד ארבע נשים לבוטיק, והמוכרות סוגרות את החנות רק בשבילנו, כדי שלא יהיה צפוף ונוכל למדוד ברוגע").

הסיור "טיול בסטייל - פריז הקטנה" עולה 150 שקל למשתתף.ת, ובמסגרת אירועי הקיץ של עיריית נתניה הוא ניתן חינם למי שמזמין חופשת סופ"ש בעיר.
לפרטים: 050-7739688.