גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת Yotpo הישראלית גייסה 75 מיליון דולר

את סבב הגיוס של החברה, שמפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים, הוביל אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס ● לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באזורים של יוניקורן. קרוב לשם"

מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני
מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני

חברת Yotpo (יוטפו), המפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים באתרי סחר מקוון, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון חמישי בהיקף של 75 מיליון דולר. לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באיזורים של יוניקורן. קרוב לשם". המונח "יוניקורן" משמש לתיאור חברת סטארט-אפ ששוויה מעל מיליארד דולר.

מטרת הגיוס, אותו הוביל המשקיע אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס, היא להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה, הן באמצעות רכישות של חברות נוספות והן באמצעות פיתוח פנימי בארבעת אתרי הפיתוח של החברה בישראל ובבולגריה.

נוסף על קרן בסמר, שהשתתפה גם בסבב הגיוס הקודם, השתתפו בסבב הנוכחי גם קרן Access Industries וקרן וורטקס ונצ'רס. בגיוס השתתפה לראשונה קרן הנקו ונצ'רס של המשקיע אלון ליפשיץ, שהשקיע ביוטפו גם בסבב הקודם, במסגרת קרן בלאמברג. סך הגיוס של החברה עומד על 176 מיליון דולר. בחברה מועסקים מעל 500 עובדים בתל אביב, יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

המערכות שמפתחת יוטפו מיועדות למנהלי שיווק באתרי סחר מקוון קטנים עד גדולים ובין לקוחותיה נמנים Steve Madden ,Leatherman ,Ministry of Supply ,Patagonia, ו-MVMT.

המערכת הראשונה איתה החלה יוטפו את דרכה, הציעה למשווקים דיגיטליים כלי לאוטומציה וייעול מערכת היחסים שמנהל האתר עם לקוחותיו לאחר שאלה ביצעו רכישות באתר. המערכת של יוטפו מספקת לאותם מנהלי שיווק כלים שמאפשרים להם לשלוח לרוכשים שביצעו קניות באתרם בקשות לכתיבת ביקורות על הפריטים שרכשו. המערכת מאפשרת לאותם רוכשים לכתוב את הביקורת באופן מהיר ויעיל, מבלי להזדקק למספר רב של פעולות, כמו כניסה נפרדת לאתר הסחר. בנוסף, את הביקורות האפקטיביות ביותר, המערכת של יוטפו מאפשרת להפוך באופן אוטומטי למודעות בגוגל ובפייסבוק שמקדמות הן את המוצרים והן את אתרי המכירה עצמם.

"בחרנו להתרחב ולרכוש חברות נוספות. לא להירכש על ידי הענקיות"

בשיחה עם "גלובס" סיפר סמנכ"ל התפעול עומרי כהן על הדרך שעברה החברה מאז הגיוס הקודם בנובמבר 2017, אז גייסה 51 מיליון דולר, וסיפק פרטים לגבי האסטרטגיה של החברה בעקבות הגיוס. בהודעה על הגיוס דיווחה החברה כי מאז סבב הגיוס האחרון, היא נהנית מצמיחה של למעלה מפי שלושה במספר הלקוחות ועלייה של כ-250% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR- Annual Recurring Revenue).

שני אבני הדרך המשמעותיות של יוטפו מאז הגיוס הקודם היו במיזוגים ורכישות. יוטפו רכשה שני סטארט-אפים שנועדו להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה. באוגוסט 2018 רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי Swell Rewards (סוול ריוורדס) מבוסטון לאחר תקופה שבה שיתפו שתי החברות פעולה. המוצר שפיתחה החברה האמריקאית היא פלטפורמת מועדון לקוחות, המאפשרת לאתרי סחר מקוון לתגמל לקוחות באמצעות נקודות.

אפשר להסביר את הפונקציה שמוסיפה סוול ריוורדס על זו של יוטפו בכך שבעוד שהמערכת המקורית של יוטפו נועדה לשם עידוד ייצור חוות דעת על ידי גולשים, המערכת של סוול ריוורדס נועדה להוסיף עוד תמריצים עבורם לעשות כן. "לדוגמה, צרכן העלה תמונה, ומתברר לאורך זמן שהיא אחת התמונות בעלות הערך הגדול ביותר עבור החנות - כל מי שמסתכל עליה קונה. אז אני רוצה שהוא יקבל יותר נקודות כחבר מועדון, גם אם הוא לא קנה שום דבר נוסף", הסביר כהן. "תוכנית כזו, שבה הגולש יכול להרוויח נקודות, בהתבסס על כל מיני לוגיקות - פעם יומולדת, פעם על בסיסי מוצר אחר שהוא קנה, ולהשתמש איתם לעוד קניות בהמשך, זו מערכת מורכבת שלמותג שרק נפתח, וגם כך מתמודד עם אינספור אתגרים, יהיה בלתי אפשרי לפתח לעצמו".

"התחלנו כחברה עם מוצר יחד רזה ליצירת תוכן גולשים, ולאחר שהפכנו למובילים בקטגוריה, שאלנו מה עוד נכון לשוק", הסביר כהן. "החלטנו שננסה לבנות 'פלטפורמה לשיווק מקוון' עבור מותגים שבונים את עיקר העסק שלהם באונליין".

הכוונה של כהן היא לכך שהתחרותיות הגדולה בין החברות הרבות שמציעות מוצרים לפלח השוק הצר של מנהלי שיווק דיגיטלי, הביאה את החברה למסקנה שעליה לבנות פלטפורמה שכוללת עוד ועוד כלים שיווקיים. "המשותף לכל המוצרים הללו, שבעצם פותרים אתגרים שיווקיים עבור המותגים, הוא הניסיון להביא למצב שבו החוויה של הלקוח - מחלקות המרקטינג - תהיה אחידה", הסביר כהן. וזאת, לדבריו, "בניגוד למצב שבו יש פתרון אחד לחוות דעת גולשים, אחד לסמסים, ופיתרון אחר לתוכן גולשים בתמונות, ויד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. חברה אחת שבאה לבנות פלטפורמה שתציע את כל סל המוצרים - זה אין. כאן החדשנות. אנחנו מנסים לבנות פלטפורמה שמצד אחד תופרת את כל ההיצע הזה, ומצד שני, מאחורי הקלעים ב-Back-End, המוצרים מסונכרנים לבין עצמם. הסינרגיה הזו היא מכפיל כוח שלנו ויתרון ענק על המתחרות היום".

רכישה נוספת שתמכה באסטרטגיה זו של יוטפו הייתה של חברת SMSBump, אותה קנתה תמורת עשרות מיליוני דולרים בינואר השנה. באמצעות רכישה זו, הסביר כהן, "הגדלנו בן לילה את יריעת המוצרים שלנו עם מערכת שמבצעת אוטומציה של קמפיינים שיווקיים ב-SMS".

לדברי כהן, "מדיום הסמס עושה קמבק לחיים שלנו. הצרכנים הפכו כמעט עיוורים להודעות שיווק שנכנסות אל תיבת המייל הנכנס שלהם באופן שמקשה על המשווקים שמתקשרים עם לקוחותיהם באמצעות האימייל. זה טרנד ענק. כל התעשייה עוברת לאחרונה לסמס ומסיבה זו רכשנו חברה שיש לה כבר מוצר בשל מספיק ומוביל בתחומו".

אתם מגייסים כבר פעם חמישית. עם כל הגידול בתחום הסחר המקוון יש גבול למספר המשווקים הדיגיטליים להם אפשר למכור שירות שעולה לפחות 400 דולר לחודש, וזה עוד בשוק שהוא יחסית תחרותי וצפוף. מה מודל ההכנסות שלכם והאם אתם לא בעצם מקווים בסופו של דבר להירכש?
"השאלה במקום. זה היה אכן האתגר שנתקלנו בו כשהיצע המוצרים שלנו היה רזה. ראינו עוד חברות עם היצע רזה שלא שורדות או שהן נמכרו, ולכן בחרנו להיות אלה שירחיבו, ולא אלה שייקנו על ידי הענקיות. 

"לגבי המחיר, הוא אמנם לפחות 400 דולר, אבל משרעת המחירים שלנו ענקית. יש לקוחות אנטרפרייז שמשלמים סכומים של 7 ספרות. איקאה למשל גם כן בחרה באחד מקווי המוצר שלנו. זה נותן אולי אינדיקציה טובה לכמה ענק השוק. יוטפו במצב שבו בכל שנה וחצי היא מוכרחה להוציאי מוצר בסדר גודל משמעותי ומובן שחלק גדול מזה יגיע מפיתוח פנימי, אבל חלק גדול נצטרך גם לרכוש".

הגידול בסחר המקוון בעקבות הקורונה הגדיל לכם את התיאבון?
"מצד אחד, הרבה חברות נסגרו בגלל המשבר, אבל פחות באי-קומרס. הכלל הוא שמה שראינו שקורה במאקרו לא חל על אי-קומרס. אפשר היה לראות את הזינוק בנפח המכירות בארה"ב בדוחות של 'שופיפיי' שדיווחה על נפח מסחר כפול לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כתוצאה מכך, קשה יותר למצוא חברות שמועמדות לרכישה".

עם איזה סוג מוצרים בכוונתכם להרחיב את ההיצע?
"יש כל מיני אופציות. בגדול, כל קטגוריה שעשויה לעניין את ה'מרקטיר', את איש השיווק, בעסקי הסחר המקוון מעניינת אותנו. היום יש טרנד חזק של מה שמכונה Subscription Commerce שמתחיל לגדול בשוק. עסקים שלא די להם במכירה אחת וגמרנו, מנסים לשכנע את קהל הצרכנים שלהם להירשם ולקבל עוד מהמוצרים".

עוד כתבות

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש