לייבפרסון מזנקת בבורסה; המנכ"ל: "הביקוש צמח משמעותית ברבעון השני"

התחזית המעודכנת של לייבפרסון לשנת 2020 היא להכנסות של 357-361 מיליון דולר השנה, צמיחה של כ-23% ביחס ל-2019 • ברבעון השני הכנסות לייבפרסון צמחו ב-29.1% ל-91.6 מיליון דולר

וברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון  / צילום: אתר החברה
וברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון / צילום: אתר החברה

מניית לייבפרסון קפצה אתמול (ג') במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-17%, ועולה היום בשיעור דומה עם פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה העלתה את התחזית שלה לשנת 2020.

לייבפרסון , שנוסדה ומנוהלת על-ידי רוברט לוקאסיו, היא ספקית פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) המאפשרים לארגונים לנהל את שירות הלקוחות שלהם באמצעים דיגיטליים. המעבר של ארגונים לערוצים דיגיטליים הואץ על רקע משבר הקורונה בשל המעבר של עובדים לעבודה מהבית. לייבפרסון נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א ולפני הזינוק במניה במסחר המאוחר, שווי השוק שלה עמד על 3.1 מיליארד דולר.

התחזית המעודכנת של לייבפרסון לשנת 2020 היא להכנסות של 357-361 מיליון דולר השנה, צמיחה של כ-23% ביחס ל-2019. התחזית הקודמת הייתה לטווח הכנסות של 340-355 מיליון דולר, לאחר שברבעון הקודם הטווח הורחב כלפי מטה בשל האי-ודאות העולמית. החברה מצפה להציג השנה הפסד נקי (GAAP) של 1.57-1.52 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת להפסד של 1.63-1.52 דולר. התחזית המעודכנת מקפיצה את ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הצפוי השנה, מרמה של 3.5-10.5 מיליון דולר בתחזית הקודמת ל-16-19 מיליון דולר כעת.

בינתיים, ברבעון השני הכנסות לייבפרסון צמחו ב-29.1% ל-91.6 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רושמת הפסד תפעולי והפסד נקי, אך שניהם הצטמצמו ביחס לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-14.4 מיליון דולר וההפסד הנקי - ב-18.6 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם הגיע ברבעון ל-9.3 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה ההכנסות צמחו ב-23.5% לכ-170 מיליון דולר, ההפסד הנקי דווקא גדל ב-29.7% ל-55.6 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם היה חיובי בסך 4.6 מיליון דולר.

בסוף הרבעון היו ללייבפרסון בקופה כ-173 מיליון דולר.

"לייבפרסון הציגה את אחד מהרבעונים הטובים בהיסטוריה של החברה כשהיא עזרה למותגים מובילים לנווט באחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה", אמר לוקאסיו. "כשעבודה מהבית וריחוק חברתי הופכים לנורמליות החדשה, הקונספט של מרכז שירות מסורתי הופך למיושן. הביקוש לפלטפורמה שלנו צמח משמעותית ברבעון השני".