גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לקורונה יש יחסי ציבור אבל יותר אנשים מתים משימוש בסלולר בנהיגה"

חברת סייברוואן, שהונפקה לאחרונה בבורסה בת"א, פיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה ● לטענת בכיריה "מדובר בהתמכרות - אנחנו צריכים טכנולוגיה שתעזור לנו להגביל את עצמנו, אחרת הרי היינו מכבים את הטלפון כשאנחנו נכנסים לאוטו"

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן (משמאל), והדירקטור גיל שרצקי / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן (משמאל), והדירקטור גיל שרצקי / צילום: איל יצהר, גלובס

בתחילת חודש יוני האחרון הונפקה חברת סייברוואן  בבורסה בת"א, באחת מהנפקות ה-IPO הראשונות לאחר פרוץ משבר הקורונה (והנפקה ראשונה זה זמן רב של חברת  טכנולוגיה בבורסה המקומית).

המגפה עצמה לא פגעה משמעותית בפעילות החברה, שפיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, והיא אף מגייסת עובדים בתקופה לא קלה בשוק התעסוקה. אבל הקורונה נוכחת בשיחה עם אנשי סייברוואן: המנכ"ל אורי גלבוע, והדירקטור גיל שרצקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל הפעילות הבינלאומית בחברת איתוראן, בעלת מניות בולטת בסייברוואן.

בשלב מסוים, כששרצקי (ממשפחת בעלי השליטה באיתוראן) מבקש להסביר עד כמה גדול השוק שאליו פונה סייברוואן - שפיתחה מערכת למניעת היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי - הוא אומר: "אנחנו רואים כמה כסף משקיעים עכשיו בעולם כדי להגיע לחיסון לקורונה, וישקיעו כל סכום כדי שחיסון כזה יגיע לשוק שלושה חודשים מוקדם יותר.

"אז הקורונה היא בעיה גדולה, ויש לה יחסי ציבור גדולים יותר מתאונות דרכים, אבל יש יותר מתים משימוש בסלולר בנהיגה מאשר מקורונה", הוא אומר. בסייברוואן מקווים ומאמינים שהממשלות (בארץ ובעולם) יבינו את הבעיה ויפעלו, והרגולציה שתושת תקפיץ את החברה לליגה אחרת.

SaverOne / צילום: מצגת החברה

"לא הפרופיל של מנכ"ל סטארט-אפ"

סייברוואן הוקמה ב-2014 וגייסה טרם ההנפקה 10 מיליון דולר. בהנפקה בת"א היא גייסה עוד 26 מיליון שקל לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף". החברה נסחרת כיום בשווי של 110 מיליון שקל לאחר שהניבה תשואה של 10% מאז ההנפקה לפני כחודשיים.

גלבוע הגיע לנהל את החברה לפני פחות משנה, לאחר שכיהן בתפקידי ניהול בחברות מתעשיית הרכב, אך גם בג'יימס ריצ'רדסון ובקבוצת נגב שנרכשה על-ידי קרן ויולה. "אני לא בדיוק הפרופיל של מנכ"ל חברת סטארט-אפ", הוא אומר. "נכון שניהלתי חברות של מאות או אלפי אנשים, וסייברוואן היא חברה קטנה, אבל גם אני וגם המשקיעים בחברה רואים בה פוטנציאל לחברת ענק".

לדברי גלבוע, "החברה הוקמה תחת החזון של מוצר טכנולוגי מציל חיים, במטרה להתמודד עם הבעיה מספר אחת בתאונות הדרכים - הסחת דעת הנגרמת מהטלפון הסלולרי. זו בעיה טכנולוגית מורכבת מאוד. סייברוואן מזהה למעשה את הסיגנלים של הטלפונים שבתוך חלל הרכב, ובשלב הבא, עם החומרה והתוכנה של המערכת, מצליחה להבחין בין טלפון באזור הנהג ובין טלפונים באזור הנוסעים. אורך הגל הוא 20 ס"מ, ולמיטב ידיעתנו אין עוד פתרון טכנולוגי בעולם או דרכים אחרות לזהות מהו הטלפון של הנהג".

ברגע שהטלפון שבסביבת הנהג מזוהה, המערכת מונעת מאפליקציות מסוימות לעבוד, ללא צורך בפעולה אקטיבית של הנהג. על כך אומר גלבוע: "אנחנו מדברים על התמכרות. אנשים עושים יותר ויותר פעולות עם הטלפון, לכן פתרון אפקטיבי הוא כזה שלא יבקש מהנהג להגביל את עצמו. יש צורך להוריד פעם אחת אפליקציה, אבל מרגע שהמערכת הותקנה ופועלת, היא מתחברת ומכניסה לבד את הטלפון למצב מוגן, בעוד שאם הטלפון נמצא באזור של הנוסע - הוא יכול לפעול.

"אנחנו מבינים שמכיוון שמדובר בהתמכרות, אנחנו צריכים טכנולוגיה שתעזור לנו להגביל את עצמנו, אחרת הרי היינו מכבים את הטלפון כשאנחנו נכנסים לאוטו, כי כולנו מבינים את הסכנה בלענות לווטסאפ בנהיגה - אבל קשה לנו להימנע מזה".

לדברי גלבוע, בארה"ב הוגדרו שלושה מאפיינים לפתרון טכנולוגי יעיל: אין צורך בשיתוף פעולה מצד הנהג; יכולת להבחין בין נהג לנוסע; ושיהיה פתרון דינמי וסלקטיבי - כלומר, שיוכל לחסום אפליקציות מסוימות, ואם הטלפון זז, לשחרר אותן בהתאם. "אין פתרון שיודע לתת מענה לשלושת המאפיינים, למעט סייברוואן", הוא אומר.

שרצקי: "מהזווית של איתוראן אני יכול לומר שלא סתם הגענו לסייברוואן. איתוראן משווקת פתרונות לשיפור התנהגות הנהג, בין אם לחברות ביטוח או לציי רכב. יש לנו גם שיתופי פעולה עם אור ירוק ואיחוד הצלה, ואנחנו מזהים הרבה דגמים של נהיגה מסוכנת. ראינו את הבעיה הגדולה של תאונות דרכים בשל שימוש בסלולר.

"ראינו גם הרבה פתרונות שתלויים בנהג, ממערכות שתלויות בנהג שצריך להעביר את הטלפון למצב נהיגה, ועד אפליקציות של גיימיפיקציה שנותנות נקודות אם משתמשים פחות בטלפון. זה נחמד, אבל זה לא נותן פתרון הרמטי. זה כמו לשים קופסת סיגריות על השולחן ליד אדם שרוצה להפסיק לעשן, ולראות איך הוא מתמודד. סייברוואן היחידה שמצאנו שנותנת את הפתרון. אני מגיע מחברה טכנולוגית, ואני רואה שיש בסייברוואן מוצר מורכב מאוד, עם חסמי כניסה גבוהים, וקשה מאוד לייצר פתרון ברמה הזאת".

למה איתוראן השקיעה בחברה, ולא רכשה אותה?
שרצקי: "את רוב הפתרונות איתוראן מפתחת אין-האוס, ואסטרטגיית ההשקעה שלנו היא להשקיע בהחזקה משמעותית, כי אנחנו לא קרן הון סיכון, אבל כן להיות מסוגלים לתת לחברה תמריץ לרוץ באופן עצמאי. אנחנו מאמינים שלסטארט-אפ יש אנרגיות לעשות דברים שבחברות גדולות יקחו יותר זמן".

גלבוע: "אני גם לא בטוח שסייברוואן רצו למכור. יש פה הבנה של הפוטנציאל שיכול להיות".

הפוטנציאל האמיתי יגיע, כאמור, אם וכאשר תיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי בנהיגה. לפי מצגת החברה לקראת ההנפקה, פוטנציאל השוק הכספי הכולל במקרה כזה יגיע ל-70 מיליארד דולר, והרגולציה מוגדרת כ"Game Changer".

"לפתרון בעיית היסח הדעת יש שני מרכיבים: טכנולוגיה שאינה תלויה בנהג, אך לפתרון הרמטי צריך גם רגולציה", אומר גלבוע. רגולציה כזו יכולה להיות דרישה להתקנת מערכת ברכב כבד, למשל, לצורך קבלת רישיון רכב, או רגולציה מעודדת שתיתן הנחה בביטוח למי שמתקין.

"התהליכים ארוכים", אומר גלבוע. "אנחנו מאמינים ויודעים שהעולם הולך לשם. באיחוד האירופי הוציאו טיוטת חוק שמדברת על חובת התקנה מ-2022 כבר בשלב הייצור. כרגע, אין משהו מחייב בעולם, אבל יש הבנה שזו הדרך להתמודד.

"גם בישראל, הרשות לבטיחות בדרכים מינתה ועדה שפרסמה המלצות לחייב כלי רכב כבדים בהתקנת מערכת שתמנע מנהג להשתמש באפליקציות מסוכנות. אנחנו קראנו למשרד התחבורה לפעול בכיוון. עד אז, אנחנו פשוט פונים לציי רכב, ששם יש מעין רגולציה פנימית: המנהלים של חברות ההובלות הגדולות וקציני הבטיחות של ציי הרכב, למשל, מבינים את החשיבות הכלכלית. יש לנו גם פיילוטים עם צה"ל ועם המשטרה. אנחנו מפתחים מוצר לאוטובוסים ומקווים לצאת איתו עד סוף השנה; כל חברות התחבורה הציבורית מחכות". 

החברה גם דיווחה לבורסה כי התקשרה בהסכם עם חברה שתסייע לה להיכנס לציי רכב בינלאומיים, וכמה ציי רכב כבר הביעו עניין להיכנס לפיילוט.

 מה לגבי לקוחות פרטיים?
"אנחנו B2B, לא בנויים כרגע ל-B2C. המעגל יורחב ללקוחות פרטיים כשחברות הביטוח ייכנסו לעניין ויוכלו להציע פוליסות דיפרנציאליות. שוב, חשיבות הרגולציה פה היא קריטית. אנחנו כחברה עסקית מוצאים את הדרך ללקוחות שרואים את הערך הכלכלי, אבל כדי לפתור את הבעיה ולחסוך חיי אדם, חייבת להיות רגולציה. בלי 'אח גדול' שיחייב - לא נוכל לפתור, ואני מאמין שהעולם הולך לשם".

יש עם מי לדבר במשרד התחבורה?
"בהחלט, יש לנו שם פגישות עתידיות, השרה החדשה (מירי רגב) הצהירה שהיא רוצה להפוך כל אבן כדי למצוא פתרונות טכנולוגיים להילחם בתאונות דרכים, ואנחנו מאמינים ומקווים שזה מה שיקרה".

לפני ההנפקה אמרתם שבארה"ב, 25% מהתאונות נגרמות בגלל שימוש בטלפון הנייד, מה הנתונים בישראל?
גלבוע: "יש המון מחקרים והנתונים נעים בין 25% ל-70%. שוחחתי עם ראש אגף התנועה במשטרה שהעריך שלפחות 70%. אין נתונים מדויקים, אבל 25% הוא בוודאי מספר מינימלי".

שרצקי: "יש גם תאונות קטנות שנגרמות משימוש בסלולרי, שפחות שמים לב אליהן כי אין נפגעים, אבל הן מייצרות פקקים למשל".

כלומר העלות למשק היא גם הנזק הישיר של התאונות וגם נזק עקיף כמו פקקים.
גלבוע: "ההוצאה הישירה בגין תאונת דרכים היא מספיק גדולה שלא צריך להסתכל גם על הנזק העקיף כדי להבין. כל פצוע, כל משאית שנעצרה עם כל הסחורה".

שרצקי: "הבעיה לא תלך ותשתפר. בדורות הבאים של הנהגים, היסח הדעת גבוה יותר, כי אצלם אין כמעט שימוש בשיחה - הכל ווטסאפ ורשתות חברתיות, ששם היסח הדעת גדול יותר".

איך הקורונה משפיעה על הפעילות שלכם?
גלבוע: "חלק מאבני הדרך שדיברנו עליהם, פיילוטים באירופה ובארה"ב, מתעכבות - כי כמו הרבה עסקים אנחנו לא יכולים כרגע לצאת מפה. זו ההשפעה המיידית היחידה. זה ממקד אותנו בשוק הישראלי. כשיש התפרצויות זה קצת מפריע לנו, אנחנו עושים פגישות עם חברות רכב בזום, אבל במצב יציב אנחנו יכולים לפעול בהתאם לתוכניות".

כיום מועסקים בחברה 24 עובדים ויש לה מספר קבלני משנה, אך גלבוע מדגיש שהחברה "בתהליך התרחבות. יש לנו מפת דרכים מאוד מאתגרת, ואנחנו מתכננים לגייס לפחות עוד עשרה עובדים בחודשים הקרובים".

בסייברוואן מקווים שהשוק הישראלי, שוק הבטא, יהפוך לדוגמה לכל העולם. "בגלל שפה קמה הטכנולוגיה, ובאמצעות הרגולציה יכולה להיווצר פה פריצת דרך ולהוות דוגמה לפתרון עולמי של הבעיה", אומר גלבוע. "כולנו פה עושים עסקים, אני ניהלתי חברות, אבל זו הפעם הראשונה שאני מנהל חברה שיכולה להיות גם עסק מדהים, וגם לעשות טוב לאנושות. אם משרד התחבורה יתגייס, נוכל להוציא מפה משהו מדהים, ואני אהיה הכי מאושר". 

"חברה שנסחרת בישראל, זה נותן לה קרדיט מול הרגולטור"

סייברוואן מצטרפת בימים אלה למדד טק-עילית, ובחברה מצפים שהדבר יגדיל את החשיפה והסחירות.

 הרבה חברות טכנולוגיה ישראליות מסתכלות על הנפקה באוסטרליה, בקנדה וכדומה. למה בחרתם בבורסה בת"א?
גלבוע: "אנחנו סטארט-אפ ישראלי, פועלים בשוק המקומי ומכירים את שוק ההון והרגולציה, כך שזה היה טבעי מאוד. לא היה שום יתרון מבחינתנו ללכת לאוסטרליה או לכל מקום אחר. השוק הישראלי הוא 'שוק בטא' ענק מבחינתנו, עם נגישות לחברות בינלאומיות, ציי רכב כבדים, תחבורה ציבורית - כל המרכיבים שאנחנו פונים אליהם".

שרצקי: "לחברה כמו סייברוואן חשובה התמיכה של הרגולטור. חברה שנסחרת בישראל, זה נותן לה קרדיט מול הרגולטור, ויכולת להיות שקופה מול הרגולטורים העיקריים".

בהקשר זה נזכיר, שאיתוראן דווקא נמחקה ממסחר בבורסה ב-2016, ונסחרת כיום רק בנאסד"ק.

הגעתם להנפקה עם הערת "עסק חי" ועם גירעון של 19.8 מיליון שקל בהון. זה היה מצב של "או הנפקה או קשיי תזרים"?
גלבוע: "כל חברת סטארט-אפ בשלבים האלה חיה ככה - מגייסת ומוציאה, שורפת ומגייסת. זו הערה טכנית".

שרצקי: "המשקיעים הקיימים בחברה, לאורך הדרך עד המוצר, המשיכו להזרים כספים כדי לתת ודאות. ברגע שהגענו למוצר, רק אז יצאנו למהלך של הנפקה, משום שנכון יותר לחברה כזו להיסחר בשביל השקיפות מול הרגולציה. המשקיעים הוותיקים השקיעו גם בהנפקה".

איך היה לעשות רוד שואו להנפקה בתקופת קורונה?
גלבוע: "למזלנו, השיא של הרוד שואו היה בתקופת ההפוגה, אז 40% מהפגישות היו בזום ו-60% פנים אל פנים. זה בהחלט מאתגר. התחלנו את התהליך ממש לפני הקורונה והמשכנו בימים לא רגילים, אבל היה שיתוף פעולה מלא מצד הבורסה ומכל המעורבים - עו"ד, רו"ח וכו'".

סייברוואן (SaverOne)

עיסוק: פיתוח טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה • שנת הקמה: 2014 ● מיקום: פתח תקווה ● מנכ"ל: אורי גלבוע ● יו"ר: יעקב טננבוים ● יזמים: עמי גור ויוסי כהן ● מספר עובדים: 24 ● בעלי מניות בולטים: איתוראן 11.2%, UMI 8.5%, יעקב טננבוים 5.3%, רונן ויסברג 5.2% ● שווי שוק: 110 מיליון שקל

עוד כתבות

מיכל הלפרין,הממונה על רשות התחרות / צילום: רמי זרנגר

רשות התחרות לבית הדין: אין לאשר ההסדר בין שב"א למס"ב

רשות התחרות טוענת כי שיתופי הפעולה בין החברות האחיות שאחראיות על פלטפורמות התשלומים במשק "מקימים חששות תחרותיים ממשיים" ● שב"א ומס"ב פנו לבית הדין לתחרות בבקשה שיאשר את החיבור העמוק ביניהן לעוד עשר שנים

אביגדור וילנץ / צילום: איייל טואג, יח"צ

לייטביטס לאבס של אביגדור וילנץ חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אינטל

במסגרת ההסכם, תשקיע אינטל קפיטל בלייטביטס לאבס 10-20 מיליון דולר ● שיתוף הפעולה אמור לחזק את כוחה של אינטל בקרב מול אנבידיה ומלאנוקס על הטכנולוגיה שתפעיל את הדאטה סנטרים העתידיים  

דונלד טראמפ נואם בעצרת תומכים במנהטן לאחר שזכה בבחירות ב-2016 / צילום: Mike Segar, רויטרס

תחקיר: כך מטה טראמפ הוציא את הרוח מהמפרשים של הבוחר השחור

ערוץ 4 הבריטי השיג מסמכים שמלמדים על כך שב־2016 מטה טראמפ חילק כ־200 מיליון אמריקאים ל־8 קטגוריות שונות ● אחת מהן שסוווגה כ"הרתעה" כללה 3.5 מיליון בוחרים שחורים ● בחירות אלה היו הראשונות מזה שני עשורים שבהן ירד שיעור השתתפותם של מצביעים שחורים

תומכי חיזבאללה / צילום: Aziz Taher, רויטרס

נחשפו אתרים לייצור טילים מדויקים של חיזבאללה בלב שכונות מגורים

גורמי ביטחון ישראלים אומרים כי הפיצוצים אשר התרחשו בשנים האחרונות בסביבה אזרחית בשטח לבנון ממחישים את השימוש הציני שעושה ארגון הטרור חיזבאללה באזרחי המדינה כמגן אנושי

עו"ד ליאת בן ארי / צילום: רפי קוץ

הנציב רוזן על עו"ד ליאת בן-ארי: "לא בסמכותי לברר את התלונה נגדה"

הנציב רוזן על פרשיית עו"ד ליאת בן-ארי: "על משרתי ציבור לנהוג וללכת בזהירות, פן יראו כמי שנאה דורשים ולא נאה מקיימים, ובכך יסייעו לדורשים לכרסם בכוחה של מערכת המשפט" ● בן ארי: "התלונות נגדי הן חלק מהתארגנות ענפה וארוכת טווח, שמטרתן לרפות את ידיי בכל הקשור לתפקידי כפרקליטה"

מליאת הכנסת / צילום: אורן בן חקון, פול

בדרך ללילה לבן בכנסת: חוק הקורונה יאושר בקריאות שנייה ושלישית

לפי תיקון החוק שנעשה בוועדת חוקה שהכינה את פרטיו, החוק אמור היה להיכנס לתוקף כבר בחצות הלילה בכפוף לאישורו בכנסת

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

ירוק בוהק בתל אביב: ת"א 35 עלה ב-1.5%, ת"א 90 קפץ ב-2.8%

העליות הקיפו את כל המגזרים ● מדד הביומד בלט בעלייה של 4.9%, מדד הבנקים עלה ב-0.9%, מדד ביטוח הוסיף 1.6% ומדד נפט וגז התקדם ב-2.8% ● אבוג'ן המריאה 43%, דלק קפצה 8% ● הדולר נחלש ב-0.2% ל-3.459 שקלים

עובדי הייטק. למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: איל יצהר, גלובס

רשות החדשנות מחפשת מנכ"ל חדש. ולא בטוח שהוא חייב לבוא מההייטק

בתעשיית ההייטק מרוצים מתפקוד רשות החדשנות בשנים האחרונות, אך לקראת עזיבתו של המנכ"ל אהרון אהרון נחלקים בנוגע לשאלת מחליפו, שייכנס לתפקיד בזמן משבר • האם יותר חשוב שיכיר את עבודת הממשלה, שיגיע מחברת הייטק או שיהיה בעל ניסיון בעולם ההשקעות

יו"ר שלמה החזקות אסי שמלצר / צילום: אוראל כהן

שלמה החזקות במגעים לרכישת מחצית מתלמה תיירות

קבוצת שלמה דיווחה לבורסה כי היא מנהלת מו"מ ובדיקות נאותות לרכישת עד 50% מחברת תלמה נסיעות ותיירות ● משבר הקורונה בלם את הנפקתה הצפויה של תלמה, שבשוק העריכו את השווי שלה ב-500 עד 600 מיליון שקל

לינוי בר גפן / צילום: יח"צ

התביעה של לינוי בר גפן היא רק הסדק הראשון: כך מופקר הגולש הישראלי מול הרשתות החברתיות הגדולות

בישראל 2020 עוד לא התקבל אפילו פסק דין סופי אחד המטיל אחריות בלשון הרע ופיצוי על פייסבוק או טוויטר בשל פרסום פוגעני של גולשים ● לינוי בר גפן תבעה את טוויטר ויצרה סדק בחומת ההגנה של הרשתות החברתיות ● מומחים אומרים שהדרך להטיל עליהן אחריות מורכבת, אבל אפשרית

אלפרד אקירוב/ צילום: איל יצהר

האפסייד של אקירוב מתרחק: נדחתה הנפקת החברה הבת של אלרוב בשווייץ

אפיק סוויס (Epic Suisse) הודיעה על דחיית מועד ההנפקה של מניותיה לראשונה בבורסה בשווייץ, וזאת עקב תנאי השוק, "אך תמשיך לבחון הזדמנויות להנפקה בעתיד"

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) / צילום: לומי ברנטל

ועדת החוקה אישרה את החוק הקורונה לקריאות שנייה ושלישית

השלב הבא הוא אישר החוק במליאת הכנסת, שם צפוי להתקיים הדיו בחוק אל תוך הלילה ● ח"כ שקד: "ממשלת ניסנקורן-נתניהו קושרת בין הגבלת ההפגנות לסגר כללי וכך למעשה דוחפת עשרות אלפים לאבטלה ללא צורך"

הנשיא טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן ביום בו פורסם התחקיר  / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press

עסק ביש: התחקיר של ה"ניו יורק טיימס" גנב לטראמפ את ההצגה

11 שנה הנשיא לא שילם פרוטה ● במשך שנתיים הוא שילם 750 דולר, 10% מן המס של מורה בבית ספר יסודי ● 24 שעות לאחר שחגג את מועמדות השופטת השמרנית איימי קוני בארט כמחליפתה של רות ביידר גינסבורג, שומות המס גנבו לו את ההצגה ● 35 ימים לבחירות, הנשיא בצרות

התחנה המרכזית בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

דרישה מנאמני התחנה המרכזית לנמק שכר טרחה של 55 מיליון שקל

לאחרונה הגישו נאמני התחנה המרכזית בת"א דרישה לתשלום שכר טרחה על ידי בעלת השליטה בתחנה נצבא ● עוה"ד של נצבא: "הבקשה רצופה בתיאורים מוגזמים ובלתי מדויקים (לשון המעטה) ביחס לפעילות הנאמנים" ● ביהמ"ש קבע כי הנאמנים יגישו דוח כספי המפרט את דרישתם

מתפללים מחוץ לבית הכנסת ביום כיפור בבני ברק / צילום: Oded Balilty, AP

מועצת חכמי התורה של ש"ס: לסגור את בתי הכנסת, תפילות בחוץ בלבד

לאחר פנייה של יו"ר ש"ס אריה דרעי, מועצת חכמי התורה פרסמו הוראה חד משמעית לסגור את בתי הכנסת: "על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת" ● מנגד, בציבור החרדי האשכנזי יש פילוג ומחלוקות עם הרשויות

המרינה בהרצליה / צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

המאבק על המרינה: מירי רגב דוחפת, גילה גמליאל מנסה לבלום

חופי הים התיכון נמצאים תחת מכבש לחצים גובר ● תוכנית שנדונה השבוע במינהל התכנון להקמת שש מעגנות חדשות לכלי שייט ברחבי ישראל, עשויה לצמצם את המרווח עוד יותר ● שרת התחבורה מנסה לקדם את המהלך בעקבות פנייתם של מספר ראשי ערים, השרה להגנת הסביבה מציגה את המחיר הכבד והכפול שישלמו אזרחי ישראל

אוריאל לין, מוחמד אל זרעוני מנכ"ל אזור הסחר החופשי, אמנה לוטא, הסמנכ"לית ואמיר שני יו"ר הועדה הבינלאומית של הלשכה / צילום: דוברות לשכת המסחר

איגוד לשכות המסחר חתם על שלושה הסכמי שת"פ באיחוד האמירויות

האיגוד חתם על בהסכם עם לשכת המסחר והתעשייה של דובאי ועם שני אזורי סחר חופשי באזור ● לצד הזדמנות לטפח קשרים חדשים, ההסכמים גם יאפשרו לחברות ישראליות לחדור לשווקים עולמיים כמו סין, הודו ומזרח אפריקה

הנשיא טראמפ בסוף מסיבת עיתונאים בגן הוורדים בבית הלבן ביום שני / צילום: Evan Vucci, Associated Press

כשנותנים ל"מלך החובות" ופושט רגל סדרתי לנהל מעצמה

אין תחום בחוק האמריקאי שנהנה מהקלות מס רבות ופתלתלות כמו הנדל"ן ● זה מצוין עבור הנשיא דונלד טראמפ, ששקוע בחובות של מאות מיליונים, ולבני משפחתו, שמעורבים בעסקאות נשק חובקות עולם; הרבה פחות לארה"ב עצמה, ששיקולים אלה סביר שמשפיעים על מדיניותו

בניין Beirut Terraces, ביירות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

האייקון של ביירות: כמה עולה דירה במגדל החדש של בירת לבנון

כמו בתל אביב, גם בבירת לבנון אדריכלי-על בינלאומיים מתכננים מגדלים לעשירים ● מחיר של דירה בבניין Beirut Terraces עומד על 2.1 מיליון דולר ● מדור אדריכלות חדש 

עידו סוסן, מנכ"ל חברת דרייבנטס / צילום: דורון לצטר

AT&T הודיעה: ליבת הרשת שלנו תהיה מבוססת על דרייבנטס הישראלית

דרייבנטס פיתחה פתרון תוכנה שיחליף את רשתות התקשורת הקיימות ● המנכ"ל עידו סוסן: "העסקה מוכיחה גם למי שפקפקו במודל הרשת המבוזרת, כי הענן שלנו משתלם יותר ומציע אפשרויות מגוונות יותר"