נתניהו: "קונים אופציות על תרופות, ובכך מממנים את פיתוח החיסונים"

בביקור בבית החולים שערי צדק, התייחס היום נתניהו לפיתוח החיסון במכון הביולוגי ואמר כי הוא הנחה "אותם להקים כבר את מפעל הייצור"

בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבית החולים שערי צדק בירושלים וכאשר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו לצידו הוא אמר שם: "אנחנו מתקדמים עם פיתוח החיסון במכון הביולוגי, והנחתי אותם להקים כבר את מפעל הייצור. אנחנו קונים אופציות על תרופות, ובכך מממנים להם את פיתוח החיסונים. הנחתי לעשות זאת גם אצלנו. זה ייתן לנו משאבים ולפעול במקביל ולהכין את ייצור החיסון". היום הודיע שר הביטחון בני גנץ כי המכון הביולוגי יחל בניסוי בבני אדם לחיסון לקורונה אחרי החגים.

עוד אמר נתניהו כי אתמול בקבינט הקורונה, התקבלו פה אחד הצעותיו של גמזו. "אנחנו ערים למצב הכלכלי-חברתי ולכן אנחנו עושים מאמץ להוריד את התחלואה באמצעים אחרים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי השתתף גם הוא בסיור.

גמזו, אמר כי החלטת הקבינט אתמול "היא אמיצה מאוד. לטובת אזרחי ישראל וזה מתוך הבנת המצב של הכלכלה. זו לא החלטה טבעית, כי מדינות אחרות, במצב כזה, של תחלואה גבוהה ביותר, רוב המדינות משתמשות בסגר". גמזו אמר כי ישראל נמצאת כיום במצב תחלואה הכי גבוה (לנפש) בכל העולם.

במענה לשאלות עיתונאים אמר נתניהו, כי אם התחלואה לא תרד, לא יהיה מנוס מסגר. "אך אנחנו רוצים לצאת מן הסגר, עם אפשרות שליטה כזו, שהיא מעין שובר גלים שתאפשר לנו לדעת איפה שרשרות ההדבקה. כרגע אנחנו נותנים למחלה ליפול בדרך אחרת".

באשר למירוץ לחיסון, השיב נתניהו, כי יש 3 שלבים. קודם כל ניסוי ב-100 בני אדם, ולאחר מכן ניסוי ב-1,000 בני אדם ולאחר מכן, ניסוי ב-30 אלף איש. אם עוברים את שני השלבים הראשונים, ניסוי ב-30 אלף איש יתרחש בסוף הרבעון הראשון של 2021. 

נתניהו התייחס גם לנושא התקציב והצהרת המפלגות החרדיות, לפיה הם לא ישתפו פעולה עם יוזמה להקדמת הבחירות. לדבריו, "צריך היה להעביר את התקציב החד שנתי כבר אתמול, אפשר לעשות זאת בכמה ימים".