גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צוות ההגנה של נתניהו עובד במלוא הכוח: מבקשים לקבל את חומרי החקירה שלא הועברו להם

סנגורי רה"מ הגישו בקשה ארוכה ומפורטת לביהמ"ש המחוזי בי-ם בדרישה כי יורה לפרקליטות להעביר לידיהם העתקים של חומרי חקירה רבים שטרם הועברו להם ● בין היתר ביקשו הפרקליטים מסמך מתיק 4000, אשר לטענתם הוא בגדר "ראייה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום"

בעז בן צור, עורך הדין של נתניהו/ צילום: כדיה לוי
בעז בן צור, עורך הדין של נתניהו/ צילום: כדיה לוי

סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעז בן-צור ועמית חדד, הגישו בקשה ארוכה ומפורטת לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי יורה לפרקליטות להעביר לידיהם העתקים של חומרי חקירה רבים שטרם הועברו להם.

אם עד עתה היה נראה כאילו סנגורי ראש הממשלה קופאים על השמרים ואף הועלה החשש כי מדובר בניסיון מכוון "למרוח זמן" שיאפשר את דחיית ההליך ההוכחות, עתה מוכח כי בחודש האחרון עובד צוות ההגנה של נתניהו במלוא הכוח.

בין היתר, ביקשו פרקליטי רה"מ מסמך מתיק 4000, אשר לטענתם הוא בגדר "ראייה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום". המדובר בחוות דעת של משרד המשפטים ומשרד התקשורת שכלל לא נדרשו ע"י הפרקליטות, הקובעות שלא נפל כל פגם בהחלטות ראש הממשלה ושלא היה מקום לבטל החלטות שהתקבלו במשרד התקשרות בענייניה של קבוצת בזק טרם הסדר ניגוד העניינים. חוות הדעת המזכות האלה כלל לא נתפסו ע''י המשטרה ולא נבחנו טרם הגשת כתב אישום.

יצויין כי טענה זו נטענה על ידי רה"מ עצמו בפתח משפטו בחודש מאי, אולם הפרקליטות הגיבה מיד לאחר מכן וטענה כי היא הציעה לבצע השלמת חקירה עוד ב-18 למאי כדי שתוכל לתפוס את המסמכים המבוקשים, אך לא קיבלה את התייחסות סנגורי נתניהו, ובכך על פי הנחיית פרקליט המדינה נמנע ממנה לתפוס את המסמכים. כעת מתברר שהפרקליטים אכן ביקשו את השלמת החקירה מספר פעמים החל מחודש אוגוסט.

בתיק 2000, נטען על ידי פרקליטי רה"מ כי המשטרה ביצעה פעולות חקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור יועמ''ש ובניגוד לחוק יסוד הממשלה הקובע כי "לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה". מחומרי החקירה עולה כי המשטרה החלה בפעולות חקירה נגד ראש הממשלה בתיק 2000 כבר בחודש מרץ 2016, אבל האישור לחקירה מסוג זה ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה רק ביום 10.7.2016.

בוצע שימוש פסול בקלטות ארי הרו המהווה בסיס לפסילת תיק 2000

לטענת הסנגורים "אין מדובר בעניין של מה בכך", וכי "במסגרת פניות המבקש למשיבה ביקשה ההגנה לקבל לידיה את אישור היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה ב"תיק 1000" ו"תיק 2000". אף שמדובר באישור מכונן, הנדרש מכוח חוק יסוד, באופן מדהים למדי במכתב התשובה ששלחה המשיבה למבקש ביום 7.9.2020 היא סירבה להעביר אישורים אלה, וציינה באופן כללי וגנרי כי - "הבדיקות בפרשות 1000 ו-2000 נערכו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה כנדרש בדין"".

לדברי עוה"ד בן צור ועמית, הליכי המשא ומתן עם ארי הרו החלו לכל המאוחר בחודש מאי 2016. לדבריהם, "הריק הראייתי" הקיים בנוגע לעובדות רבות הנוגעות לחקירותיו של ארי הרו בכלל, ואיתור ההקלטות בין המבקש ומוזס בפרט, מחייב לעמוד באופן מלא על כלל המגעים שהתקיימו בין המשיבה לבין ארי הרו ועורך דינו בקשר לחתימה על הסכם עד מדינה. המבקש זכאי לקבל לידיו את כל המסמכים הרלוונטיים בנושא זה, לרבות מידע שהעביר הרו או מי מטעמו למשטרת ישראל בנוגע לקיומן של ההקלטות. לצורך בירור זה, נדרש המבקש לקבל לידיו את כלל טיוטות הסכם עד המדינה של ארי הרו, וכן כל תכתובת בין המדינה להרו ועורך דינו בהקשר זה.

לטענת הסנגורים, בוצע שימוש פסול בקלטות ארי הרו המהווה בסיס לפסילת תיק 2000. הסנגורים העלו טענה כי תפישת הטלפון הנייד של ארי הרו, התבצעה במסגרת חקירה שאינה קשורה לראש הממשלה, באופן לא חוקי וללא צו, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בעניין אוריך וגולן. עוד נטען כי הקלטות ארי הרו התגלו במקרה במסגרת חקירה שלא קשורה לראש הממשלה, וכי כשהמשטרה גילתה את ההקלטות היא ניסתה "להלבין" את החדירה הלא חוקית לנייד של ארי הרו והוציאה צווי חיפוש בדיעבד. מעבר לכך כתבו הסנגורים כי כשהמשטרה התבקשה להסביר כיצד גילו את הקלטות נטען שאין לכך תיעוד.

מי אישר את המעקב אחרי יאיר נתניהו?

נקודה מעניינת נוספת מתוך מסמך הסנגורים נוגע לשאלה מי אישר לעקוב אחרי יאיר נתניהו בקשר לתיק 1000. בקשות הסנגורים מתבססות בעניין זה על כתבה של כתבת חדשות 12 דנה ויס מחודש ינואר 2019. "במסגרתה הוצגו אמירות חשובות ביותר מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת כתבה זו, הציגו היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו את השלבים הראשונים של חקירת המבקש, והסבירו אילו אירועים התרחשו והובילו לכך שהיועץ המשפטי לממשלה אישר לרשויות החוק והאכיפה לפתוח בחקירת משטרה בתיק 1000".

במסגרת הכתבה מתואר כיצד עם כניסתו של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי לתפקיד, בחודש ינואר 2016, הציגו בפניו חוקרי המשטרה את החומרים שנמצאים ברשותם וכי עמדת היועץ המשפטי לממשלה באותה העת הייתה שהם אינם מספיקים כדי לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה.

בשלב מסוים, כך לפי הכתבה, ניתן אישור למשטרה לעקוב אחר יאיר נתניהו, וכי בזכות מעקבים אלו חלה התקדמות משמעותית בחקירת "תיק 1000". כך תיארה זאת דנה ויס: "רגע לפני שהחקירה מגיעה למבוי סתום, מני יצחקי מקבל אישור ללכת בעקבות יאיר נתניהו, ככה הוא מגיע למלון שבו התארח נתניהו ג'וניור על חשבון ג'יימס פאקר ולמי שביצעה בפועל את התשלום - הדס קליין העוזרת של פאקר".

בכתבה צוין עוד, כי ליועץ המשפטי לממשלה ולצוות הפרקליטים הועברו חומרים ממשרד מבקש המדינה מיד עם כניסתו לתפקיד של היועץ המשפטי לממשלה בחודש פברואר 2016. עוד נאמר, כי הוצגו ליועץ המשפטי לממשלה חוות דעת ביחס לתחולת חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979 וכן מסמך שכונה "מסמך תעבורה", שכלל טבלאות שסכמו את היקפי השמפניות והסיגרים שהתקבלו לכאורה אצל ראש הממשלה ורעייתו. לפי הפרסום, מסמך זה הוצג ליועץ המשפטי לממשלה בחודש נובמבר 2016, דבר שהוביל להחלטתו לפתוח בחקירה ב"תיק 1000".

בעקבות פרסומים פנו סנגורי רה"מ בתחילת החודש בבקשה לקבל את כל המסמכים שמפורטים בכתבה זו ובכלל זה את האישור שקיבל ניצב מני יצחקי כדי לעקוב יאיר נתניהו.

בתשובה, ציינה הפרקליטות ביחס למעקב אחר מר יאיר נתניהו כי "לא ידוע לנו על קיומם של חומרים אלה". לטענת סנגורי רה"מ "ביחס ליתר הבקשות השיבה המשיבה תשובות כלליות שאין בהן דבר". לדבריהם, "נוכח חשיבות הדברים ומרכזיותם, ולאור הפער בין תשובת המשיבה לבין הדברים הברורים והמפורטים שפורסמו בכתבה הנ"ל (אליה התראיין כאמור גם היועץ המשפטי לממשלה עצמו) נבקש כי המשיבה תבחן פעם נוספת את שאלת המעקב אחר מר יאיר נתניהו, ותברר את הדברים באופן ישיר מול היועץ המשפטי לממשלה עצמו (וזאת בשים לב לכך שהפרקליטות שמטפלת כיום בתיק אינה הפרקליטות שטיפלה בתיקים "1000" ו-"2000" בתחילת הדרך). כמו כן, מתבקשת המשיבה להעביר לעיון המבקש את כלל המסמכים שהתבקשו על ידו בסעיף 3 למכתבו מיום 1.9.2020 ובכלל זה את המסמך שכונה "מסמך התעבורה", את המסמכים שהתקבלו בחודש ינואר 2016 ממשרד מבקר המדינה וכיו"ב".

הדין לא מחייב כלל את הפרקליטות להעביר תיקונים של תמלילי חקירות במהלך ניהול המשפט

מוקדם יותר היום השיבה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה את התייחסות הפרקליטות לבקשות סנגורי אלוביץ לקבל תמלילים מתוקנים של חומרי החקירה.

עו"ד תירוש טענה כי הדין לא מחייב כלל את הפרקליטות להעביר תיקונים של תמלילי חקירות במהלך ניהול המשפט. לדבריה, ככלל, החובה להעביר את חומר החקירה שנאסף על ידי הגוף החוקר חלה עם הגשת כתב האישום או לאחריו, אם התווספו לאחר הגשת כתב האישום חומרי חקירה. "מעבר לכך, כל עיבוד של החומרים שנעשה בידי רשויות התביעה, בין אם לפני הגשת כתב האישום ובין אם לאחריו, הוא בגדר "תרשומת פנימית", שבמהותה היא "יצירה" של התביעה - יצירה, שכמוה ממש יכולה לייצר גם ההגנה על סמך אותם החומרים עצמם".

עוד טענה עו"ד תירוש כי "גם במישור המעשי, הטלת חובה נוספת כזו מעוררת קושי של ממש, שכן גבולותיה הם אמורפיים ובלתי מוגדרים. כך, למשל, אפשר לתהות האם תחויב המאשימה למסור להגנה טעויות שגילתה בעמוד מסוים מתוך תמליל של עשרות עמודים? האם תחויב לעשות כך מיד עם הגילוי, גם כאשר אין בכוונתה לכלול את התמליל בראיותיה? האם תחויב לשוב ולעדכן את ההגנה, כאשר שבוע לאחר מכן היא תגלה טעות בעמוד אחר? האם תחויב לעשות כך ביחס לכל פער או טעות, שוליים ככל שיהיו? ומהי בכלל "טעות" בהקשר המסוים שבו מדובר?".

תירוש כותבת כי "לטעמה של המאשימה, התשובה לשאלות אלו היא ברורה לחלוטין. חומר החקירה מועבר לנאשמים בסמוך לאחר הגשת כתב אישום כדי שיוכלו להיערך לניהול ההגנה מבעוד מועד. במסגרת זו מועברים כל החומרים שנאספו על ידי הגוף החוקר לרבות חומרי התיעוד החזותי או הקולי ועימם גם התמלילים. מכאן ואילך, ובהקשר זה של דיוק ופענוח התיעוד החזותי והקולי, אין עוד יתרון לתביעה על פני ההגנה. יתר על כן, ניתן להניח, כי פערים או טעויות שהתביעה תחשוב שהם מהותיים ומצדיקים תיקון, לאו דווקא ייחשבו לכאלה על ידי ההגנה ולהיפך. הדברים תלויים, בסופו של דבר, גם בשמיעה ובפרשנות סובייקטיבית".

עוד היא הוסיפה כי הדרישה שלאורך כל שלבי ניהול התיק בבית המשפט תעביר התביעה - להבדיל מהגוף החוקר - כל דיוק ופער שתמצא בתמליל, כאילו היה זה "חומר חקירה לכל דבר ועניין" היא, אפוא, דרישה בלתי סבירה.

עוד דחתה עו"ד תירוש את טענת סנגורי אלוביץ, מיכל רוזן וז'ק חן, כי לאור סירובה להעביר תמלילים מתוקנים, יש הצדקה לעכב את פתיחת הליך ההוכחות. "המאשימה סבורה, בשים לב לשיקולים שפורטו לעיל, כי לרשות ב"כ הנאשמים עומד די והותר זמן להיערכות להוכחות בתיק וכי על ההוכחות להתחיל במועד שנקבע על ידי בית המשפט הנכבד".

עוד כתבות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

עליות קלות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-7%, טסלה ב-2.5%

נאסד"ק עולה ב-0.1% ● הצמיחה השנתית בארה"ב עמדה ברבעון האחרון על 3.4%, יותר מהצפוי ● האסטרטג של ג'יי.פי מורגן מזהיר: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר נוספים בחברת ה-AI אנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות בעולם

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד