גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שגרירת שבדיה: וולוו V60 לא קולנית ולא מוחצנת

גרסת הקרוס קאונטרי של ה-S60 מציעה שילוב ייחודי בישראל בין תצורת סטיישן מרווחת, הנעה כפולה, ומרווח גחון נכבד ● אין לה נוכחות כמו לדגמי קרוס-אובר אבל היא מאוזנת, תרבותית ואידיאלית למסעות לאיקאה

וולוו V60 קרוס-קאונטרי / צילום: יח"צ
וולוו V60 קרוס-קאונטרי / צילום: יח"צ

עד לפני כעשור נחשבה וולוו לאחות התרבותית, המנומנמת והצוננת של פלח רכבי הפרמיום. אבל כיום היא אחת היצרניות העסוקות ביותר והגלובליות ביותר בתעשיית הרכב כולה. היא מפעילה כיום מפעלי ייצור באירופה, ארה"ב וגם בסין, שממנה היא היצואנית הגדולה ביותר של כלי רכב למערב. במקביל היא מפתחת מגוון פלטפורמות ומערכות הנעה מתקדמות עבור לא פחות מארבעה מותגים סיניים ובינלאומיים של קבוצת האם שלה Geely; היא נמצאת בשלב ההשקה הגלובלי של מותג חשמלי עילי חדש, שאמור להתחרות בטסלה (פולסטאר); והיא עומדת להשיק בקרוב דגמים חשמליים עצמאיים משלה.

בין לבין גם מוצאים השבדים ההיפר-אקטיבים זמן כדי לספק לקהל הסקנדינבי הנאמן שלהם ולעוד כמה ריכוזי מעריצים של המותג ברחבי העולם (בעיקר בצפון ארצות הברית) את הדגמים השבדיים המסורתיים שמאד חביבים עליהם. אחד מהם הוא ה-V60 קרוס-קאונטרי, שממשיך מורשת ארוכה של דגמי סטיישן מוגבהים עם הנעה כפולה ויכולת לנוע על קרח, שלג ודרכי עפר.

חיצונית ה-V60 קרוס-קאונטרי שומרת על קווי המתאר הנאים של כל סדרת ה-S60 החדשה. יש לה פרופורציות אתלטיות, חרטום עם פנסים "מעפעפים", גריל אובאלי גדול ומוקף כרום בהתאם למסורת, ופרופיל סולידי שנמתח לאורך רציני ומסתיים בזנב זקוף עם פנסים מדורגים. חדי העין יבחינו במרווח הגחון המוגדל ובחישוקים ייחודיים אבל בסך הרכב זוכה ברחוב לתשומת לב בעיקר מהכיוון של קהל (מ)בוגר ופחות משוחרי רכבי סטטוס קולניים ומוחצנים.

רכב

מושבים מהנוחים ביותר בתעשיית הרכב

הכניסה לתא הנוסעים נוחה יותר מאשר ב-S60 הרגילה תודות לסף הכניסה המוגבה, אך היא עדיין לא יכולה להתחרות בנוחות שמספקת התקרה הגבוהה של האחות XC60. התא עצמו הוא שכפול כמעט מדויק של ה-S60 הרגיל. זה אומר עיצוב סקנדינבי נקי, כמעט סטרילי, עם דגש על שילוב רגוע ומרגיע של חומרי דיפון וגוונים, משטחים הרמוניים, רמת גימור גבוהה, והנדסת אנוש טובה עם מעט מאוד מתגים שמפוזרים באקראי. לא תמצאו כאן אורות פנים מתחלפים נוסח מועדון לילה כמו אצל הגרמניות העדכניות וגם לא עיצוב נובו-רישי. הכיוון הוא דיפוני עץ בעיבוד נאה ושקט ועור איכותי כמו בריהוט שבדי עילי.

החריג היחיד הוא מסך המגע האופקי והמאסיבי שמרכז בתוכו את רוב פונקציות התפעול המשניות. אנחנו לא חסידים של המסך הזה שמופיע בכל דגמי הדור החדש של החברה ומציג שלל סמלילים קטנים מדי ומבולגנים מדי לטעמנו. העסק לא נורא לתפעול בחניה אבל די מאתגר בנסיעה. רמת האבזור מכובדת בהחלט לקבוצת המחיר וכוללת מערך מתקדם של מערכות בטיחות, ריפוד עור, מערכת קול איכותית וכו'.

המרחב לרגליים ולכתפיים בתא הנוסעים נדיב דיו לחמישה מבוגרים בגודל מלא אם כי מרחב הראש מקביל למכוניות מנהלים מקובלות. המושבים הם מהנוחים ביותר בתעשיית הרכב, בהתאם למסורת, ותא המטען מציע נפח רציני של כ-529 ליטר גם עם חמישה נוסעים. הדלת האחורית מתרוממת ומפנה פתח הטענה רחב ונטול מכשולים, וקיפול המושב האחורי יוצר חלל אחסון ארוך ושטוח, שיכול להכיל אפילו ארגזי קרטון שטוחים באורך של יותר משני מטר. לא היינו מצפים לפחות מזה ממותג הרכב שנולד במדינה שהמציאה את "איקאה".

הגרסה היחידה של הקרוס-קאונטרי שמיובאת לישראל, מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 250 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. פגשנו במנוע הזה בדגמים אחרים של וולוו וגם כאן הוא מצטיין בעיקר בשיוט נינוח במהירויות גבוהות (מאוד) ובשיוט רגוע בעיר. אבל ניסיון לדחוק בו ולנצל את עדר הסוסים לצורך האצת האדרנלין נתקל במחסום של תגובה ראשונית עצלה של תיבת ההילוכים. מכיוון שצברנו בעברנו לא מעט של קילומטרים בנהיגה על כבישים שבדיים אנחנו יכולים להעיד שמשטרת התנועה במדינה היא אחת הקשוחות בעולם והנהגים צייתנים בהתאם, לפיכך כנראה שמדובר באקט שבדי מכוון בנוסח "תחשוב פעמיים". ואם מישהו צריך הוכחה נוספת הוא יכול למצוא אותה בהגבלה אלקטרונית של המהירות ל-180 קמ"ש, צעד שאותו קיבלה לאחרונה וולוו מנימוקים "סביבתיים והומניים". מי שיתעקש וימשיך ללחץ יגלה, שהטורבו אכן מעניק לבסוף את הבעיטה המיוחלת ואת צבירת המהירות הרצינית, ושהזינוק מאפס ל-100 קמ"ש עורך פחות משבע שניות.

מעט מאוד נטיית גוף בפניות אגרסיביות

על הכביש מציעה המכונית שילוב די ייחודי של מרווח גחון-גחון גבוה עם מרכז כובד נמוך בהשוואה לרכבי SUV גבוהים. מצד אחד, השילוב הזה מעניק לה התנהגות כביש נעימה ובטוחה של מכונית מנהלים עם מעט מאוד נטיית גוף בפניות אגרסיביות, זרימה נעימה על כבישים מפותלים והיגוי מאוזן, אם כי לא חד ונמרץ כמו אצל הגרמניות.

מצד שני, עם מרווח גחון של 21 סנטימטר, שגם הרבה "קרוס-אוברים" מודרניים לא יכולים להתהדר בו, ועם הנעה כפולה שמאחוריה עשרות שנות ניסיון על דרכי עפר סקנדינביות מושלגות ביערות עד, הוולוו הרבועה ומכובדת הזו גם תיקח אתכם ותחזיר אתכם, מ/למקומות, שבדרך כלל נמצאים מחוץ לתחום עבור רוב המכוניות הפרטיות (למעט רכבי ליסינג ישראלים, שכידוע אין להם מגבלות עבירות).

כמובן שמי שירצה למצות את הפוטנציאל יצטרך לספק לה גם צמיגים רב תכליתיים מתאימים במקום צמיגי הספורט התקניים בחתך 55'. אך אל דאגה: הסבירות שנראה וולבו קרוס-קאונטרי מטפסת על המעלים בנגב היא נמוכה מאוד. בינתיים אפשר להתנחם בכך, שהיא מתגברת בקלות על מכשול המדרכות הגבוהות בדרך לחניה עירונית מאולתרת. נוחות הנסיעה סבירה ברוב התנאים אבל המתלים משחררים לא מעט תנועות אנכיות בעת מעבר על מהמורות העירוניות. האחות XC60 מציעה כיול נינוח יותר.

וולוו S60 קרוס-קאונטרי עולה 270 אלף שקל. זהו מחיר נגיש יחסית למקובל בפלח הפרמיום, במיוחד כאשר מביאים בחשבון את הממדים, האבזור, הביצועים וההנעה הכפולה. עם זאת עיקר התחרות היא מול רכבי קרוס-אובר וכביש-שטח, כולל ה-XC60 המצליחה, שגרסת ההנעה הכפולה שלה, עם אותו מנוע, עולה כ-50 אלף שקל יותר. כך או כך זו תוספת ייחודית לנוף מכוניות המנהלים של ישראל ופיתרון יעיל למי, שמאס בתרבות של "לראות ולהיראות מלמעלה".

 

סובארו אאוטבק 2021

הדור החדש של ה"אאוטבק", שצפוי להגיע אלינו בקרוב, לוקח צעד גדול לעבר מחוזות הפרמיום. יש לו עיצוב בוגר, תא נוסעים יוקרתי וחדש לגמרי הכולל מסך "טאבלט" נוסח טסלה ודור חדש של מערכת הנעה כפולה. בארה"ב הוא מוצע עם מנוע ה-2.5 ליטר המוכר או עם מנוע 2.4 ליטר טורבו עם 260 כ"ס ותיבה רציפה.

קאדילק XT 4

ה-XT 4 החדש של קאדילק מציע עיצוב קלאסי ניצב על גבול הסטיישן. ב-300 אלף שקל מקבלים דגם ספורט עם הנעה כפולה, תא נוסעים מפואר ומאובזר ומנוע 2 ליטר טורבו עם 237 כ"ס ו-36 קג"מ. הממדים הפיזיים קטנים משל הוולוו אך תא המטען מציע נפח של 637 ליטר.

AUDI A6 ALLROAD

ה-ALLROAD של אאודי, שיובאה בעבר ועשויה לחזור אלינו בשנה הבאה, מבוססת על הדור החדש של ה-A6 ומציעה תא נוסעים מפואר ואבזור חיצוני ספורטיבי-תכליתי. היא גבוהה ב-4.5 סנטימטרים מה-A 6 הרגילה, מצוידת בהנעה כפולה עם תוכניות שטח וניצבת על מתלי אוויר שניתנים להגבהה. המחיר לא ידוע.

עוד כתבות

דן שולמן, מנכ"ל פייפאל / צילום: רויטרס

שוק הקריפטו מתרגש: פייפאל תאפשר קנייה ומכירה של ביטקוין

בעקבות הכרזת ענקית התשלומים האמריקאית כי לקוחותיה יוכלו להשתמש במטבעות קריפטו כבר בתחילת 2021, זינק מחיר הביטקוין לכ-12,400 דולר - רמתו הגבוהה ביותר בחודשיים האחרונים

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ / צילום: תומר אפלבאום, הארץ

האם משרד הביטחון מנסה לגלגל את עלות עסקת מטוסי החמקן על הציבור?

לפי הצעת המשרד, ממשלת ישראל תיתן ערבות למחזור של הלוואה שלקחה יצרנית נשק אמריקאית למימון המטוסים ב-2014 וכן תשלם את הריבית בשל דחיית הפירעון ● באוצר משוכנעים שמשמעות ההצעה היא שמימון העסקה יועבר לתקציב המדינה ● ההצעה תעלה לאישור הקבינט הביטחוני בקרוב

ניסוי בחיסון של מודרנה. בעיגול: ד"ר טל זקס / צילום: Ted S. Warren / AP, יוטיוב

הישראלי שמאחורי החיסון של מודרנה: "ההתעשרות שלי הייתה לא צפויה, לא ציפיתי לסכומים שהגיעו"

ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה, אופטימי לגבי תוצאות הניסוי שייחשפו בקרוב, הודף את טענות המבקרים על יהירות החברה, ומסביר מדוע החיסון של מודרנה עדיף על זה של פייזר • האם יחזור בעתיד לישראל? "אני מקווה שהמדינה תמשיך להתפתח בכיוון הביוטק, ואהיה איפה שיותר יעיל"

פרופ' ג'ונתן ג'אביט, מנכ"ל NeuroRX / צילום: יח"צ

תוצאות טובות לתרופה שעברה הסבה מאין-אונות לקורונה

NeuroRX הישראלית ו-Relief השווייצרית הראו שיפור משמעותי במצבם של חולי קורונה קשים

סדנה בקמא־טק / צילום: קמא־טק

"לנשים מהחברה החרדית יש מיתוג של מי שרוצות לחזור לילדים מוקדם. גילינו שזה הפוך"

ארגון קמא-טק מקדם שילוב חרדים בהייטק כבר כמה שנים, אך גם שם הופתעו מהביקוש של נשים מהחברה החרדית לקורס בניתוח נתונים ● הנשים ניצלו את יתרונות הלמידה מרחוק כדי לשפר את יכולותיהן, במטרה להתקבל לחברות טובות יותר ● האם ניתן לצמצם פערי שכר בהייטק, דווקא עכשיו?

הנתיב המהיר / צילום: רוני שיצר

השרה רגב מבקשת לאשר הקלות לנסיעת רכבים פרטיים בנתיב המהיר

כיום, יכולים משתמשי הנתיב המהיר לנסוע ללא תשלום כאשר ברכב פחות מארבעה בני אדם רק בשעות השפל, אך כעת יוכלו לנסוע 3 אנשים ברכב לאורך כל שעות היום ● קיים חשש כי מהירות הנסיעה בנתיב תואט, וכי נוסעים רבים יותר ידורבנו להשתמש בו

גגות החווה הסולארית, בעיגול: הדר גולדמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"כמו בטקסס": הדר גולדמן רכש חווה סולארית בכפר הירוק ב-20 מיליון דולר

וגם: חדוה בר הצטרפה לדירקטוריון חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר ● השיחה

דני נוה,/ צילום: שלומי יוסף

דני נוה פועל להקמת קרן של 100 מיליון דולר להשקעות בפינטק

נוה, שעזב לאחרונה את תפקיד יו"ר כלל ביטוח, הקים בעבר קרן השקעות בתחום הבריאות שמנהלת כ-100 מיליון דולר ● נוה סיים לאחרונה את שבע השנים בחברת כלל ביטוח עם שכר ותגמולים בעלות כוללת של 21 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

ירידות קלות בנעילה בת"א: או.פי.סי קפצה ב-6%, פתאל עלתה ב-3.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 90 נסוג ב-0.1% ● מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל ● שותפות מו"פ בתחום האגרו-טק Smart Agro תונפק בבורסה בתל אביב

משקאות שוופס/ צילום: יחצ

ביהמ"ש: בעלות על סימן מסחרי לא מגנה מפני יבוא מקביל

יבוא מקביל של המשקה שוופס לישראל הוא חוקי – כך קבע השבוע בית משפט המחוזי מרכז ● בית המשפט קבע כי העובדה שיפאורה-תבורי מייצרת את משקאות השוופס בישראל ומחזיקה בבעלות על סימן המסחר, אינה הופכת את היבוא של המשקה לבלתי חוקי

יו"ר ומנכ"ל IFF, אנדראס פיביג / צילום: איל יצהר

איי.אפ.אפ נגרעת מהמסחר עם תשואה שלילית של 24% מאז שהצטרפה לבורסה

החלטתה של החברה האמריקאית מזכירה מהלך שנקטה בעבר מיילן ● עם זאת, היא לא בהכרח מאפיינת חברות ששורשיהן אינם נטועים בישראל אך עדיין נסחרות בשוק המקומי

יאיר אבידן / צילום: רמי זרניגר, יח"צ

הפיקוח בבנק ישראל לבנקים: תפעלו בזהירות מול הבנקים הפועלים באיחוד האמירויות הערביות

מבחינת הפיקוח מדובר כאן בצעד מאוד לא טריוויאלי ● המפקח על הבנקים יאיר אבידן: "אנו שמחים להיות שותפים למהלך ההיסטורי של קידום יחסי השלום והכלכלה בין המדינות. יחסים אלו הם בעלי יתרונות כלכליים לשתי המדינות" אך "יש לזכור כי לצד ההזדמנויות יש להקפיד על ניהול הסיכונים"

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל./ צילום: יצחק הררי

משרד הבריאות: הבאג בתוכנה לא השפיע על חקירת גמליאל

לפני מספר ימים, טענו במשרד המשפטים שבאג בתוכנה של משרד הבריאות הוביל לשינוי אוטומטי של מיקומה של גמליאל מטבריה, המקום בו שהתה, לתל אביב, עיר מגוריה ● במשרד הבריאות בדקו את הדברים וגילו כי הבאג אינו רלוונטי לחקירה עצמה ואין לו השפעה על המערך האפידמיולוגי

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, Associated Press

לקראת קו הסיום: אלה הנתיבים לניצחון במירוץ לבית הלבן

האם ג'ו ביידן יכול להיכנס לחדר הסגלגל מבלי לנצח בפלורידה? ● אילו מדינות הפכו למכריעות במיוחד ● והאם ישנו סיכוי למהפך בדרום? ● יפתח דיין, בעל הבלוג 'על פילים וחמורים', מתארח ב'מדריך לטראמפיסט' כדי לפענח את הנתיבים לניצחון במירוץ לנשיאות ארה"ב ● האזינו

טפסי ההצבעה במשרדי הדואר של מדינת וושינגטון / צילום: Elaine Thompson, Associated Press

ארה"ב: הבחירות הקרבות, השיקולים הפוליטיים והמאבק על כספי סיוע למובטלי הקורונה

דילמה אמריקאית: איך לנהל ארץ ענקית בעיצומו של משבר עצום ממדים שבועיים לפני בחירות דרמטיות ● שר אוצר ויושבת ראש בית נבחרים מנסים לחלץ כלכלה משרטון ● האם נשיא זועף ויושבת ראש כועסת יוכלו לעשות עסקים? בשלב הזה, קצת קשה להאמין

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי. התגובה של גוגל היא ניסיון להציג עצמה כחלום ההייטק / צילום: Jim Young, רויטרס

ארה"ב נגד גוגל: השאלות סביב התביעה נגד ענקית החיפוש

במשך שנים חמקה גוגל מסנקציות בארה"ב על התנהגות אנטי־תחרותית, אך נראה שכללי המשחק השתנו והוגשה נגדה תביעה ראשונה ● עד כמה הטענות נגדה חזקות, האם תיפגע כמו מיקרוסופט ומה המחלוקת בין הדמוקרטים לרפובליקנים

דונלד טראמפ נגד ג'ו ביידן / צילום: Associated Press

ביידן או טראמפ? המשקיעים בוחרים אסיה

בזמן שהבחירות לנשיאות בארה"ב מתקרבות, כלכלנים רבים סבורים כי השווקים באסיה מגלמים פוטנציאל השקעה מעניין ● הערכות אלה באות בעיקר על רקע ההתאוששות הכלכלית שמפגינה סין, והרגיעה הצפויה במלחמת הסחר במקרה שג'ו ביידן ינצח בבחירות

מתקן התפלה אשקלון, הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה / צילום: שאטרסטוק

דלק רכב מחליפה שותפה ומבססת את החזקתה במתקן ההתפלה באשקלון

דלק רכב השלימה את רכישת חלקה של שותפתה באשקלון, IDE טכנולוגיות, בחברת התיפעול והתחזוקה של מתקן ההתפלה (חברת אדום), תמורת כ-106 מיליון שקל

איתי בן זאב, מנכ"ל בורסת ת"א  / צילום: תמר מצפי

לקראת עימות משפטי נוסף? הבורסה שוקלת לעתור לבג"ץ נגד החשכ"ל

הבורסה מתנגדת לפסילת ברק קפיטל מעשיית שוק באג"ח ממשלתיות, לאחר שתבעה מוקדם יותר השנה את האוצר • החשכ"ל: "עולה השאלה לגבי האינטרס לערער על ההחלטה העניינית של האגף"

עודף התכנון של שטחי תעסוקה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שישה ראשי ערים מגלים ל"גלובס" מה הם מוכנים לעשות בשביל למשוך ארנונה ועסקים לעיר

תעריף מיוחד לסטארט-אפים? קו פתוח לטלפון של ראש העיר? מסלול ירוק ברישוי? שישה ראשי ערים מספרים מה הם מוכנים לעשות כדי למשוך אליהם חברות עסקיות שישלמו ארנונה ויספקו מקומות עבודה