גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באים בטוב: עמותת "נירים" יוצאת בקמפיין בהפקת "גלובס"

פרויקט חדש של "גלובס" רותם את מיטב אנשי הקריאייטיב בישראל כדי לייצר קמפיינים שיסייעו לעמותות לקדם את מטרותיהן ● העמותה הראשונה היא "נירים", המעניקה לנוער בסיכון הזדמנות נוספת

מסע קריאטיבי לעמותות / צילום: מתוך מודעת הקמפיין
מסע קריאטיבי לעמותות / צילום: מתוך מודעת הקמפיין

המגזר השלישי הוא אחד המגזרים שנפגעו קשות ממשבר הקורונה שהוביל להידוק החגורה בקרב חברות במשק וגופים תורמים אחרים. מהמקום הזה צמח פרויקט "באים בטוב" של "גלובס" שרתם את מיטב אנשי הקריאייטיב בישראל, בכדי לייצר קמפיינים יצירתיים וחכמים שיסייעו לעמותות לקדם את מטרותיהן. במסגרת הפרויקט הגישו מועמדות כ-400 עמותות, גדולות וקטנות ששיתפו עמנו את סיפורן ואת האתגרים העיקריים שניצבים בפניהן בימים אלה. מתוכן נבחרו 12 עמותות שיזכו בקמפיין פרסומי ללא עלות שיפורסם באתר, בעיתון ובאפליקציה של "גלובס".

הבחירה לא הייתה פשוטה. המטרה הייתה לבחור במגוון רחב של עמותות שמייצגות את קשת האוכלוסיה והפעילויות בחברה הישראלית. כל צמד ממומחי הקריאטיב שהתנדבו לפרויקט קיבל לידיו את הטיפול בעמותה אחרת. הצוות כולל את מירן פחמן ויגאל חזן שחנכו את הפרויקט עם עמותת נירים, יעל גרזון ענבר ותמר לויט, איתן כהן ואלון זייפרט, צבי לוין ושרי סימן טוב, מחמוד ג'בארין וראגדה אבו חוסין, רונה יעקבי ועידו בן-דור, דודו הרוש ורומם סרנגה, ניר פרח ותמר דביר, אסף כץ ואוראל ביתן, ניר גרנות וערן ברקן, אלחנדרו פלדמן וליאור שוהם ומיטל אשכנזי ויוסי סבג.

מנתבת מסלולים לאלו שהחברה ויתרה עליהם

העמותה הראשונה שחונכת את הפרויקט המרגש הזה היא "נירים" המעניקה לבני ולבנות נוער שנמצאים בסיכון הזדמנות נוספת ולעתים אחרונה לחזור אל לב החברה הישראלית כאזרחים התורמים לעצמם, למשפחות שלהם ולמדינה.

"נירים" היא מסגרת חינוכית טיפולית שפועלת בכמה מישורים והיא במובנים רבים משנה גורלות ומנתבת מסלול מחדש לאלו שהחברה כבר ויתרה עליהם.

באפריל 2002 במהלך פעולה של שייטת 13 בשכם נפל לוחם היחידה רב סמל ניר קריצ׳מן. קריצ'מן בן ה-23 במותו גדל על ערכי ידיעת הארץ ואהבת המולדת. עמותת נירים שקרויה על שמו קמה שנה לאחר נפילתו והיא, מסביר מי שמשמש כיו"ר העמותה יורם שגיא, "שמה לעצמה למטרה להיות נושאת הדגל בכל הנוגע לחינוך לנוער ישראלי הסיכון שנמצא בסכנה של נשירה ממסגרות". שגיא המכהן כנשיא החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה) מעורב בעמותה מזה שבע שנים.

שגיא מפרט כי שתי הפעולות המרכזיות של העמותה שמיישמת תוכנית חינוכית טיפולית וייחודית מתבצעות בכפר הנוער נירים שנמצא בבוסתן הגליל בנכס ששייך לסוכנות היהודית ובמרכזים הפזורים ברחבי הארץ והפועלים כמתנס"ים.

בנות ובני הנוער מגיעים ברובם בעקבות צו של בית משפט לנוער. "החלופות הן מול מאסר", מסביר שגיא. כ-100 נערים ונערות בני 14-18, תלמידי כיתוב ט' עד יב' נמצאים בזמן נתון בתנאי פנימיה בכפר הנוער. "התהליך הטיפולי מציב רף גבוה לנערים ולנערות שחלקם הגדול לא חווה הצלחה מימיו, כאלו שאין להם תחושת מסוגלות מהרגע הראשון. התוכנית מחייבת לעשות בגרות מלאה, גיוס לשירות ערכי ומשמעותי בצה"ל ומעורבות חברתית. אלו דברים שנראים בלתי ניתנים להשגה בתחילת המסע אבל אחוזי הבגרות והגיוס לצה"ל ובעיקר ליחידות קרביות הוא יותר גבוה מהממוצע הארצי. זה מרגש בכל פעם מחדש משום שאלו חבר׳ה עם קשיים שבאו ממקומות שהגורל התאכזר אליהם. כשמבקרים במרכז מצפים למצוא מקום אפור אבל זה המקום הכי אופטימי בעולם. נערות ונערים שלא היה להם שום סיכוי הופכים לקצינים בצה"ל, למחנכים ולמדריכים - חלקם גם נשארים בנירים, זה נותן המון מקום לאופטימיות על היכולת לחזק את החוסן החברתי והאישי של כל אחד ואחת מהם".

המסלול שעוברים בני הנוער אינו פשוט, כפי שמפרט שגיא. "דרך העבודה היא ייחודית, טובענית ומאתגרת. תפיסת העבודה פועלת בגישה שמעצימה את הכוחות של הנערה והנער לעמוד ביעדים קשים שמהם נבנה הביטחון העצמי והיכולת לשקם את העולם הרגשי ולחוות הצלחה חוזרת".

כלי הטיפול העיקרי של הכפר הוא השטח. בני הנוער עוברים מסעות מפרכים כשהם נמצאים מאות ימים בשטח "לפעמים זה 200 ימים בשנה במסעות שנמשכים שבוע, אלו מסעות שקשים פיזית ורגשית". כלי הטיפול הזה קיבל השראה ממרכז דומה שממוקם בקנדה.

יורם שגיא / צילום: Perry Bindelglass

המטרה: גיוס חצי מיליון שקל באמצעות הקמפיין

"נירים" פנתה לפרויקט באים בטוב של "גלובס" למטרה מוגדרת: שיפוץ מבנה שממוקם בכפר הנוער וממנו יוצאים בני הנוער למסעות. במבנה מאוחסן הציוד ושם נעשות ההכנות. עלות השיפוץ למבנה נאמדת במיליון שקל, מחצית מהסכום מממנת המדינה והמטרה היא לגייס חצי מיליון שקל במסגרת הקמפיין שהותאם על ידי אנשי הקריאטיב שצוותו לעמותה.

"יכולת ההשפעה של נירים היא סביבתית והיא מורגשת גם על המשפחה ועל החברים. מכל מקום שמגיעים ממנו אפשר לזהות שינוי בשכונה שבה פועלים. בחזון שלנו, נירים תהיה תנועת הנוער המשפיעה ביותר על חוסנה של החברה - לא במספר החניכים אלא בהשפעה שיש לה על החוסן של החברה הישראלית, עם תנועה שתהיה מיועדת לכל המגזרים, לקהל יהודי וערבי לבנים ולבנות", אומר שגיא. לדבריו, "עולם העמותות הוא קשה על אחת כמה וכמה עכשיו משום שאנחנו נשענים מהותית על כספי תרומות. בימים אלה האתגר יותר מורכב ודרך היוזמה המדהימה של 'גלוב'" שהיא איננה מובנת מאליה, אנחנו קוראים להצטרף למסע של נירים ולהיות חלק ממנו. אני באופן אישי לוקח חלק במסע הזה כבר שנים רבות והסיפוק של לראות את בני הנוער יוצאים לדרך חדשה הוא עצום. הכול נעשה בהתנדבות כמובן ותמיד אני חש שלא עושים מספיק וצריך לעשות עוד כשאני נחשף לנוער ועד כמה הוא צריך את זה וכמה מגיע לו לשנות את מסלול החיים שלהם ולהפוך לאנשים מדהימים. מי שהקים את העמותה הם חבר׳ה מהשייטת ובראשם זיו גרשוני שהיה המפקד של ניר שהציל אותו בפעילות מבצעית. גרשוני שנפצע היה מושבת במשך שנה והוא יזם את העמותה תחת שני כללים: שהיא צריכה להיות חיה ונושמת ושהיא צריכה לפעול לטובת הקהילה. כל שנה יש אלפים שמכירים את ניר והזיכרון הולך ונעצם וזה קסם גם בזווית הזו. משהו שמתחיל מזיכרון בעקבות מות לוחם וממשיך לעולם של נוער בקצה רצף הסיכון שמקבלים חיים חדשים ותורמים לעצמם ולסביבה - מה שנראה עבור רבים מאיתנו כמסלול נורמטיבי עבורם הוא מסלול מאתגר ואחר שנעשה במחויבות אינסופית של צוות מדהים".

כל אנשי הקמפיין

על הקריאטיב לעמותת "נירים" היו אמונים מירן פחמן ויגאל חזן. פחמן מתמחה בהכנת תוצרים קריאייטיבים עם התמקדות בדיגיטל ומנהל קבוצת הפייסבוק creative first. חזן הוא בעלי משרד הפרסום והמיתוג דרייב 101 כשהוא שימש כמנהל קריאטיב במשרדים המובילים בישראל. הקמפיין שנבחר לנירים נושא את הסלוגן "גם אני עברתי מסע כדי להגיע לאן שהגעתי" והוא מבוסס בחלקו הגדול על פלטפורמה שפחות שכיחה אם בכלל בעולמות הפרסום הדיגיטלי - לינקדאין.

מירן פחמן / צילום: ירדן שמואלי

פחמן מפרט על הרעיון. "זהו קמפיין משפיענים בעולם העסקים שעושה שימוש במובילי דעה קהל. חיפשנו אנשים שיש להם הרבה עוקבים ויש תהודה לפוסטים שהם מעלים בלינקדאין. זה קמפיין חלוצי בארץ ששם את הדגש על הפלטפורמה הזו. בחרנו בה מפני שהקמפיין נועד לגייס כסף מהעולם העסקי ולכן חשבנו שזה יהיה בולט וחדש. באינטסגרם כבר היינו. חלק מהמטרה של "גלובס" ב'באים בטוב' היא לא לייצר קמפיין תדמית או מודעות אלא לצאת במהלך עם הגדרות ספציפיות ועם יעד כספי עבור שיפוץ המבנה ממנו יוצאים למסעות. הקונספט הוא 'בואו להיות חלק מהמסע' משום שאנחנו לא רוצים שיתרמו כסף וביי אלא שמי שאתנו יהיה חלק מהמסע, חלק מהמשפחה חלק ממשהו שהוא יותר גדול מרק לתת כסף. אנשי העסקים שאנחנו פונים אליהם כבר עברו מסע ולקחנו את זה כמטאפורה כשהרעיון הוא שגם לבני הנוער שבנירים, מגיע לעבור את המסע".

לינקדאין אינה פלטפורמה פרסומית ולכן האתגר הוא שונה. "יש פה קושי טכני", מסביר פחמן "פרסומאי שעושה קמפיין משפיענים באינסטגרם בפייסבוק יכול לפנות לחברות ולתוכנות שמנתבות אותך לקהל יעד הרצוי. בלינקדאין אין את זה ולכן המטרה הייתה לאתר את מובילי הדעה שיש להם הרבה עוקבים ותגובות ולשם כך נעזרנו באנשים שמבינים את התחום בהם זיו שיינפלד, תומר צוקר עוד ישראלי שהוא בכיר בלינקדאין העולמית. התמקדנו באנשי עסקים ישראלים, בקבוצות בשיטת 'חבר מביא חבר', עשינו מחקר וחילקנו את אנשי העסקים לפי תחומי העיסוק שלהם - כשהם שינו את הגדרת התפקיד שלהם זה עורר עניין. מהלינקדאין נעורר את הקמפיין ברשתות האחרות".

"האתגר הוא לנסות להתבלט בתוך 'רעש' של הרבה עמותות שמתחרות על תשומת הלב ועל הארנק וליצור את הבולטות שתניע לפעולה כאשר יש יעד כספי מוגדר. אין דבר כזה שלא נצליח משום שאנחנו מחויבים קודם כל להביא את התוצאה מעבר לכיף ולקריאטיב". 

מסע קריאטיבי לעמותות / צילום: מתוך מודעת הקמפיין

קרדיטים
קריאייטיב: מירן פחמן ויגאל חזן
ניהול פרויקט: הילה הלל
עיבוד תמונה: סימה אלון
סטודיו: רינת אדר
סטודיו דיגיטל: גור שלום
מנהלת פיתוח משאבים וקשרי קהילה: מרים ארי
ייעוץ לינקדאין: זיו שיינפלד ותומר צוקר

גילוי מלא: פרויקט "באים בטוב" הוא יוזמה של מחלקת פיתוח עסקי ב״גלובס״ ואינו מערב חסות מסחרית חיצונית.

עוד כתבות

ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP

אמזון לא עוצרת: ניפצה את תחזית הרווח למניה ב-300%; ההכנסות זינקו ב-37%

הרווח למניה הסתכם ב-12.37 דולרים - מעל לתחזיות השוק לרווח של 7.41 דולרים למניה ● ההכנסות הסתכמו ב-96.15 מיליארד דולר לעומת הצפי להכנסות של 92.7 מיליארד דולר ● אמזון מעלה את התחזיות לרבעון הבא, אם כי הטווח לרווח התפעולי רחב מדי

אנגלה מרקל / צילום: Michael Sohn, Associated Press

הפוקוס באירופה עובר מצרפת וגרמניה לאיטליה, ספרד ובריטניה

מספר הנדבקים באירופה מזנק וההגבלות על האזרחים מתהדקות • צרפת וגרמניה הגדולות סוגרות ברים, מסעדות וחנויות, אבל משאירות בתי ספר פתוחים

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

קבינט הקורונה דחה את פתיחת חנויות הרחוב בשבוע

עם זאת, שבוע הבא ייפתחו הלימודים לכיתות א' עד ד', בתי כנסת בפעילות של עד עשרה אנשים, וכן צימרים ומכוני טיפול כגון מספרות ומכוני קוסמטיקה ● טרם הדיון, יצא שר האוצר ישראל כ"ץ במתקפה חריפה על שר הבריאות יולי אדלשטיין

פיליפ פרוסט, בעל השליטה באופקו / צילום: תמר מצפי, גלובס

תחום בדיקות הקורונה ממשיך להתבסס כאוצר החבוי שחיפשה אופקו

ההכנסות הכוללות ברבעון היו 428.1 מיליון דולר לעומת 228.8 מיליון דולר ברבעון המקביל - עליה של 87% ● לראשונה מזה זמן רב רושמת אופקו רבעון שני ברציפות של רווחיות ● מניית אופקו עלתה בעקבות פרסום הדו"חות ב-5%, והחברה שווה היום 2.8 מיליארד דולר

יונתן סרוסי, מנכ"ל דרופבוקס ישראל / צילום: יח"צ

מנכ"ל דרופבוקס ישראל: "מנהלים צריכים להתרכז במשימות, בתוצאות ובתוצרים ופחות בשעות ובנוכחות"

יונתן סרוסי, מנכ"ל דרופבוקס ישראל, על אתגרי העבודה מהבית ● אתגר המנכ"ל

פינוי פצועים מהריסות בניין בטורקיה / צילום: Tuncay Dersinlioglu, רויטרס

לפחות ארבעה הרוגים ועשרות פצועים ברעידת אדמה במערב טורקיה

באיי סאמוס ביוון ובאזור איזמיר שמבערב טורקיה הורגשה רעידת אדמה חזקה שגרמה לקריסת בניינים ולהצפות ● אמבולנסים וצוותי הצלה פינו עד כה יותר ממאה ועשרים פצועים וארבע גופות של נפגעי הרעש ● באיזמיר קרסו עשרות בניינים ולפי התקשורת המקומית לפחות 25 צוות הצלה וחילוץ מנסים לאתר ניצולים בין ההריסות

כמו לכל דבר, גם לעבודה מהבית יתרונות וחסרונות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

ביחד אבל בנפרד: עתיד העבודה במשרד הווירטואלי

מודל העבודה ההיברידי יחייב ארגונים לשנות את האופן שבו הם מגדירים משרד ולהתמודד עם השאלה איך יוצרים מרחב וירטואלי שמאפשר עבודה משותפת אמיתית

ניסן סנטרה / צילום: יח"צ

התחלה חדשה: המשפחתית החדשה של ניסאן שונה לחלוטין מקודמתה 

העיצוב מתוחכם ויש לה מוניטין של אמינות, אבל המנוע של סנטרה 2020 מתקשה לעמוד בסטנדרטים האירופים ● המחיר גבוה יחסית, אבל הנחות אגרסיביות עשויות לסלול את דרכה למרכז השוק

רות פולצ'ק וצביקה וגמן / צילום: כפיר זיו. פרופס: באדיבות חברת ס.י.מדה ציוד למעבדות

התכתבות בווטסאפ גרמה להם לעזוב הכל ולהקים סטארט-אפ מבטיח לבדיקות קורונה

הודעה בקבוצת ווטסאפ בתחילת המשבר הפילה לרות פולצ'ק ולצביקה וגמן אסימון בנוגע לאופן שבו צריכות להתבצע בדיקות קורונה - שילוב בין השיטה המוכרת של איגום לאלגוריתמיקה ● השבוע חברת הסטארט-אפ שהקימו זכתה לאישור רגולטורי לבצע בדיקות שיכולות להגדיל פי 10 את מספר הנבדקים

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל אל על יעזוב את תפקידו על רקע חילופי השליטה בחברה

כפי שפורסם ב"גלובס", הדירקטוריון החדש כבר החל בהקמה של ועדת איתור לחיפוש אחר מנכ״ל חדש יחד עם רוב השדרה הניהולית שצפויה להתחלף ● גונן אוסישקין צפוי לעזוב את התפקיד בינואר 2021

איור: עובדיה בנישו

דורשים רק מזומן ובלי רגשות אשם: הכלכלה השחורה פורחת בחסות הסגר השני

בחסות התנהלות הממשלה וחוסר האמון הציבורי, פורחת הכלכלה השחורה ● הספר שמגיע לבית הלקוח בהיחבא, הקוסמטיקאית ש"לא מפחדת למות מקורונה, אלא מפחדת למות מרעב", מאמני הכושר, השפים ויתר העצמאים שמקבלים תשלום בשחור, בלי לחשוב פעמיים

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אבישי אברהמי מנכ"ל Wix: "ישראל היא אחת המדינות הגרועות בעולם המערבי בסיוע לאזרחיה במשבר הקורונה"

אבישי אברהמי בפוסט שפרסם: "אני אמנם לא ממש מבין בפוליטיקה, אבל אני ממש טוב עם מספרים, והאמת היא שבשורה התחתונה, ישראל היא אחת המדינות הגרועות בעולם המערבי בסיוע לאזרחיה במשבר הקורונה"

חנויות סגורות בקניון דיזנגוף סנטר. סגר סבב ב' / צילום: כדיה לוי, גלובס

רשתות האופנה והמסעדות התייאשו: מפסיקות את הדיונים עם הממשלה

הצהרת התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה להפסיק את ההתדיינות מול הממשלה מגיעה לדבריהם לאחר ש"פניותיהם נפלו על אוזניים ערלות" ● "החל מיום ראשון כל אחד יהיה חייב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו, עבור עובדיו ועבור משפחתו"

בריכת שחיה/  צילום: יחצ

פעילויות ספורט לילדים, צימרים ודרייב אין: אלו המקומות שיפתחו בשבוע הבא

קבינט הקורונה אישר הלילה כי החל מיום ראשון הקרוב יחזור הספורט לילדים ונוער בספורט התחרותי בכל הענפים, ובנוסף יפתחו מעל ל-200 אתרי מורשת ● בנוסף הקבינט אישר הלילה גם את הפעלת המועדוניות הנותנות שירותים חברתיים להפגת בדידות הקשישים ברשויות המקומיות

מבצעים ברשתות אופנה ומזון / צילום: שני מוזס, גלובס

העליון שם סוף לשיטת המבצעים הפופולרית: הפסיקה שמסעירה את ענף המזון והאופנה

ביהמ"ש העליון אשרר את החלטת המחוזי בת"א לפיה גם במקרה של מבצעים קצרי מועד יש לציין על המוצר או על שלט את המחיר הסופי לאחר ההנחה, ולא ניתן יותר להסתפק רק בהצגת אחוז ההנחה ● עו"ד סיטון-זלקינד המייצגת קמעונאיות בתחום האופנה והמזון: "נטל כבד ביותר על הקמעונאים שעלול להביא להימנעות ממבצעים קצרי טווח"

חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן / צילום: Alex Brandon, AP

מדינות מהמפרץ פנו לישראל כדי לבחון רכישת מערכות נגד טילים

ההסכמים בין המדינות הובילו לפניות ראשוניות מצד המפרציות לרכישות מהתעשיות הביטחוניות בישראל - כך נודע ל"גלובס" ● ההתעניינות כוללת הצטיידות במיגון לכלי רכב משוריינים, מערכות נגד טילים ומערכות "מעיל רוח" מתוצרת רפאל ● במפרץ מעוניינים לשפר את ההגנה על מתקני הנפט בעקבות התקיפה בסעודיה ב-2019

תומכי ג'ו ביידן במיאמי, פלורידה / צילום: MARCO BELLO, רויטרס

פלורידה לא למדה לקח: טל שניידר בדרך למדינה ש"מכתירה" את נשיאי ארה"ב

פלורידה היא מדינה חצויה שמשקפת כנראה יותר מכל את אמריקה המפולגת ● ההיסטוריה מלמדת שפלורידה כמעט תמיד בוחרת במנצח ונוטה להחליף צד כל כמה שנים ● כך היה עם רייגן והבושים, וקלינטון ואובמה וטראמפ ● האם גם הפעם היא תנבא את התוצאות

נטפליקס. עלייה מסיבית בצריכת שירותי טלוויזיה בארה"ב / צילום: Antoine Kreme, רויטרס

נטפליקס רוכבת על הקורונה ומעלה את מחירי החבילות בארה"ב

לעת עתה הדיווח מתייחס בארה"ב ולא לשאר העולם אך אין לדעת ● הסיבה היא הגידול בתחרות מצד שחקניות חדשות שמוזילות את מחירי החבילות

ג'ק דורסי / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס

טוויטר עקפה את תחזית הרווח וההכנסות אך המניה מתרסקת במסחר המאוחר

ברבעון בו הגבילה החברה את ציוצי הנשיא טראמפ, והצהירה על כוונתה לקדם שיח בריא ברשת, טוויטר רשמה עלייה נמוכה מהצפוי במספר המשתמשים ● הזהירה מפני חוסר וודאות לקראת הבחירות בארה"ב בכל הנודע להתנהגות המפרסמים

עובד חברת החשמל על מנוף / צילום: תמר מצפי

בעקבות תקלה טכנית: הפסקות חשמל דווחו ברחבי הארץ

תושבי באר שבע, אשקלון, חיפה, ראשון לציון ויישובים רבים נוספים דיווחו על הפסקות חשמל למשך דקות ארוכות ● לדברי חברת החשמל, הסיבה להן הייתה תקלה ביחידות ייצור, שהובילה להשלת עומס ● במקרים מסוג זה המערכת מתוכננת לשוב בתוך כרבע שעה