פייסבוק תחסום פרסומות נגד חיסונים

ענקית המדיה החברתית משיקה קמפיין לחיסוני שפעת, ועובדת עם רשויות בריאות על מסרים באתר

עובדים על חיסון / צילום: Jessica Hill, Associated Press
עובדים על חיסון / צילום: Jessica Hill, Associated Press

פייסבוק הודיעה שהיא תאסור פרסומות נגד חיסונים, במסגרת מאמץ רחב יותר להילחם במידע כוזב על חיסונים במגפת הקורונה.

ענקית הטק התמודדה על ביקורת של אנשי מקצוע רפואיים ומשתמשים על כך שהיא לא פעלה לריסון תפוצת טענו כוזבות על הבטיחות והחשיבות של חיסונים בפלטפורמות שלה.

בשנהש שעברה התחייבה פייסבוק לאסור פרסומת שכוללת מידע מטעה על חיסונים ולשנות את האלגוריתמים שלה באופן שעמודים שמכילים תוכן כזה כבר לא יומלצו לקריאה.

אך מאוחר יותר החברה הודתה שהיא לא הסירה דפים בתשלום של ארגון בולט נגד חיסונים, שטוען שרופאים חסרי מצפון קשרו קשר להסתיר ראיות לכך שחיסונים מזיקים לילדים.

היוזמה החדשה של פייסבוק כוללת דיכוי מודעות שמנסות במפורש לשכנע אנשים שלא להתחסן, מסרה החברה בבלוג שהיא העלתה. החברה תתחיל לחסום מודעות כאלה מלהופיע בפלטפורמה הראשית שלה ובאינסטגרם בימים הקרובים.

מודעות שתומכת או מתנגדות לחקיקה או מדיניות ממשל ביחס לחיסונים, כולל אלו שמפותחים לקורונה, יותרו על ידי פייסבוק. המפרסמים יצטרכו עדיין לקבל אישור להציג את המודעות הללו, והן ישאו הבהרה של "תוכן בתשלום על ידי..." כדי שהוקראים יוכלו לדעת מי מאחוריהן.

"אנחנו מלטשים באופן מתמיד את הגישה שלנו למודעות בנושאים חברתיים כדי שהן ישקפו דיונים ו-ויכוחים בנושאים רגישים שמופיעים בפייסבוק", מסרה החברה, והוסיפה שהחיסונים הם בקטגוריה הזו. "אנחנו יכולים לצמצם אכיפה בכמה תחומים, ולהרחיב אותה באחרים".

פייסבוק, שדיווחה על 2.7 מיליארד משתמשים חודשיים ב-30 ביוני, מסרה גם שהיא תשיק מסע אינפורמטיבי על חיסון השפעת, עם כלי לאיתור מוקד החיסונים הקרוב ביותר למגורי המשתמש, וכן תעבוד עם ארגונים בינלאומיים כמו ארגון הבריאות העולמי על מאמצים להגדיל את שיעורי ההתחסנות.

הפצת מידע מטעה היתה בשנים האחרונות בעיה לחברות מדיה חברתית שמתמודדות עם השאלה של פיקוח על תכנים. לאחרונה הן הפנו את תשומת ליבן לקבוצות שרוצות לערער את מערכת הבחירות לנשיאותד, ולהפחית בחומרת משבר הקורונה.

בשבוע שעבר, פייסבוק וטוויטר הגבילו פוסטים של הנשיא טראמפ שבהם הוא טען שהנגיף אינו קטלני כמו השפעת הרגילה. מהלכים כאלו חשפו אותן לתלונות של משתמשים על צנזורה והטיה פוליטית, ותהליכי מיתון תכנים שנחשבים למעורפלים ושרירותיים מדי.

עם ההתמקדות החדשה בחיסון לשפעת, פייסבוק מסרה שהיא מנסה לעזור לשים קץ למגפת הקורונה. "מומחים בריאות הציבור אמנם מסכימים שלא יהיה לנו חיסון מאושר וזמין בקנה מידה רחב לקורונה בזמן הקרוב, אבל יש צעדים שאנשים יכולים לקחת כדי להישאר בריאים ובטוחים", מסרה החברה. "וזה כולל לקבל את החיסון העונתי לשפעת".

שיעור האמריקנים שאומרים שהם יתחסנו נגד קורונה ירד בתלילות השנה, לפי סקר מספטמבר של מכון המחקר פיו 51% מהמבוגרים בארה"ב אומרים שהם יקבלו בוודאות או כנראה את חיסון הקורונה אילו הוא היה זמין כעת, ו-49% אומרים את ההיפך. זו ירידה של 21 נקודות אחוז בשיעור התומכים בחיסון מסקר דומה שנערך במאי.