גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בירידות קלות: אפולו קפצה ב-14%, טלרד ב-11%

מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל ● אל על רשמה הפסד של 147 מיליון דולר; בוחנת גיוס חוב באג"ח ● הרווח של הבינלאומי הסתכם ברבעון השלישי ב-201 מיליון שקל; התשואה להון הגיעה ל-9.5%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בבורסה ננעל בירידות קלות של מדדי המניות המובילים. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 רשם ירידה בשיעור דומה. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

מניית אפולו פאוור  בלטה בעלייה חדה במחזור גבוה והשלימה קפיצה של כ-20% ביומיים. 

עוד בלטו בעליות חדות מניות סאני וטלרד, שפרסמו היום דוחות טובים, איי.סי.אל , קרסו, פרטנר, דוראל אנרגיה , הכשרת היישוב ואינרום. 

מנגד, ירידות חדות רשמו מניות מיטרוניקס , חילן ואילקס. 

16:15

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסה לקראת סיום המסחר. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.1% ומדד ת"א 90 רושם ירידה בשיעור דומה. 

טלדור  דיווחה היום כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות כמעט הכפיל את עצמו ברבעון השלישי, ל-6.8 מיליון שקל, ומתחילת השנה הסתכם ב-14.8 מיליון שקל לעומת 7.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. 

14:30

מדד ת"א 35 חזר לטריטוריה הירוקה במסחר תנודתי. מנגד מדד ת"א 90 מאבד 0.2% מערכו.

13:44

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות. מניית טלרד בולטת בזינוק של 10% לאחר הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, כך גם מנייתה של סאני תקשורת שמזנקת ב-14% אחרי הדוחות. פוקס מאבדת 2% אחרי הדוחות, שופרסל עברה לירידות גם היא לאחר הדוחות הכספיים. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-930 מיליון שקל.

12:30

הרווח הנקי של קבוצת בינלאומי  הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-201 מיליון שקל, והתשואה להון הגיעה ל-9.5%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-540 מיליון שקל והתשואה על ההון הגיעה ל-8.4%.

11:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עברו להיסחר בטריטוריה האדומה לאחר עליות בפתיחת המסחר. הדולר נחלש  בכ-0.4% מול השקל.

סאני תקשורת  מדווחת על רווח של 9 מיליון שקל ברבעון השלישי, מה שמשקף עלייה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה החברה רשמה רווח של כ-22 מיליון שקל, לעומת רווח של 18.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

10:00

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות על רקע השיאים שנרשמו אמש בוול סטריט והמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד ת"א 35 מוסיף 0.4%, מדד ת"א 90 עולה ב-0.15% ומדד הבנקים מטפס ב-0.3%.

השקל ממשיך להתחזק מול סל המטבעות. האירו מאבד 0.2% ל-3.956 שקלים, הדולר נופל ב-0.6% לרמה של 3.322 שקלים.

חברת התקשורת פרטנר  דיווחה על ירידה של 3% בסך ההכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-800 מיליון שקל. הכנסות המגזר הקווי עלו ב-11% ל-287 מיליון שקל. הכנסות מגזר הסלולר ירדו ב-10% ל-549 מיליון שקל בהשפעת הירידה בשירותי הנדידה. בשורה התחתונה, פרטנר מסכמת את הרבעון השלישי עם הפסד של 5 מיליון שקל בהשפעת הוצאה חד פעמית של 7 מיליון שקל לפירעון מוקדם של אג"ח שביצעה החברה, וזאת לעומת רווח נקי של 7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ב-14% ל-51 שקל. גלעד שריג, מנהל המחקר בחדר המסחר של בנק הפועלים: "גיוס חריג של מעל 50 אלף מנויים סייע לפרטנר לרשום רווח תפעולי של 20 מיליון שקל , זהה לרבעון הקודם, וזאת למרות היעדר תיירים ברבעון. המגזר הנייח ממשיך לתמוך בתוצאות, ובמקביל רואים את עצירת השחיקה במחירים- המחיר למנוי נותר זהה על 51 שקלים, כמו רבעון קודם. הכנסת שותף לסיבים עשויה להתברר כצעד נכון פיננסית ואסטרטגית".

עזריאלי  פרסמה דוחות לפיהם ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-352 מיליון שקל, לעומת כ-407 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהקלות שניתנו לשוכרים בקניונים אשר הופחתו במלואם ברבעון הנוכחי. בתחום המשרדים נרשמה ירידה קלה של 1 מיליון שקל אשר נבעה מירידה בהכנסות מחניונים כתוצאה מנוכחות נמוכה במשרדים לקראת סוף הרבעון.  הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון בכ-192 מיליון שקל, לעומת כ-289 מיליון שקל אשתקד. הירידה ברווח נובעת מהקיטון ב-NOI עקב משבר הקורונה יחד עם עליה בהוצאות מימון אשר הסתכמו ברבעון בכ-44 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון אשתקד של כ-9 מיליון שקל עקב השינוי במדד המחירים לצרכן בין הרבעונים. 

שופרסל  פרסמה דוחות לפיהם המכירות באונליין הגיעו ברבעון השלישי לכ-20.8% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-14.8% ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל, לעומת כ-3.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד -  גידול של כ-14.5%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל בכ-76% והסתכם בכ-97 מיליון שקל המהווים כ-2.5% מההכנסות ברבעון, בהשוואה לכ-55 מיליון שקל שהיוו כ-1.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות. 

פוקס  רשמה עלייה בהכנסות של 5.5% לעומת הרבעון המקביל ל-786 מיליון שקל ברבעון השלישי, על רווח נקי של 54 מיליון שקל.

אל על  סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 147 מיליון דולר. תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2020 הושפעו דרמטית ממשבר הקורונה, כאשר בעקבות הגל השני הפסיקה החברה לחלוטין את פעילות הנוסעים הסדירה כמו גם את טיסות המטען ומרבית עובדיה הוצאו לחל"ת. החברה סיימה את הרבעון השלישי עם גרעון של כ-125 מיליון דולר בהונה העצמי.

רני צים  דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ולפיהם ה-NOI הסתכם ב-9.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-8.4 מיליון שקל ברבעון הקודם וקרובל נתון של הרבעון המקביל ב-2019 שלא כלל סגר.

נייר חדרה  פרסמה אף היא דוחות לרבעון ולפיהם סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-350 מיליון שקל לעומת כ-386 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-1 מיליון שקלים לעומת כ-3 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי נובע כתוצאה מהכנסות חד פעמיות אשר נרשמו בסעיפי מימון והמס, אשתקד.

טלרד נטוורקס  סיימה את הרבעון השלישי של 2020 ברווח נקי של כ-2.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-22.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המעבר לרווח נובע בעיקרו מהגידול בהכנסות לצד קיטון מהותי בהוצאות הקבועות וחסכון בהוצאות המשתנות כתוצאה מתוכנית התייעלות שיושמה בחציון השני לשנת 2019. ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2020 עלה בכ-193% לכ-5.7 מיליון דולר לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מידרוג הותירה על כנו דירוג il.A3 לאגרות חוב (סדרות ט' ו-י') שהנפיקה אדגר השקעות, ומשנה את אופק הדירוג מיציב לחיובי. כמו כן, מידרוג מאשרת דירוג il.A3 באופק חיובי לאגרות חוב שתנפיק החברה באמצעות סדרה חדשה בסך של עד 100 מיליון שקל ערך נקוב.

 5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בתל אביב

1. השיאים בוול סטריט ידחפו את הבורסה בת"א?

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע העליות בעולם והשיאים בנשקבעו אמש בוול סטריט במיוחד. בניו יורק פרץ אמש מדד דאו ג'ונס לראשונה את רף 30 אלף הנקודות. מדד הנאסד״ק חצה את רף ה 12,000 נקודות. הדאו עלה ב-1.5%, נאסד"ק הוסיף 1.3% ומדד S&P 500 התקדם ב-1.6%. טסלה חצתה שווי שוק של 500 מיליארד דולר.

למניות הדואליות לא צפויה השפעה ניכרת על מדד ת"א 35. אופקו הלת' שבה עם פער ארביטראז' שלילי של 2.9%, לייבפרסון עם 2.6% נייס עם 0.9% ואלביט מערכות עם 1.1%, בצד החיובי נובה שבה עם פער של 2.4%, איי.אפ.אפ עם 1%, איי.סי.אל עם 1.3% טבע עם 0.5% וטאואר עם 0.7%.

2. הנפט חוזר למחירים של חודש מרץ

הנפט זינק על רקע האופטימיות בנוגע לחיסון לקורונה וננעל ברמתו הגבוה ביותר מאז מרץ. חוזה נפט מסוג ברנט למסירה בינואר ננעל בעלייה של 3.9%, או 1.8 דולרים, במחיר של 47.9 דולר לחבית. נפט מסוג WTI זינק ב-4.3%, 1.85 דולר, וננעל במחיר של 44.9 דולר לחבית.

הזהב ברמתו הנמוכה מאז אמצע יולי. חוזה זהב למסירה בדצמבר ירד ב-1.8%, 33.2 דולר, וננעל במחיר של 1,804.6 דולר לאונקיה. ביומיים האחרונים השלימה המתכת היקרה ירידה של 3.6%.

3. סקטור הנדל"ן והבנקים ימשיך בהתאוששות?

מניות הקניונים מליסרון ועזריאלי בלטו אמש בעליות על רקע ההחלטה על פיילוט לפתיחת הקניונים והשלמת מתווה החזרה ללימודים. בתוך כך סקטור הנדל"ן והבנקים בת"א בלט לחיובי בשבועות האחרונים, כך מדד מניות הנדל"ן המניב השלים מהלך עליות של יותר מ-30% מה-24 בספטמבר, מנייתה של קבוצת אלוני חץ זינקה ב-34% בתקופה זו, ומדד הבנקים טיפס בכ-25% בהתאם.

4. השווקים בעולם: עליות באסיה, מניות התעופה בהונג קונג וסינגפור צונחות

בורסות אסיה נהנות מרוח גבית מוול סטריט, שם הדאו והנאסד"ק חצו רמת שיא על רקע הציפייה לחיסון והעברת השלטון לנשיא הנבחר ביידן. שנחאי קופצת בכ-1%, ד.קוריאה ב-1.9. הבורסה ביפן סגורה לרגל חג. בהונג קונג וסינגפור מניות התעופה צונחות בצל דחיית הניסוי ל'איים מבודדים' בין שתי הערים על רקע העלייה במספר מקרי הקורונה. מנייתהשל חברת התעופה Cathay Pacific צונחת בכ-4%, China Eastern יורדת בכ-1%. כלכלת סינגפור רשמה התכווצות של 5.8% ברבעון השלישי של השנה, נתון מעודד לעומת התחזיות שצפו התכווצות של 6.5%-6% ב-2020.

5. מעזריאלי ועד שופרסל: עונת הדוחות נמשכת

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה מגיעה ליישורת האחרונה. היום יפרסמו דוחות החברות, פרטנר, נייר חדרה, מיטרוניקס, טיב טעם והבינלאומי. 

עוד כתבות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות