גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את ההופעות הכי טובות שאתם לא מוזמנים אליהן

כשקיסריה ושוני סגורים ואולמות הזאפה מעלים אבק, המופעים הכי לוהטים קורים בבתי הדיור המוגן ● בקפסולות, באוויר הפתוח או מהמרפסת - אמני ישראל מרקידים את בני הגיל השלישי, עם חוזים שיכולים להגיע גם ל־20 הופעות לסיבוב ● רמי קליינשטיין: "אני לא רגיל לקהל שמתיישב במקומות על השעון"

חמי רודנר בהופעה במגדלי הים התיכון / צילום: אודי גורן
חמי רודנר בהופעה במגדלי הים התיכון / צילום: אודי גורן

אם עדנה דקלו לא הייתה בת 88 ונזקקת להליכון, היא בטח הייתה מזנקת מכיסא הפלסטיק, בועטת בו הצידה, ועולה על השולחן הקרוב כדי לתת בראש. מולה, בקו אווירי של 20 מטרים, שאגה עינת שרוף למיקרופון, "איזה כיף לי אתכם", והקהל יצא מגדרו במחיאות כפיים, שבקושי נשמעו במדשאה רחבת הידיים בגלל הווליום החזק. שרוף פרצה מיד בשירת "פני מלאך" כאילו זו עוד הופעה שלה במועדון הגנקי בשעת לילה מאוחרת עם תאורה מחמיאה וקהל מבושם מאלכוהול - ולא בבית הדיור המוגן משען בחולון ב-12 בצהריים תחת שמש קופחת וקהל שמקפיד לשתות מים קרים כדי לא להתייבש. מה שכן, תמיר הרפז היה כרגיל מאחוריה.

דקלו התלבשה טיפ-טופ לאירוע. איפור מלא, משקפי ראייה אופנתיים ומסכה תכולה מהודקת. במשך יותר משעה ישבה בצל, בקפסולה שלה, מתמסרת לגמרי בלי לפספס מילה אחת מהשירים, כאילו הייתה אחרונת המעריצות של סטטיק ובן אל. כמוה, בחמש קבוצות נפרדות מסביב לבמה, פוזרו במרחק שאר הדיירים, צוות העובדים ומטפלות פיליפיניות משועממות שלא ממש הכירו את הרפרטואר. אלה שמסוגלים לעמוד על הרגליים חזרו עשרות שנים אחורה, ופרצו בהורה סוערת סביב הבריכה הדקורטיבית לצלילי "לא נפסיק לשיר", כששרוף מקפצת על מעקה האבן, פסע מליפול לתוך המים.
באופן מפתיע, יחסית לקבוצת הסיכון הגבוה שאליה הם משתייכים, מי שלא מפסיק לשיר בימים אלה הם יותר מ-15 אלף קשישים בני מזל, שגרים בבתי הדיור המוגן ובניגוד לכולנו זוכים להתאמן בחדר הכושר, לטבול בבריכת השחייה, וכאמור לצפות בהופעות חיות לפחות פעם בשבוע שמגיעות עד אליהם.

עינת שרוף במשען. "פרסו לי שטיח אדום" / צילום: איל יצהר

כשקיסריה ושוני נעולים ואולמות הזאפה מעלים אבק, אולמות המופעים הכי לוהטים בחודשים האחרונים ומקור ההכנסה העיקרי של לא מעט אמנים מוכי אבטלה, שנוהרים אליהם בוואנים עם קלידים וגיטרות, הם היכלי מגן אבות ואמהות.

ואפילו יש ביניהם תחרות: כל רשת דיור מוגן, אחוזה, כפר או בית אבות נשבעים שהם הראשונים שהמציאו את ז’אנר הופעות הקורונה. במגדלי הים התיכון למשל, שמתעקשים שהם התחילו במהלך אחרי הסגר הראשון, מיתגו את מסע ההופעות שלהם בשם "גולדן רינג לבני הגיל השלישי", והדיירים המרוצים כבר זכו לראות את אסף אמדורסקי, חמי רודנר, שמעון פרנס, דורית ראובני, נתן דטנר, אלי גורנשטיין, משה בקר, דיוויד ברוזה ועוד ועוד מאלה שלא נס לחם.

דורון ארנון, מנכ"ל הרשת, המונה שבעה בתים ו-1,700 דיירים עצמאיים, מתגאה: "הפכנו את אולמות התרבות שלנו, שיכולים להכיל עד 400 איש, לזאפות. כל פעם לפי ההנחיות, בקפסולות של 20, של 50. שמנו לכל אחד שולחן אישי שעליו הוא יוכל להניח שתייה. בגלל הקפסולות כל אמן צריך להופיע שלוש-ארבע פעמים בכל בית, כך שאם אני סוגר חוזה עם מישהו, זה ל-20 הופעות. ככה כל הצדדים מרוויחים - האמנים שיכולים להתפרנס, הדיירים והצוות".

זה עסק לא זול.
"לא, זה לא זול, אבל אנחנו חברה ציבורית והיתרון בזה הוא שכשכל האחרים מתכווצים ומצטמצמים, לנו יש את מרווח הנשימה להשקיע בדיירים שלנו".

בני הגיל השלישי בהופעה בקורונה. יש אמנים שמופיעים ארבע פעמים ביום ברצף, כמו בפסטיגל / צילום: איל יצהר

3,000 עד 12 אלף שקל למופע

יפה גריס (76) מאחוזת פולג צברה קילומטראז’ תרבותי מרשים בשמונת החודשים האחרונים, אבל המופע של מיקי קם ובעלה יהודה עדר היה עבורה יותר מסתם בידור. "האמנים מתחילים את המופע בתחושות האישיות שלהם ומיקי סיפרה על ההתרגשות שלה לחזור ולהופיע, על היחסים עם בעלה, כי הם מרגישים איתנו נוח. אנחנו זקוקים להם והם מרגישים שהם עושים לנו טוב".

את לא חוששת להידבק? בכל זאת, מגיעים אנשים מבחוץ לתוך הבית שלכם.
"בתחילת הקורונה נתקפתי קצת בהלה. אבל בדרך כלל ההופעות הן באוויר הפתוח, יש מדשאה גדולה ומי שרוצה לשמור על ריחוק צופה מהמרפסת בחדר שלו. אצלנו גם דואגים לאוכלוסייה שמתקשה להגיע פיזית למופעים ומקרינים להם את ההופעות בטלוויזיה, והאמנים נכנסים אליהם למועדון".

גם אוסקר (79) וביאטריס (76) פישר מאחוזת צהלה מרוצים עד הגג. הם אהבו במיוחד את דודו פישר ודוד קריבושה, וגם נתן דטנר נתן הופעה לא רעה בכלל. "אנחנו מקבלים את רשימת האמנים, לפעמים מבקשים מישהו מיוחד, ואצלנו ההופעות או בחוץ או באולם. אשתי ואני החלטנו לוותר על מקומות סגורים. אפילו בתוך הבית אני שומר על עצמי וכך שומר על הזולת".

"העובדה שהבתים שלנו הם סוג של קפסולה מאפשרת לנו יותר תמרון", אומרת ורדית מיכאלי, מנכ"לית אחוזת פולג, שאירחה להופעות בין היתר את שלומית אהרון ומשה בקר. "כבר אחרי הסגר הראשון התחלנו להחזיר את ההופעות. כדי לשמור על ההנחיות אנחנו עושים שני מחזורים על המדשאה הגדולה, עם ארבע קפסולות של 30 דיירים שמופרדות בסרטים. אנחנו כותבים מי יושב ליד מי לצורך מעקב, עם מרחק בין אחד לשני".

דורית ראובני ואחת הדיירות במופע במגדלי הים התיכון. "האמנים הוותיקים פורחים עכשיו" / צילום: אודי גורן

האמנים צריכים לעבור בדיקת קורונה?
"לא, אבל אין מגע איתם. הם לא נכנסים דרך הכניסה הראשית, אלא דרך החיצונית, ישר לאזור המסעדה שהפך לחדר אמנים, ועם מסכות כמובן. היחידה שיש לה אינטראקציה איתם היא מנהלת התרבות. הבמה בנויה במרחק גדול מהקהל, הם מורידים את המסכה רק כשהם עולים להופיע, ורק אחרי שהם יורדים מהבמה הדיירים מתפזרים".

באחוזת צהלה התחילו בכלל במופעי מרפסות, סטייל איטליה. "ל-200 הדיירים שלנו יש מרפסות שמש", מספרת המנכ"לית חגית פינטו, שגם הגתה את הרעיון. "האמן הופיע כמה פעמים בנקודות שונות, כך שכל הדיירים יכלו ליהנות ועל הדרך גם תושבי שכונת המשתלה הסמוכה.

"בשלב השני העמדנו במה בטיילת הפתוחה שלנו בשעת בין ערביים, ופתחנו את ההופעות לאורחים שלא גרים פה, אנשים בני הגיל המתאים שהתחלנו את ההתקשרות העתידית איתם עוד לפני הקורונה. עשינו הפרדה מוחלטת בינם לבין הדיירים בעזרת מחיצות, והם נכנסים דרך השער החיצוני. בחורף, כשנקיים את המופעים באולם, לא נאפשר את זה".

באחוזת פולג מתכוונים להתקין מחיצה שקופה בין הקהל לבמה, וכל מופע יעלה ארבע פעמים במתכונת קצרה יותר, כמו בפסטיגל.

"אני נורא שמח שמטפלים במבוגרים האלה בצורה כזאת", אומר רמי קליינשטיין, שבקרוב מסיים את סיבוב ההופעות שלו במגדלי הים התיכון, "כי כשהכול התחיל שכחו מהם. אני לא רגיל לקהל שמגיע בזמן, מתיישב במקומות על השעון. זה קהל מקסים, אוהב תרבות, שמחבק אותנו.

"לצערי, אנחנו, האמנים, נחשבים עכשיו כלא חיוניים. ההופעות האלה הן עוד דוגמה ליוזמות של אנשים פרטיים או ארגונים, הירתמות שלא באה מהממשלה הקואליציונית שאמורה לכאורה לעזור לכולם. כולם רוצים לשפר את המצב ולעזור לאמנים, חוץ ממנה".

בימי שגרה הופעה של אמנים כמו קליינשטיין יכולה להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים, לא כולל הגברה ותאורה. תעריף הקורונה מקל על כיסי המזמינים, והוא נע בין 3,000 שקל לפחות מבוקשים ל-12 אלף שקל להרכבים גדולים.

הופעה במשען. אלה שמסוגלים לעמוד פרצו בהורה סוערת / צילום: איל יצהר

"מרוב שמחה שוכחים מהריחוק"

עומרי כהן, מנכ"ל רשת משען, מסתובב בהופעה של שרוף עם מורל בשמיים. בגל הראשון הוא חטף מכה קשה בגלל תמותת עשרות קשישים מקורונה בבתי הדיור המוגן שלו בבאר שבע וחיפה ("בני 80 פלוס ובמחלקות הסיעודיות", הוא מדגיש). אחרי שהתאושש החליט כהן לצאת בקמפיין שבראשו התנוסס הסלוגן "דיירי משען מצדיעים לאמנים הוותיקים והאמנים הוותיקים לדיירי משען". אבל כולם סביבו אמרו לו אז שהשתגע, כי מי נכנס בתקופה כזאת להוצאות מיותרות?

"חשבתי על האספקט השיווקי והפרסומי, על הג'ינגלים ברדיו, איך אני מוציא את האמנים להופיע ויוצר אצל הדיירים ציפייה לראות את דורון מזר, רוחמה רז, איתן מסורי ודורית ראובני. אנחנו הרשת הכי גדולה בארץ - תשעה בתים, 2,200 דיירים - ויש לנו כוח קנייה. סגרתי עסקה מול יו"ר אמ"י על כל האמנים, כל אמן מקבל 6,000 שקל ומעלה, כי לא באתי לקרוע אנשים כמו טוביה צפיר או ששי קשת, אלא רוצה לפרגן להם. בואי נקרא לילד בשמו: האמנים הוותיקים לא סוגרים אולמות גם בלי הקורונה, וזה נהדר שדווקא עכשיו הם פורחים. עינת שרוף היא האחרונה בסבב ואחריה נארח משוררים ואנשי תקשורת".

"כשאני מופיעה בפני מבוגרים אני רואה את המציאות עם הרגליים על הקרקע", אומרת שרוף. "בקורונה הופעתי במשען חמש פעמים. אני מרגישה שהם פרסו לי שטיח אדום, הם כל-כך מאושרים, שמחים, עד שהם שוכחים שיש הגבלות ובאים אליי, ואני זו שצריכה להזכיר להם לשמור על מרחק".

בסוף ההופעה של שרוף עדנה דקלו הייתה נרגשת עד דמעות. "תודה שאתם משמחים אותנו, תודה שבאתם. הכרתי את כל השירים כי שרתי בכמה מקהלות. חבל שנגמר. כמה שיותר הופעות - יותר טוב. אני אוהבת זמרים מפורסמים". הפיליפינית שלה, שעזרה לה לקום, לחשה לי "את יודעת מי זאת?" והצביעה על עדנה. "גם היא מפורסמת. זו הבת של סמי בורקס, מהסרט בטלוויזיה".

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם