לא כולם סבלו: אלה עשרת עשירי העולם שהגדילו את הונם בכ-450 מיליארד דולר מתחילת המגפה

מייסד אמזון ג'ף בזוס מוביל את הרשימה • אחריו בעשירייה הפותחת מייסד טסלה אלון מאסק, המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו ומייסד מיקרוסופט ביל גייטס

ג'ף בזוס / צילום: Reuters
ג'ף בזוס / צילום: Reuters

עשרה מהאנשים העשירים ביותר בעולם הגדילו את ההון שלהם בכ־450 מיליארד דולר מאז פרצה המגפה - כך על פי נתונים אחרונים שנאספו על ידי מגזין "פורבס".

מייסד אמזון ג'ף בזוס, האיש העשיר בעולם, הגדיל את הונו בכ־70 מיליארד דולר מאז חודש מרץ, והוא שווה היום כ־186.7 מיליארד דולר. את אמזון ייסד בזוס מהחנייה בביתו בשנת 1994. הוא מחזיק 11% ממניות החברה, ובמהלך תשעת החודשים האחרונים הוא ראה את הונו גדל ב־66%.

אך רווחיו של בזוס מחווירים לעומת הרווחים של אלון מאסק באותה תקופה. מאסק, המחזיק ברבע ממניות טסלה, היה מדורג במקום ה־35 ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם של פורבס בחודש ינואר. בחודש מרץ, הונו הוערך בכ־25 מיליארד דולר, אך כיום הונו זינק ל־153 מיליארד. הקפיצה מגיעה בין היתר בעקבות אמונתם של משקיעים שממשלות ישקיעו יותר באנרגיה חשמלית לאחר שוך המגפה. כיום הוא מדורג שני אחרי בזוס.

בין המגה־עשירים האחרים שגרפו רווח נאה בתקופת המגפה היו גם ברנאר ארנו, המיליארדר הצרפתי שהוא בעלי רוב קבוצת המותגים היוקרתית LVMH; מארק צוקרברג מייסד פייסבוק ולארי פייג' מגוגל.

ארנו הוא האיש העשיר ביותר באירופה, ומאז תחילת המגפה הכפיל את הונו. מהון של כ־69 מיליארד דולר במרץ, הגיע ארנו לשווי של 148 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאיש השלישי העשיר ביותר בתבל.

הרביעי ברשימה הוא ביל גייטס, מייסד שותף של מיקרוסופט, אשר הונו מוערך ב־120 מיליארד דולר. גייטס הגדיל את הונו בכ־20 מיליארד דולר מאז מרץ.

עוד מגה־עשירים ברשימה: מארק צוקרברג, ראה גידול של הונו בכ־80% לכ־100 מיליארד דולר; האורקל מאומהה, המשקיע וורן באפט, ראה את הונו גדל ב־26% לכ־85 מיליארד דולר; והונו של לארי אליסון, מייסד שותף בחברת אורקל (Oracle), גדל בכ־50% ל־88 מיליארד דולר.

לארי פייג' מגוגל הגדיל הונו במחצית והוא כיום שווה כ־76.3 מיליארד דולר. שותפו, סרגיי ברין, הגדיל הונו ל־74 מיליארד דולר. אמנסיו אורטגה, מייסד Ibditex, הגדיל הונו ב־47% והוא מוערך היום ב־75 מיליארד דולר.

בעיתון "גרדיאן" צוטט לוק הילדיארד, מנהל מכון מחקר המתמקד בעשירים מופלגים. "אנשים אולי לא מבינים עד כמה עשירים המיליארדרים האלה באמת", אמר הילידיארד. "על מנת לתת איזושהי פרספקטיבה, רק הפרש הגידול בשווי של עשרה העשירים ביותר בעולם על פני עשרת החודשים האחרונים הוא יותר מכל הסכום שממשלת בריטניה הוציאה השנה למלחמה במגפת הקורונה ובהשלכות הכלכליות שלה בשמם של 66 מיליון איש".